A tartalomoptimalizálásnak manapság a felhasználó-első megközelítést a SEO alapjaival kell kombinálnia. Így érheti el a megfelelő egyensúlyt.
A Google hasznos tartalomfrissítésének bevezetése befejeződött, és bár nem hozta meg a sokak által várt hatást , minden bizonnyal a tartalom áttekintésére és javítására fordította figyelmünket.
Megállapítottuk, hogy a Google több lépést tesz az emberek számára írt tartalmak kiszolgálása felé. Ezt szem előtt tartva lehetővé kell tenni a tartalom optimalizálását mind az emberek, mind a keresőmotorok számára.
Íme a legjobb tippjeim a tartalom javításához a jobb keresési eredmények és a boldog olvasók érdekében.
1. Ellenőrizze az olvashatóságot
Az olvashatóság értékelése az egyik legnagyobb tippem az online tartalom optimalizálásához.
Az interneten másként olvasunk és fogadunk információkat, mint a nyomtatott formában. A rövid, egyszerű mondatokat könnyebben megemésztjük.
Az Egyesült Államokban az átlagos olvasási életkor 12-14 év .
Az Egyesült Királyságban az irányelvek arra ösztönöznek bennünket, hogy írásunkat olyasmire tegyük, amit egy 9 éves gyerek is megérthet. Az Egyesült Királyság Nemzeti Statisztikai Hivatala azt javasolja, hogy minden felhasználó számára könnyen érthető módon írjon.
Ezt a gyakorlatba átültetni nehezebb, mint amilyennek hangzik, és gyakran figyelmen kívül hagyják.
A keresőmotorok is szeretik az „olvasható” tartalmat. Természetes nyelvi feldolgozást (NLP) használnak a nyelv nyelvi szabályok alapján történő feldolgozására, hogy megértsék a szavak közötti kapcsolatokat.
A szándékolt jelentés könnyen elveszhet, ha ezek a kapcsolatok túl bonyolultak.
Érdemes szövegnek az olvashatósági pontszámát ellenőrízni a Hemingway szerkesztőben.
2. Legyen a nyelvezet egyszerű, pontos és tömör
Az olvashatóságból következően a legjobb, ha a nyelvezetet a lehető legpontosabban és tömören fogalmazza meg.
Távolítsa el a szükségtelen vagy összetett szavakat.
Tegyen meg mindent, hogy a legegyszerűbb formájukban írja le a dolgokat, miközben megtartja a tempót és a ritmust, hogy a dolgok érdekesek maradjanak.
Ez segít az olvasóknak abban, hogy kövessék a tartalmat, és segítsenek a keresőmotoroknak feldolgozni azt.
3. Használjon szinonimákat és közeli változatokat
Ugyanazokat a kifejezéseket vagy kifejezéseket ismételni nem jó ötlet. Olyan tartalmat hoz létre, amelynek elolvasása fáradságos, és az igényes közönség számára megbízhatatlannak tűnhet.
Optimalizálja tartalmát az ismétlődő szavak egyenértékű alternatíváira való frissítésével. Így sokkal érdekesebb és lebilincselőbb olvasási élmény lesz.
A keresőmotorok számára több kontextuális információt is biztosít, és elkerüli a kísértést bizonyos kulcsszavak túlzott használatára, amelyek gyenge keresési teljesítményt eredményezhetnek.
A szinonimák használata megszilárdítja azokat a témákat, amelyekről ír, azáltal, hogy sok különböző hivatkozási pontot biztosít. Ez szélesebb rangsorolási lehetőségeket is nyújthat.
4. Kutasson fel és vonjon be kapcsolódó entitásokat
Minden tartalom entitások gyűjteménye, és mind a keresőmotorok, mind az emberek megértik a sok entitás közötti kapcsolatokat.
Az emberek az idők során megtanulták például, hogy a Buckingham-palota egy királyi rezidencia Londonban, Angliában.
Tehát olyan entitásokhoz kapcsolódik, mint London (helyszín), a néhai Erzsébet királynő (személy) és bizonyos események, hogy csak néhányat említsünk.
Míg egyes entitáskapcsolatok, mint ezek, jól meghatározottak és nyilvánvalóak, mások finomabbak. Ezért fontos, hogy kutasd az entitástársításokat, és mérlegeld, hogy milyen kapcsolatokat hozol létre a tartalmadon belül.
A megfelelő asszociációk létrehozása segít átfogóbb képet alkotni és kontextust adni a témának. Ez hasznos az olvasók és a keresőmotorok számára. Ha írna a Buckingham-palotáról, de nem említi a királyi családot, akkor a tartalma hiányzik.
De az entitáskapcsolatok segítenek a jelentés tisztázásában is. Ha Anne Hathaway történelmi alakról ír tartalmat, a kapcsolódó entitások, például William Shakespeare és Stratford Upon Avon nyújtanak kontextust. Egy Anne Hathaway-ről, a modern filmsztárról szóló tartalom valószínűleg olyan entitásokat kötne össze, mint a filmek, a színészet, az Oscar-díj és a New York City.
Tehát, ha egy sor releváns entitást felvesz a tartalomba, az javítja az egész darabot. Segít szélesebb referenciapontokat adni a keresőmotoroknak, hogy növeljék önbizalmukat abban, amiről beszél, és megmutatja olvasóinak, hogy alaposan utánajárt egy témának, és értékes forrást biztosított számukra.
5. Strukturálja a tartalmat
Győződjön meg arról, hogy a tartalom logikus, rendezett szerkezetet követ. Ez megkönnyíti az olvasók számára az emésztést, a keresőmotorok számára pedig az értelmezést.
6. Használjon címsorokat
A hatékony címsorszerkezet létfontosságú az emberek és a keresőmotorok számára egyaránt.
A világos, leíró címsorok segítségével az elfoglalt olvasók gyorsabban átvizsgálhatják a szöveget, vagy az őket érdeklő területekre ugorhatnak.
A megfelelő felépítésű címsorok a hozzáférhetőség szempontjából is elengedhetetlenek. Kisegítő technológia használja őket, így a jó címsorok lehetővé teszik a képernyőolvasók felhasználóinak, hogy hatékonyan navigálhassanak, és a kívánt módon megértsék a tartalmat.
Csakúgy, mint az emberek, a keresőmotorok is szeretik a címsorokat.
Az áttekinthető H1, H2 és alacsonyabb szintű címsorok segítenek a keresőmotoroknak abban, hogy megértsék, miről szól az oldal, mit takar az egyes bekezdés, mely témák fontosak és hogyan kapcsolódnak egymáshoz.
7. Használja helyesen a formázást
A tartalom formázásának módja segít átadni a mögöttes jelentést.
Például egy számozott lista lehet lépésenkénti folyamat vagy rangsorolási rendszer. A felsorolásjelek általában azonos fontosságú elemek listáját jelölik. A félkövér vagy dőlt szöveg kiemeli az elemeket, és kiemeli őket.
Most olvassa ezt a cikket, és 25 tippet ígértem. Ezért ezeket 1-25-ig címkéztem, hogy megerősítsem a címben szereplő üzenetet.
A megfelelő formázás segít az embereknek abban, hogy a kívánt módon olvassák el a tartalmat. Ez megkönnyíti a beolvasást és a feldolgozást is. De segít a keresőmotoroknak is, hiszen felismerik ezeket a formátumokat és közös jelentésüket.
Például egyes formázások olyan besorolást javasolnak, mint a cím. Más elemek, például a táblázatok, bizonyos kapcsolatokat feltételeznek. A diagramok átlagokat és tartományokat mutathatnak.
8. Használjon tartalom részt és ugróhivatkozásokat
Ha hosszú formátumú tartalmat készít, hasznos optimalizálást jelenthet, ha minden fő részhez ugróhivatkozásokat tartalmazó tartalomszakaszt ad hozzá.
Ez segíti az olvasókat, hogy könnyen mozogjanak a szakaszok között, és hozzáférjenek a szükséges információkhoz. Javítja a felhasználói élményt, és emészthetőbbé teszi a tartalmat.
SEO szempontból ezek az egyedi belső hivatkozások segítenek tisztázni bizonyos szövegrészek fókuszát, ami javíthatja a hosszú formátumú cikkek szövegrész-alapú rangsorát.
A 2020-as How AI is powered a hasznosabb Google cikkben Prabhakar Raghavan kifejtette:
„A nagyon konkrét kereséseket lehet a legnehezebb helyesen elvégezni, mivel néha előfordulhat, hogy az egyetlen mondat, amely megválaszolja a kérdését, egy weboldal mélyén el van temetve. A közelmúltban áttörést értünk el a rangsorolás terén, és most már jobban megértjük a konkrét keresések relevanciáját. szakaszok. Ha a teljes oldal relevanciáján túl a szövegrészeket is megértjük, akkor megtaláljuk a keresett tű a szénakazalban információkat.”
A keresők tehát képesek azonosítani a hasznos szövegrészeket, és lekérdezésekkel párosítani őket, de biztosan nem árt, ha egy áttekinthető tartalom résszel jó irányba mutatják őket.
9. Válassza a hasznosságot a szószám helyett
Amikor tartalmat ír vagy optimalizál, törekedjen arra, hogy lefedje azt, ami hasznos a felhasználók számára, ahelyett, hogy szószámot ütne.
A legtöbb ember átlátja a szószámot elérő tartalmat. És a keresőmotorok is képesek rá. A tartalom kiüresedik és értelmetlenné válik.
A Google hasznos tartalmi irányelvei a következőket kérdezik:
„Egy adott szószámra ír, mert hallott vagy olvasott arról, hogy a Google-nak van preferált szószáma? (Nem, mi nem).”
Nyilvánvaló, hogy erre is figyelnek.
Ha arra összpontosít, hogy elegendő mélységet biztosítson a célközönség kielégítéséhez, akkor valóban hasznosnak fogja találni. El fogod kerülni az üres szavakat és az ott található információkat csak a kedvéért.
10. Végezze el a keresett kifejezések kutatását
A nagyszerű tartalomnak mindig kutatáson kell alapulnia. Gyakran azt gondoljuk, hogy tudjuk, mit akar a célközönségünk, de tartalomkészítőként előfordulhat, hogy ferdén nézünk.
Itt jönnek be a keresési lekérdezések adatai. Ez egy információs tárház arról, hogy mit is keresnek az emberek. Bár fontos ezt körültekintően használni, nem szabad figyelmen kívül hagyni.
A tartalomoptimalizáláshoz elengedhetetlen, hogy tisztában legyen azzal, hogyan keresnek az emberek az általunk írt témákra. Az olvasók azt fogják tapasztalni, hogy tartalma jobban illeszkedik ahhoz, amit kerestek, hogy felfedezzék a tartalmat, és a keresőmotorok a megfelelő kontextusban jelenítik meg a tartalmat.
11. Határozza meg a megfelelő hatókört
Fontolja meg, hol kezdődik és hol végződik a tartalom. Kell-e kombinálni más erőforrásokkal, hogy jobb és hasznosabb eszközt lehessen létrehozni? Vagy falatnyi darabokra kell bontani?
A tartalom optimalizálása során az emberek és a keresőmotorok számára is jobb, ha figyelembe vesszük a hatókört. Valami nagyon rövid dolog a keresés szempontjából vékony tartalomnak tekinthető, és az olvasók számára hiányzik a részletekről.
A másik oldalon egy rendkívül hosszú forrás könnyebben megemészthető olyan részekben vagy szakaszokban, amelyek összekapcsolódnak. A felosztása egy sor célzottabb tartalomelemet hozhat létre, amelyek jobban teljesítenek a keresésben, mert jobban meghatározottak.
12. Adjon közvetlen választ a kérdésekre
Ha kérdést tesz fel a tartalomban, adjon közvetlen választ. Ne félreértsd és ne habozzon.
Válaszában használja a várt mértékegységeket vagy osztályozásokat. Gondolja át, milyen választ szeretne látni!
13. Használjon képeket a megértés javítására
Az emberek természetüknél fogva vizuális tanulók, ezért fontolja meg a képek frissítését vagy bővítését a tartalom optimalizálása érdekében.
A nagyszerű látványvilág javítja a keresési teljesítményt is. Növelhetik az átkattintási arányt, megjelenhetnek a képkeresőben, és növelhetik ingatlanát a SERP-ben.
A legfontosabb, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a képek valóban hozzáadott értéket adnak a tartalomhoz.
- Segít-e valami nehezen érthető dolog illusztrálása?
- Emlékeztetőbbé vagy érzelmesebbé tesz egy kulcsfontosságú pontot?
Ha igen, az valószínűleg gazdagítja az üzenetét.
14. Adjon hozzá videókat az élmény javítása érdekében
2020-ban több mint 3 milliárd internetfelhasználó fogyasztott online videotartalmat. Ez jövőre várhatóan eléri a 3,5 milliárdot a Statista adatai alapján. Tehát ahol a videók alkalmasak a tartalom támogatására vagy fejlesztésére, érdemes ezeket az optimalizálási terv részeként figyelembe venni.
Sokan inkább néznek, mint olvasnak, így a videótartalom javítja az általános élményt.
Csak akkor élvezhet valódi keresési előnyöket, ha saját maga készít eredeti videótartalmat. Ha a költségvetése nem nyúlik el idáig, továbbra is lehetőség van más gyártók hasznos videótartalmainak beágyazására.
Összességében egy jobb tartalomforrás létrehozása a cél, ami másodlagos előnyöket, például több megosztást és visszamutató hivatkozást eredményezhet.
15. Mérje fel a belső kapcsolatokat
A tartalom optimalizálásakor ügyeljen a belső linkekre.
Tartalma hivatkozik más hasznos belső forrásokra? És más belső oldalak is hivatkoznak rá?
A belső linkelés javítása javítja az olvasók élményét, mivel lehetővé teszi számukra, hogy többet megtudjanak egy érdekes témáról. A keresőmotorok számára is létfontosságú, segít a tartalom felfedezésében, a fontosságban és az aktuális kapcsolatokban.
Az év elején a Google munkatársa, John Mueller kifejtette :
- „Ez olyasvalami, ahol a belső linkelés rendkívül kritikus a SEO szempontjából. Szerintem ez az egyik legnagyobb dolog, amit egy webhelyen megtehetsz, hogy egyfajta útmutatást adjon a Google-nak, és a látogatókat az Ön által fontosnak tartott oldalakra terelje. És amit fontosnak tart teljesen rajtad múlik. Dönthetsz úgy, hogy ott teszed fontossá a dolgokat, ahol a legtöbb pénzt keresed, vagy ott teszel fontossá a dolgokat, ahol te vagy a legerősebb versenytárs, vagy esetleg te vagy a leggyengébb versenytárs. A belső összekapcsolással igazán koncentrálhatsz azokon az útvonalakon és a webhely azon részein.”
16. Frissítse a külső hivatkozásokat
Külső hivatkozások hozzáadása a tartalomhoz nagyszerű módja annak gazdagításának és optimalizálásának.
Elsőre ellentmondásosnak tűnhet. Miért küldje el olvasóit egy másik webhelyre?
De több előnye is van, ha megfontoltan mérlegeli ezt a megközelítést.
Az emberek megbízhatóbbnak és hasznosabbnak fogják találni a tartalmat, ha hiteles külső forrással támasztja alá az állításokat, statisztikákat vagy idézeteket. Értéket is hozzáadnak azáltal, hogy a közönség számára gyors utat biztosítanak a további információkhoz.
De ezeket rendszeresen ellenőrizni kell, hogy megbizonyosodjon arról, hogy továbbra is a legrelevánsabb forráshoz küldi olvasóit.
Az egyértelmű, releváns beszerzés az Ön szakértelmét is bizonyítja, amit a keresőmotorok értékelnek. Olyan kontextust biztosítanak, amely segít megszilárdítani a kapcsolatot egy bizonyos témával kapcsolatos tartalma és más szakértői vagy hatósági webhelyek között, amelyek szintén foglalkoznak ezzel.
17. Mondjon példákat!
Egy nagyszerű tipp a tartalom javításához, hogy valós példákat adjon. Vannak-e olyan területek, amelyeket jobban meg lehetne magyarázni, ha megmutatjuk, hogyan működik valami, ahelyett, hogy szavakkal próbálnánk megmagyarázni?
Észre fogja venni, hogy ebben a cikkben rengeteg példát hoztam fel, amelyek segítenek követni a gondolataimat. Megerősítik a véleményemet azzal, hogy bemutatják a tanácsokat a gyakorlatban, így könnyebben alkalmazható a saját tartalomra.
Az ötlet megjelenítése gyakorlatban növeli a hitelességet, és hasznosabbá és vonzóbbá teszi azt.
18. Kérdezze meg a szakértőket
Ha olyan gondolatdarabokat vagy tartalmat készített, amelyek minőségi kérdésre válaszolnak, akkor lehetséges, hogy frissítheti azt, ha megkérdezi a terület néhány szakértőjét.
Az egyértelműen hivatkozott szakértői árajánlatok kombinálása javítja a keresőmotorok EAT-jelzéseit azáltal, hogy bizonyítja, hogy a téma szakképzett szakértői vannak bevonva. Az olvasók a kiegyensúlyozottabb érvelés előnyeit, valamint az iparági szakértelem elismerését élvezhetik.
Még az is előnyös lehet, ha örökké tartó linkeket vonz vagy közösségi tevékenységet vonz az érintett szakértőktől.
19. Keressen egy új látószöget
Adjon értéket a tartalomnak azáltal, hogy másképp közelít meg egy adott témát. Ha csak újraírsz valamit, amiről már többször is szó volt, nem valószínű, hogy valami éleslátó vagy értelmes dolgot fogsz adni.
A Google hasznos tartalmi irányelvei kimondják, hogy kerülni kell „főleg mások mondandójának összefoglalását anélkül, hogy sok értéket hozzáadna”.
Tehát ha van néhány régebbi tartalom, amelyet optimalizálni szeretne, talán más szemszögből közelítheti meg, vagy további betekintést nyerhet a témába.
Előfordulhat, hogy eredeti kutatást végez, tesztel valamit, vagy kérhet további megjegyzéseket a terület szakértőjétől a fent említettek szerint.
20. Tartalmazzon adatokat
A tartalom áttekintésekor fontolja meg, hogy tett-e olyan követeléseket, amelyekről adatokkal alátámasztható. A kemény tények megadása bizalmat épít, és megmutatja az olvasóknak, hogy valóban kutatta a témáját.
Keresési szempontból a releváns adatok hozzáadása külső összekapcsolási lehetőségeket is kínálhat. A hatósági oldalakon közzétett hasznos adatokra hivatkozhat.
Ha saját egyedi adatait is megadja, nagy az esélye annak, hogy mások, akik egy témában írnak, hivatkoznak az Ön forrására, hogy a jövőben alátámasszák saját állításaikat.
21. Tartsa naprakészen
A tartalomoptimalizálás soha nem ér véget, és elengedhetetlen, hogy eszközeit naprakészen tartsa. A rendszeres ellenőrzéssel elkerülheti, hogy az emberek olyan elavult tartalmakhoz férjenek hozzá, amelyek elavult tanácsokkal szolgálhatnak.
A keresőmotorok a frissességet használják rangsorolási tényezőként, ezért fontosnak tartják a jól karbantartott és naprakész tartalmat. A Botify tanulmányai megerősítették ezt, bár ez egy összetett probléma.
Az egyik e-kereskedelmi webhely, amelyen dolgoztam, egy kulcsfontosságú oldal forgalmának visszaesését tapasztalta, és az elemzés során észrevettem, hogy a példányban az „árak indulási dátumától” szerepel, de a minimális ár megváltozott. Az ár korrekciója után a teljesítmény visszatért a korábbi szintre.
22. Maradjon releváns
Győződjön meg arról, hogy a tartalom témája nagyon releváns az Ön szakterületéhez.
Azok az emberek, akik olyan tartalmat olvasnak, amely elszakad a fő témakörétől, ezt zavarónak, haszontalannak találhatják, vagy esetleg nem bíznak benne.
A keresőmotorok a jobb felhasználói élmény érdekében dolgoznak, ezért ezt tükrözik. Az elmúlt hónapokban számos tartalomellenőrzést végeztem különböző típusú webhelyeken.
Egy webhely tartalmának egészének értékelése általában sok mindent elárul, de az egyik uralkodó megállapítás általában az volt, hogy a releváns tartalom sokkal jobban teljesít, mint a nem kapcsolódó tartalom.
Ennek több oka is van. A legtöbb esetben a tartalom valószínűleg jobb minőségű lesz, ha a téma szakértői hozzák létre. De az oldalak közötti kapcsolatok is számítanak.
A tartalomfürtözés egy témával kapcsolatos ismeretek széles skáláját jeleníti meg, amelyek összekapcsolódnak, ami idővel segíthet az aktuális tekintély kiépítésében. Ezzel részletesebben foglalkoztam legutóbbi cikkemben a kapcsolatok használatáról a SEO-ban .
23. Szánjon rá időt
A tartalomoptimalizálásnak a keresésre és a felhasználókra gyakorolt hatásainak figyelembe vétele időbe telik.
Egy blogbejegyzés megírása átlagosan valamivel több, mint 4 óra , és ez 2014 óta 67%-kal nőtt – derül ki az Orbit Media nagyszabású tanulmányából.
Ez csak azt mutatja, hogy a minőség, a részletesség és a szakértelem csak növekszik. A régebbi tartalmak optimalizálásához és a jelenlegi szabványokhoz való hozzáigazításhoz több időre lehet szükség.
Ha alapos munkát szeretne végezni, hagyjon időt magának a tartalom fejlesztésére és megerősítésére.
24. Elemezze az eredményeket
Ha optimalizálja a tartalmat, használja az eredményeket útmutatásul. Az adatok értékes információkkal szolgálnak arról, hogy mi működik a keresésben, és hogy az emberek hogyan lépnek kapcsolatba a tartalommal. Mindkettőt elemezni kell.
25. Ellenőrizze és ellenőrizze újra
Helyesírás-ellenőrzés, nyelvhelyesség-ellenőrzés és tényellenőrzés.
Lehet, hogy először kihagyott valamit, és pontatlan tartalmat tett közzé. Bármilyen hiba csorbítja olvasói bizalmát. A keresési teljesítményt is ronthatják.
Nagyon értékesnek tartom, hogy a csapatomon belül be van vezetve egy ellenőrzési folyamat. Sokkal könnyebb észrevenni valaki más hibáit, és pragmatikus szemszögből áttekinteni a tartalmat, ha nem saját maga írta.
Egyensúlyozza az emberiséget és a SEO-t
Soha nem volt még fontosabb megtalálni a megfelelő egyensúlyt a keresőmotorok és az emberek számára készült tartalom javítása között.
Az ideális keverék a felhasználó-első megközelítés, amely a keresőoptimalizálásban jó alapokkal rendelkezik.
A tartalom optimalizálása során egyiket sem szabad figyelmen kívül hagyni.
A keresőmotorok kulcsfontosságúak abban, hogy a tartalomhoz vonzzák a közönséget, de nem szeretné, hogy olvasói csalódjanak, amikor odaérnek.
Ne feledje, hogy a keresőmotorok és az olvasók kéz a kézben dolgozhatnak a kivételes eredmények elérése érdekében.