Íme az összes legfrissebb SEO statisztika, amit tudnia kell: organikus forgalom, felhasználói viselkedés, iparági kiadások, helyi keresés, Google stb.
Az organikus keresés vitathatatlanul a legértékesebb marketingcsatorna.
Éppen ezért a keresőoptimalizálás (SEO) elengedhetetlen minden márka és vállalkozás számára, amely ma online működik.
Cégének SEO-ra van szüksége. Időszak.
Kicsi. Közepes. Nagyvállalat.
Üzembe helyezés. Helyi vállalkozás. Globális márka.
Amikor az emberek beírnak egy, az Ön webhelyére vonatkozó lekérdezést a keresőbe, azt szeretné, ha az eredmény az lenne, amelyre kattintanak.
Ez azt jelenti, hogy webhelyének megtalálhatónak kell lennie a keresőmotorokban.
Egy kattintás a keresési eredményre vagy annak hiánya jelentheti a különbséget egy vállalkozás virágzása vagy haldoklása között.
Ha webhelye nem jelenik meg a keresési eredmények között azokra a kulcsszavakra, amelyekre keresni szeretne, biztos lehet benne, hogy valamelyik versenytársa igen!
Mégis, valamilyen nevetséges okból, továbbra is nehéz igazolni a SEO értékét – annak ellenére, hogy a SEO több mint 20 éves rekorddal rendelkezik a forgalom, a konverziók és a bevételek növelésében.
Miért?
Részben a SEO értékének tagadhatatlan bizonyítéka a különböző jelentésekben és tanulmányokban található néhány webhelyen.
Ebben a fejezetben összegyűjtöttük az összes legfrissebb statisztikai adatot, amelyet az organikus forgalomról, az iparági kiadásokról és értékről, a keresési viselkedésről, a Google-ról és egyebekről tudnia kell.
Íme, több mint 70 elképesztő statisztika, amit a keresőoptimalizálásról tudnia kell.
Organikus forgalmi statisztikák
53% : Az organikus keresésből származó összes nyomon követhető webhelyforgalom százalékos aránya. (BrightEdge)
32% : Az átlagos organikus átkattintási arány (CTR), amelyet az első Google asztali keresési eredmény elér. (Speciális internetes rangsor)
26,9% : Az átlagos organikus átkattintási arány, az első Google mobilkeresési eredmény. (Speciális internetes rangsor)
91,75% : A Google jelenleg a keresőmotorok teljes globális piaci részesedése. (StatCounter, 2020)
2,75% : A Microsoft Bing teljes világméretű keresőmotor-piaci részesedése jelenleg. (StatCounter, 2020)
90,63% : Azon oldalak százalékos aránya, amelyek nem kapnak organikus keresési forgalmat a Google-tól. (Ahrefs)
50,3% : A Google.com webhelyen végzett összes böngészőalapú keresés százalékos aránya, amelyek nulla kattintást eredményeztek. (SparkToro, 2019. június)
45,25% : A Google.com webhelyen végzett összes böngészőalapú keresés százalékos aránya, amelyek organikus kattintásokat eredményeztek. (SparkToro, 2019. június)
8,5 : A Google által az 1. oldalon megjelenített organikus mobilkeresési eredmények átlagos száma. (SearchMetrics)
8,7 : A Google által az 1. oldalon megjelenített organikus asztali keresési eredmények átlagos száma. (SearchMetrics)
Ipari/üzleti kiadási statisztika
79,27 milliárd dollár : Az Egyesült Államokban működő márkák és ügynökségek becsült összege SEO-szolgáltatásokért 2020-ban. (Borrell Associates)
39,58 milliárd dollár : a Google előre jelzett nettó amerikai digitális hirdetési bevétele 2020 végére – ami 29,4%-os részesedésnek felel meg az Egyesült Államok digitális hirdetési piacán. Ez 5,3%-os csökkenést jelent a Google 2019-es, 41,8 milliárd dolláros bevételéhez képest. (eMarketer)
7,2% : A Google nettó keresési hirdetésekből származó bevételeinek csökkenésének százalékos aránya 2020-ban. (eMarketer)
>5000 USD : Az a havi összeg, amelyet a vállalkozások többsége SEO-ra költ. (Moz)
Helyi keresési statisztikák
A mobilos keresések csaknem minden harmadik része helyhez kötődik. (Gondolkodj a Google-lal)
Az okostelefon-használók csaknem kétharmada nagyobb valószínűséggel vásárol olyan cégektől, amelyek mobilwebhelyei vagy alkalmazásai a tartózkodási helyükhöz szabják az információkat. (Gondolkodj a Google-lal)
76% : Azon emberek százalékos aránya, akik okostelefonjukkal keresnek valamit a közelben, és egy napon belül felkeresnek egy vállalkozást. (A közelben található keresések 28%-a vásárlást eredményez.) (Google)
Körülbelül 45% : A globális vásárlók azon százaléka, akik online vásárolnak, majd az üzletben veszik át. (Google/IPSOS)
Több mint 55% : azon vásárlók százalékos aránya, akik azt állítják, hogy online videót használtak, miközben ténylegesen vásároltak egy boltban. (Google/IPSOS)
90% : Azon fogyasztók százalékos aránya, akik az internetet használták helyi vállalkozás megtalálására az elmúlt évben. (BrightLocal)
91% : Azon fogyasztók százalékos aránya, akik azt mondják, hogy a pozitív vélemények miatt nagyobb valószínűséggel veszik igénybe a vállalkozást. (BrightLocal)
82% : Azon fogyasztók százalékos aránya, akik online véleményeket olvasnak a helyi vállalkozásokról. (BrightLocal)
13 perc és 45 másodperc : Az az idő, amelyet egy átlagos fogyasztó véleményolvasással tölt, mielőtt döntést hozna. (BrightLocal)
76% : Azon fogyasztók százalékos aránya, akik annyira megbíznak az online véleményekben, mint a családtagoktól és barátoktól kapott ajánlásokban. (BrightLocal)
Felhasználók és keresési viselkedés statisztika
Világszerte az internetezők 52,94%-a használ mobilt és táblagépet, míg 47,06%-uk asztali számítógépet. (StatCounter)
+1000% : A „mit nézzünk” lekérdezések keresési érdeklődésének növekedésének százalékos aránya 2019 óta. (Google)
65% : Azon emberek százalékos aránya, akik a telefonjukat használják a vásárolni vágyó pillanataikban. (Google)
39% : Azon vásárlók százalékos aránya, akikre hatással volt egy releváns keresés. (Google)
79% : Azon emberek százalékos aránya, akik releváns műveletet hajtottak végre a telefonjukon a vásárlás előtt. (Google)
3 : A tipikus kereső által a keresési lekérdezésben használt szavak átlagos száma. (Moz)
~8% : A kérdésként megfogalmazott keresési lekérdezések százalékos aránya. (Moz)
18% : Azon lekérdezések százalékos aránya a Google-on, amelyek azt eredményezik, hogy a kereső anélkül változtatta meg keresési kifejezését, hogy rákattintott volna az eredményekre. (Moz)
21% : Azon keresések százalékos aránya, amelyek egynél több kattintáshoz vezetnek a Google találataira. (Moz)
8% : A Google-lekérdezések százalékos aránya pogo-sticking-et eredményez (azaz a kereső rákattint egy találatra, majd visszaugrik a keresési eredményoldalra, és másik találatot választ). (Moz)
9 nappal tovább : Az átlagos napok száma, amelyeket az emberek a vásárlási döntések meghozatalára fordítanak 2019-ben 2015-höz képest. (Google)
Linképítési statisztika
75% : Azon digitális marketingesek százalékos aránya, akik kifejezetten linkek generálására használják a tartalommarketinget. (Aira)
1-9 link : A tartalommarketing-kampány által létrehozott linkek átlagos száma a digitális marketingszakemberek többsége szerint. (Aira)
28% : azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik arról számoltak be, hogy olyan kampányt hoztak létre, amely egyáltalán nem hozott létre linket. (Aira)
70% : Azon digitális marketingesek százalékos aránya, akik az Ahrefs-t linképítési eszközként használják. (Aira)
51% : azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik a SEMrush-t linképítési eszközként használják. (Aira)
34% : Azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik a Domain Authority (Moz) lehetőséget választanák, ha csak egy mérőszámot választhatna egy link jogosultságának és/vagy minőségének mérésére. (Aira)
38% : Azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik a rangsorolást tartják az elsődleges KPI-nek a linképítés hatékonyságának mérésére. (Aira)
53% : Azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik a vendégbejegyzést tartják a leghatékonyabb linképítési stratégiának. (SEMrush)
Több mint 63% : azon digitális marketingszakemberek aránya, akik inkább kiszervezik linképítési rutinjaikat. (SEMrush)
66,31% : Azon weboldalak százalékos aránya, amelyek nem tartalmaznak visszamutató hivatkozásokat. (Ahrefs)
77,80 USD : Egy vendégbejegyzés közzétételének átlagos költsége. (Ahrefs)
Google keresési statisztika
15% : A Google által korábban soha nem látott keresések százalékos aránya – a naponta kapott több milliárd lekérdezésből. (Google)
~1 milliárd : Azon eszközök teljes száma, amelyekbe a Google Assistant be van építve. (Google)
~2 billió : A Google által évente végzett keresések becsült száma világszerte. (Search Engine Land)
40–60 milliárd : A Google-on végzett keresések becsült száma havonta az Egyesült Államokban. (Moz)
89% : A különbség a Google teljes világméretű keresőmotor-piaca és a Bing piaca között. (StatCounter)
Kevesebb mint 1 perc : Az átlagos Google keresési munkamenet teljes ideje (a kezdeti lekérdezéstől a keresési eredményoldal betöltődéséig és a találatok kiválasztásáig, valamint az adott SERP-ekre való vissza gomb kattintások és az újak kiválasztása eredmények.) (Moz)
66% : Azon különböző keresési lekérdezések százalékos aránya, amelyek egy vagy több kattintást eredményeztek a Google találataira. (A keresések 34%-a egyáltalán nem kap kattintást.) (Moz)
3,4% : Azon Google-keresések százalékos aránya, amelyek egy Google-hirdetésre kattintást eredményeztek (fizetős). (Moz)
0,9% : A Google.com azon keresési eredményeinek százalékos aránya, amelyekre kattintottak a Google Térképen. (Moz)
~0,5% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek a Tudásgráf linkjeire vezetnek. (Moz)
3% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek képblokkokhoz vezetnek. (Moz)
~0,23% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek a Twitter blokkolási találataihoz jutnak. (Moz)
1,8% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya a YouTube-ra. (Moz)
0,16% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek a személyre szabott Gmail/Google Mail találatokhoz vezetnek. (Moz)
0,55% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek a Google Shopping találataihoz jutnak. (Moz)
11,8% : A különböző Google-keresésekből származó kattintások százalékos aránya, amelyek egy Google-tulajdonra kattintanak, például a YouTube-on, a Google Térképen, a Gmailen, a Google Könyveken, a Google Play Áruházban stb. (Moz)
Az összes keresés ~25%-a a legnépszerűbb 1 milliós lekérdezések között oszlik meg, a 10 milliós legnépszerűbb lekérdezések körülbelül 45% -át , az 1BB legnépszerűbb lekérdezések pedig közel 90%-át teszik ki . (Moz)
25% : Az összes keresési mennyiség százalékos aránya, amely a legnépszerűbb 100 millió kulcsszón kívül történik. (Moz)
40,9% : A mobileszközökön végzett Google-keresések százalékos aránya, amelyek organikus kattintást, 2% fizetett kattintást és 57,1% egyáltalán nem eredményezett kattintást eredményeznek. (Moz)
62,2% : Az asztali eszközökön végzett Google-keresések százalékos aránya, amelyek organikus kattintást, 2,8% fizetett kattintást és 35% kattintást nem eredményeztek. (Moz)
SEO kontra egyéb marketing csatornák
15% : A fizetett keresésből származó összes nyomon követhető forgalom százalékos aránya. (BrightEdge)
5% : Az összes nyomon követhető forgalom százalékos aránya, amely a fizetett közösségi oldalakból származik. (BrightEdge)
15% : Az összes nyomon követhető forgalom százalékos aránya, amely minden más forrásból származik. (BrightEdge)
27% : A globális online lakosság százalékos aránya, akik hangalapú keresést használnak mobilon. (Google)
~20 : Ahányszor a SEO nagyobb forgalmi lehetőséget kínál, mint a PPC mind mobilon, mind asztali számítógépen. (Moz)