Íme az összes legfrissebb SEO statisztika, amit tudnia kell: organikus forgalom, felhasználói viselkedés, iparági kiadások, helyi keresés, Google stb.

Az organikus keresés vitathatatlanul a legértékesebb marketingcsatorna.

Éppen ezért a keresőoptimalizálás (SEO) elengedhetetlen minden márka és vállalkozás számára, amely ma online működik.

Cégének SEO-ra van szüksége. Időszak.

Kicsi. Közepes. Nagyvállalat.

Üzembe helyezés. Helyi vállalkozás. Globális márka.

Amikor az emberek beírnak egy, az Ön webhelyére vonatkozó lekérdezést a keresőbe, azt szeretné, ha az eredmény az lenne, amelyre kattintanak.

Ez azt jelenti, hogy webhelyének megtalálhatónak kell lennie a keresőmotorokban.

Egy kattintás a keresési eredményre vagy annak hiánya jelentheti a különbséget egy vállalkozás virágzása vagy haldoklása között.

Ha webhelye nem jelenik meg a keresési eredmények között azokra a kulcsszavakra, amelyekre keresni szeretne, biztos lehet benne, hogy valamelyik versenytársa igen!

Mégis, valamilyen nevetséges okból, továbbra is nehéz igazolni a SEO értékét – annak ellenére, hogy a SEO több mint 20 éves rekorddal rendelkezik a forgalom, a konverziók és a bevételek növelésében.

Miért?

Részben a SEO értékének tagadhatatlan bizonyítéka a különböző jelentésekben és tanulmányokban található néhány webhelyen.

Ebben a fejezetben összegyűjtöttük az összes legfrissebb statisztikai adatot, amelyet az organikus forgalomról, az iparági kiadásokról és értékről, a keresési viselkedésről, a Google-ról és egyebekről tudnia kell.

Íme, több mint 70 elképesztő statisztika, amit a keresőoptimalizálásról tudnia kell.

Organikus forgalmi statisztikák

53% : Az organikus keresésből származó összes nyomon követhető webhelyforgalom százalékos aránya. (BrightEdge)

32% : Az átlagos organikus átkattintási arány (CTR), amelyet az első Google asztali keresési eredmény elér. (Speciális internetes rangsor)

26,9% : Az átlagos organikus átkattintási arány, az első Google mobilkeresési eredmény. (Speciális internetes rangsor)

91,75% : A Google jelenleg a keresőmotorok teljes globális piaci részesedése. (StatCounter, 2020)

2,75% : A Microsoft Bing teljes világméretű keresőmotor-piaci részesedése jelenleg. (StatCounter, 2020)

90,63% : Azon oldalak százalékos aránya, amelyek nem kapnak organikus keresési forgalmat a Google-tól. (Ahrefs)

50,3% : A Google.com webhelyen végzett összes böngészőalapú keresés százalékos aránya, amelyek nulla kattintást eredményeztek. (SparkToro, 2019. június)

45,25% : A Google.com webhelyen végzett összes böngészőalapú keresés százalékos aránya, amelyek organikus kattintásokat eredményeztek. (SparkToro, 2019. június)

8,5 : A Google által az 1. oldalon megjelenített organikus mobilkeresési eredmények átlagos száma. (SearchMetrics)

8,7 : A Google által az 1. oldalon megjelenített organikus asztali keresési eredmények átlagos száma. (SearchMetrics)

Ez is érdekelhet:  Fedezze fel, mi az a SERP és főbb jellemzői

Ipari/üzleti kiadási statisztika

79,27 milliárd dollár : Az Egyesült Államokban működő márkák és ügynökségek becsült összege SEO-szolgáltatásokért 2020-ban. (Borrell Associates)

39,58 milliárd dollár : a Google előre jelzett nettó amerikai digitális hirdetési bevétele 2020 végére – ami 29,4%-os részesedésnek felel meg az Egyesült Államok digitális hirdetési piacán. Ez 5,3%-os csökkenést jelent a Google 2019-es, 41,8 milliárd dolláros bevételéhez képest. (eMarketer)

7,2% : A Google nettó keresési hirdetésekből származó bevételeinek csökkenésének százalékos aránya 2020-ban. (eMarketer)

>5000 USD : Az a havi összeg, amelyet a vállalkozások többsége SEO-ra költ. (Moz)

Helyi keresési statisztikák

A mobilos keresések csaknem minden harmadik része helyhez kötődik. (Gondolkodj a Google-lal)

Az okostelefon-használók csaknem kétharmada nagyobb valószínűséggel vásárol olyan cégektől, amelyek mobilwebhelyei vagy alkalmazásai a tartózkodási helyükhöz szabják az információkat. (Gondolkodj a Google-lal)

76% : Azon emberek százalékos aránya, akik okostelefonjukkal keresnek valamit a közelben, és egy napon belül felkeresnek egy vállalkozást. (A közelben található keresések 28%-a vásárlást eredményez.) (Google)

Körülbelül 45% : A globális vásárlók azon százaléka, akik online vásárolnak, majd az üzletben veszik át. (Google/IPSOS)

Több mint 55% : azon vásárlók százalékos aránya, akik azt állítják, hogy online videót használtak, miközben ténylegesen vásároltak egy boltban. (Google/IPSOS)

90% : Azon fogyasztók százalékos aránya, akik az internetet használták helyi vállalkozás megtalálására az elmúlt évben. (BrightLocal)

91% : Azon fogyasztók százalékos aránya, akik azt mondják, hogy a pozitív vélemények miatt nagyobb valószínűséggel veszik igénybe a vállalkozást. (BrightLocal)

82% : Azon fogyasztók százalékos aránya, akik online véleményeket olvasnak a helyi vállalkozásokról. (BrightLocal)

13 perc és 45 másodperc : Az az idő, amelyet egy átlagos fogyasztó véleményolvasással tölt, mielőtt döntést hozna. (BrightLocal)

76% : Azon fogyasztók százalékos aránya, akik annyira megbíznak az online véleményekben, mint a családtagoktól és barátoktól kapott ajánlásokban. (BrightLocal)

 

Felhasználók és keresési viselkedés statisztika

Világszerte az internetezők 52,94%-a használ mobilt és táblagépet, míg 47,06%-uk asztali számítógépet. (StatCounter)

+1000% : A „mit nézzünk” lekérdezések keresési érdeklődésének növekedésének százalékos aránya 2019 óta. (Google)

65% : Azon emberek százalékos aránya, akik a telefonjukat használják a vásárolni vágyó pillanataikban. (Google)

39% : Azon vásárlók százalékos aránya, akikre hatással volt egy releváns keresés. (Google)

79% : Azon emberek százalékos aránya, akik releváns műveletet hajtottak végre a telefonjukon a vásárlás előtt. (Google)

3 : A tipikus kereső által a keresési lekérdezésben használt szavak átlagos száma. (Moz)

Ez is érdekelhet:  Black Hat, White hat és Grey hat SEO

~8% : A kérdésként megfogalmazott keresési lekérdezések százalékos aránya. (Moz)

18% : Azon lekérdezések százalékos aránya a Google-on, amelyek azt eredményezik, hogy a kereső anélkül változtatta meg keresési kifejezését, hogy rákattintott volna az eredményekre. (Moz)

21% : Azon keresések százalékos aránya, amelyek egynél több kattintáshoz vezetnek a Google találataira. (Moz)

8% : A Google-lekérdezések százalékos aránya pogo-sticking-et eredményez (azaz a kereső rákattint egy találatra, majd visszaugrik a keresési eredményoldalra, és másik találatot választ). (Moz)

9 nappal tovább : Az átlagos napok száma, amelyeket az emberek a vásárlási döntések meghozatalára fordítanak 2019-ben 2015-höz képest. (Google)

Linképítési statisztika

75% : Azon digitális marketingesek százalékos aránya, akik kifejezetten linkek generálására használják a tartalommarketinget. (Aira)

1-9 link : A tartalommarketing-kampány által létrehozott linkek átlagos száma a digitális marketingszakemberek többsége szerint. (Aira)

28% : azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik arról számoltak be, hogy olyan kampányt hoztak létre, amely egyáltalán nem hozott létre linket. (Aira)

70% : Azon digitális marketingesek százalékos aránya, akik az Ahrefs-t linképítési eszközként használják. (Aira)

51% : azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik a SEMrush-t linképítési eszközként használják. (Aira)

34% : Azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik a Domain Authority (Moz) lehetőséget választanák, ha csak egy mérőszámot választhatna egy link jogosultságának és/vagy minőségének mérésére. (Aira)

38% : Azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik a rangsorolást tartják az elsődleges KPI-nek a linképítés hatékonyságának mérésére. (Aira)

53% : Azon digitális marketingszakemberek százalékos aránya, akik a vendégbejegyzést tartják a leghatékonyabb linképítési stratégiának. (SEMrush)

Több mint 63% : azon digitális marketingszakemberek aránya, akik inkább kiszervezik linképítési rutinjaikat. (SEMrush)

66,31% : Azon weboldalak százalékos aránya, amelyek nem tartalmaznak visszamutató hivatkozásokat. (Ahrefs)

77,80 USD : Egy vendégbejegyzés közzétételének átlagos költsége. (Ahrefs)

Google keresési statisztika

15% : A Google által korábban soha nem látott keresések százalékos aránya – a naponta kapott több milliárd lekérdezésből. (Google)

~1 milliárd : Azon eszközök teljes száma, amelyekbe a Google Assistant be van építve. (Google)

~2 billió : A Google által évente végzett keresések becsült száma világszerte. (Search Engine Land)

40–60 milliárd : A Google-on végzett keresések becsült száma havonta az Egyesült Államokban. (Moz)

89% : A különbség a Google teljes világméretű keresőmotor-piaca és a Bing piaca között. (StatCounter)

Kevesebb mint 1 perc : Az átlagos Google keresési munkamenet teljes ideje (a kezdeti lekérdezéstől a keresési eredményoldal betöltődéséig és a találatok kiválasztásáig, valamint az adott SERP-ekre való vissza gomb kattintások és az újak kiválasztása eredmények.) (Moz)

Ez is érdekelhet:  Miért fontos a tartalom a SEO számára?

66% : Azon különböző keresési lekérdezések százalékos aránya, amelyek egy vagy több kattintást eredményeztek a Google találataira. (A keresések 34%-a egyáltalán nem kap kattintást.) (Moz)

3,4% : Azon Google-keresések százalékos aránya, amelyek egy Google-hirdetésre kattintást eredményeztek (fizetős). (Moz)

0,9% : A Google.com azon keresési eredményeinek százalékos aránya, amelyekre kattintottak a Google Térképen. (Moz)

~0,5% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek a Tudásgráf linkjeire vezetnek. (Moz)

3% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek képblokkokhoz vezetnek. (Moz)

~0,23% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek a Twitter blokkolási találataihoz jutnak. (Moz)

1,8% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya a YouTube-ra. (Moz)

0,16% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek a személyre szabott Gmail/Google Mail találatokhoz vezetnek. (Moz)

0,55% : A Google keresési eredményeire leadott kattintások százalékos aránya, amelyek a Google Shopping találataihoz jutnak. (Moz)

11,8% : A különböző Google-keresésekből származó kattintások százalékos aránya, amelyek egy Google-tulajdonra kattintanak, például a YouTube-on, a Google Térképen, a Gmailen, a Google Könyveken, a Google Play Áruházban stb. (Moz)

Az összes keresés ~25%-a a legnépszerűbb 1 milliós lekérdezések között oszlik meg, a 10 milliós legnépszerűbb lekérdezések körülbelül 45% -át , az 1BB legnépszerűbb lekérdezések pedig közel 90%-át teszik ki . (Moz)

25% : Az összes keresési mennyiség százalékos aránya, amely a legnépszerűbb 100 millió kulcsszón kívül történik. (Moz)

40,9% : A mobileszközökön végzett Google-keresések százalékos aránya, amelyek organikus kattintást, 2% fizetett kattintást és 57,1% egyáltalán nem eredményezett kattintást eredményeznek. (Moz)

62,2% : Az asztali eszközökön végzett Google-keresések százalékos aránya, amelyek organikus kattintást, 2,8% fizetett kattintást és 35% kattintást nem eredményeztek. (Moz)

SEO kontra egyéb marketing csatornák

15% : A fizetett keresésből származó összes nyomon követhető forgalom százalékos aránya. (BrightEdge)

5% : Az összes nyomon követhető forgalom százalékos aránya, amely a fizetett közösségi oldalakból származik. (BrightEdge)

15% : Az összes nyomon követhető forgalom százalékos aránya, amely minden más forrásból származik. (BrightEdge)

27% : A globális online lakosság százalékos aránya, akik hangalapú keresést használnak mobilon. (Google)

~20 : Ahányszor a SEO nagyobb forgalmi lehetőséget kínál, mint a PPC mind mobilon, mind asztali számítógépen. (Moz)