A keresőoptimalizálás, SEO három pillérére való összpontosítás növeli a tartalom lehetőségeit, és idővel több organikus forgalmat vonz.

Mi kell ahhoz, hogy versenyezzen a SEO-ban?

Egyesek szerint több bejövő link, mások jobb tartalom, míg mások a technikailag egészséges webhelyet hangsúlyozzák.

A tapasztalt keresőoptimalizálók tudják, hogy az organikus keresés legsikeresebb webhelyei a magas szintű alapelemek megfelelő keverékével rendelkeznek.

Az elmúlt években nagy figyelem irányult az EAT- re (szakértelem, hatóság és megbízhatóság), amint azt a Google Search Rater Quality Guidelines is említi .

Vannak, akik úgy gondolják, hogy ezek a SEO legalapvetőbb aspektusai.

Azonban olyan fontos, mint az EAT egyes webhelyek számára, csak egy szemponttal foglalkozik: a tartalommal.

Egy holisztikus SEO programnak többet kell tartalmaznia.

Az évek során arra jutottam, hogy a SEO a legalapvetőbb szintjén csökkenthető három dologra egy webhelybe és annak oldalaiba:

  1. HItelesség.
  2. Relevancia.
  3. Tapasztalat (az oldalt látogató felhasználókról és robotokról).

Azokat az oldalakat, amelyek mindháromra odafigyelnek, nagyobb valószínűséggel értékelik mind a keresők, mind a felhasználók, és idővel több organikus forgalmat vonzanak.

Hitelesség: Számítasz?

A SEO-ban a tekintély az oldalnak adott keresési lekérdezéshez viszonyított fontosságára vagy súlyára utal.

A modern keresőmotorok, mint például a Google, számos tényezőt (vagy jelzést) használnak egy weboldal tekintélyének értékelésekor.

Miért törődik a Google-lal egy oldal hitelességének a felmérésével?

A legtöbb lekérdezéshez több ezer vagy akár több millió oldal áll rendelkezésre, amelyek rangsorolhatók.

A Google pontos, megbízható információkkal kívánja a csúcsra hozni azokat, amelyek a legnagyobb valószínűséggel kielégítik a felhasználót, olyan pontos, megbízható információkkal, amelyek teljes mértékben megfelelnek a lekérdezés szándékának.

A Google törődik azzal, hogy a felhasználóknak a legmegbízhatóbb oldalakat szolgálja ki lekérdezéseikhez, mert azok a felhasználók, akik elégedettek azokkal az oldalakkal, amelyekre a Google-tól átkattintottak, nagyobb valószínűséggel használják újra a Google-t, és így jobban megtekinthetik a Google hirdetéseit, ami a bevétel elsődleges forrása.

A hitelesség volt az első

A weboldalak hitelességének felmérése volt az első alapvető probléma, amelyet a keresőmotoroknak meg kellett oldaniuk.

A legkorábbi keresőmotorok némelyike ​​emberi értékelőkre támaszkodott, de ahogy a világháló felrobbant, ezt gyorsan lehetetlenné vált a méretezhetőség.

A Google minden riválisát megelőzte, mert alkotói, Larry Page és Sergey Brin kidolgozták a PageRank ötletét, az interneten található más oldalak hivatkozásait használva az idézetek mérlegelésére, hogy felmérjék egy oldal hitelességét.

Page és Brin rájöttek, hogy a linkek egy már létező, folyamatosan fejlődő szavazási rendszer, ahol más mérvadó oldalak olyan oldalakra „szavaztak”, amelyeket megbízhatónak és relevánsnak láttak a felhasználók számára.

A keresőmotorok ugyanúgy használják a linkeket, mint mi a tudományos idézeteket. Minél több tudományos közlemény hivatkozik egy forrásdokumentumra, annál jobb.

Az egyes hivatkozó források viszonylagos tekintélye és megbízhatósága is szerepet játszik.

Tehát a három alapvető kategóriánk közül az autoritás volt az első, mivel a három közül ezt volt a legkönnyebben feltörni, tekintettel a hiperhivatkozások interneten való elterjedésére.

A másik kettővel, a relevancia és a felhasználói élmény később, a gépi tanulás/AI által vezérelt algoritmusok kifejlesztése során foglalkoznak majd.

 

A linkek továbbra is elsődlegesek a hitelesség számára

A nagy újítás, amely rövid időn belül a Google-t a domináns keresőmotorná tette, az volt, hogy az interneten található linkek elemzését használta rangsorolási tényezőként .

Ez Larry Page és Sergey Brin Egy nagyszabású hipertextuális webes kereső anatómiája című dolgozatával kezdődött .

A cikk mögött meghúzódó alapvető meglátás az volt, hogy a web a hivatkozásokon keresztül egymással összekapcsolt dokumentumok fogalmára épül.

Mivel egy harmadik fél webhelyére mutató hivatkozás elhelyezése a webhelyen arra késztetheti a felhasználót, hogy elhagyja a webhelyet, a megjelenítőket nem nagyon ösztönözték arra, hogy egy másik webhelyre hivatkozzanak, hacsak az nem igazán jó és értékes a webhely felhasználói számára.

Más szavakkal, a harmadik fél webhelyére mutató hivatkozás egy kicsit úgy működik, mint egy „szavazat” rá, és minden szavazat jóváhagyásnak tekinthető, amely azt az oldalt támogatja, amelyre a link mutat, mint az egyik legjobb forrás a weben egy adott számára. téma.

Ez is érdekelhet:  Google keresési rangsorolási tényezői - 2023-as áttekintés

Akkor elvileg minél több szavazatot kapsz, annál jobbnak és mérvadóbbnak tartaná egy kereső, és ezért előrébb kell helyezned.

A PageRank átadása

A kezdeti Google algoritmus egy jelentős része a PageRank koncepción alapult, amely a kapott linkek pontozása alapján értékeli, hogy mely oldalak a legfontosabbak.

Tehát egy olyan oldal, amelyen nagy mennyiségű értékes link mutat rá, magasabb PageRank értékkel rendelkezik, és elvileg valószínűleg magasabb rangot kap a keresési eredmények között, mint más oldalak, amelyek nem rendelkeznek olyan magas PageRank pontszámmal.

Amikor egy oldal egy másik oldalra hivatkozik, a PageRank egy részét átadja annak az oldalnak, amelyre hivatkozik.

Így az oldalak több PageRank-ot halmoznak fel a kapott linkek száma és minősége alapján.

 

Nem minden hivatkozás egyenlő

Tehát több szavazat jobb, nem?

Nos, ez elméletben igaz, de a dolog ennél sokkal bonyolultabb.

A PageRank-pontszámok az egyes alapértéktől a valószínűleg billiósokat meghaladó értékekig terjednek.

A magasabb PageRank oldalakon sokkal több átadható PageRank érték lehet, mint az alacsonyabb PageRank oldalakon. Valójában egy oldal linkje könnyen megérhet egy másik oldal hivatkozásának egymilliószorosát.

 

Képzelje el, hogy van egy oldala, amely könyvet árul, és két linket kap. Az egyik a Joe’s Book Store-ból, a másik pedig az Amazon-ból származik.

Elég nyilvánvaló, hogy felhasználóként melyiket értékelné jobban, igaz? Felhasználóként elismerjük, hogy az Amazonnak nagyobb tekintélye van ebben a témában.

Mint kiderült, ezt a web is felismerte, és az Amazonnak sokkal erősebb linkprofilja (és magasabb PageRank-értéke) van, mint bármely más, könyvértékesítéssel foglalkozó oldal.

Ennek eredményeként sokkal magasabb PageRank értéke van, és több PageRank értéket tud átadni azoknak az oldalaknak, amelyekre hivatkozik.

Fontos megjegyezni, hogy a Google algoritmusai sokat fejlődtek az eredeti PageRank tézistől.

A linkek értékelésének módja jelentős mértékben megváltozott – ezek egy részét ismerjük, néhányat pedig nem.

Mi a helyzet a hitelesség?

Lehet, hogy sokan beszélnek a hitelesség szerepéről a keresési rangsorolásban és a linkek minőségének értékelésében.

A Google azt mondja, hogy nincs a hivatkozásokra (vagy a rangsorolásra) vonatkozó hitelesség fogalma, ezért ezeket a megbeszéléseket sok sóval kell kezelni.

Az ötlet az volt, hogy ha a kezdetben kézzel kiválasztott, nagyon megbízható webhelyek kezdőkészletével kezdi, majd megszámolja, hány kattintás alatt jutott el ezekről a webhelyekről a sajátjára, akkor minél kevesebb kattintás, annál megbízhatóbb a webhelye.

A Google régóta azt mondta, hogy nem használnak ilyen típusú mérőszámokat.

2018 áprilisában azonban a Google szabadalmat kapott a linkek megbízhatóságának értékelésére vonatkozóan. De a megadott szabadalom megléte nem jelenti azt, hogy azt a gyakorlatban használják.

Ha azonban saját céljaira szeretné felmérni egy webhely, mint hivatkozás forrásának megbízhatóságát, nem rossz ötlet a megbízható hivatkozások fogalmának használata.

Ha a következők bármelyikét megteszik, akkor valószínűleg nem jó hivatkozási forrás:

  • Adjon el linkeket másoknak.
  • Kevesebb, mint nagyszerű tartalom legyen.
  • Különben ne tűnjön jó hírűnek.

A kereset és linkek megnyerésének alapjai

Most, hogy tudja, hogy a webhelyére mutató linkek megszerzése kritikus fontosságú a SEO sikeréhez , ideje elkezdeni összeállítani egy tervet a linkek beszerzéséhez.

A siker kulcsa annak megértése, hogy a Google azt akarja, hogy ez az egész folyamat holisztikus legyen.

A Google aktívan gátolja és bizonyos esetekben meg is bünteti azokat a sémákat, amelyek a linkek mesterséges úton történő megszerzésére irányulnak. Ez azt jelenti, hogy bizonyos gyakorlatokat rossznak tekintenek, mint például:

  • Linkek vásárlása SEO célokra.
  • Fórumok és blogok megnyitása, és megjegyzések hozzáadása a webhelyére mutató hivatkozásokkal.
  • Emberek webhelyeinek feltörése és linkek beszúrása azok tartalmába.
  • Rossz minőségű infografikák vagy widgetek terjesztése, amelyek az Ön oldalaira mutató hivatkozásokat tartalmaznak.
  • Kedvezménykódok vagy társult programok felajánlása linkek beszerzésének módjaként.
  • És sok más séma, ahol a kapott linkek mesterségesek.
Ez is érdekelhet:  Mi a legjobb módja a linképítésnek 2024-ben?

A Google valójában azt akarja, hogy Ön egy fantasztikus webhelyet készítsen, és hatékonyan népszerűsítse azt, aminek eredményeként kereshet vagy linkeket vonzhat.

Röviden: a linkoldal és a linket mutató webhely relevanciája befolyásolja, hogy egy link mennyire értékesnek tekinthető.

A horgonyszöveg szerepe

A horgonyszöveg a linkek másik szempontja, amely fontos a Google számára.

A horgonyszöveg segít a Google-nak megbizonyosodni arról, hogy a linket fogadó oldalon miről szól a tartalom.

Például, ha a horgonyszöveg a „vasfürdőkádak” kifejezés, és az oldalon az adott témához kapcsolódó tartalom található, a horgonyszöveg és a hivatkozás további megerősítésként szolgál, hogy az oldal az adott témáról szól.

Így a linkek az oldal relevanciáját és tekintélyét egyaránt értékelik.

Legyen azonban óvatos, mivel nem akar agresszíven olyan linkeket szerezni az oldalára, amelyek mindegyike a fő kulcskifejezést használja horgonyszövegként.

A Google arra utaló jeleket is keres, hogy Ön manuálisan manipulálja a linkeket SEO céljából.

Az egyik legegyszerűbb jelző, ha a horgonyszöveg kézzel manipuláltnak tűnik.

Belső linkelés

Egyre több bizonyíték áll rendelkezésre arra vonatkozóan, hogy a Google belső linkelést használ annak értékelésére, hogy egy webhely mennyire releváns egy témához.

A kapcsolódó tartalmat összekötő, megfelelően felépített belső linkek segítségével megmutathatja a Google-nak, hogy Ön a témát jól lefedte, sok különböző szempontot bemutató oldalakkal.

A horgonyszöveg egyébként ugyanolyan fontos a külső hivatkozások létrehozásakor, mint a külső, bejövő hivatkozások esetében.

A belső linkekhez kapcsolódik a webhely általános szerkezete.

Stratégiailag gondolja át, hogy oldalai hol esnek a webhely hierarchiájában. Ha van értelme a felhasználók számára, akkor valószínűleg hasznos lesz a keresőmotorok számára.

Maga a Tartalom

Természetesen az oldal relevanciájának legfontosabb mutatója az adott oldalon található tartalom kell, hogy legyen.

A legtöbb keresőoptimalizáló tisztában van azzal, hogy a tartalom lekérdezés szempontjából való relevanciájának felmérése sokkal kifinomultabb lett, mint a felhasználó által keresett kulcsszavak meghatározása.

A természetes nyelvi feldolgozás és a gépi tanulás fejlődésének köszönhetően az olyan keresőmotorok, mint a Google, jelentősen megnövelték kompetenciájukat az oldal tartalmának értékelésében.

Valószínűleg melyek azok a dolgok, amelyeket a Google keres annak meghatározásakor, hogy egy oldal mely lekérdezésekre legyen releváns?

  • Kulcsszavak:  Bár a kulcsszótömés, mint hatékony SEO-taktika napjai (szerencsére) jócskán elmaradtak, de még mindig számít, hogy bizonyos szavak szerepelnek az oldalon. Cégemnek számos esettanulmánya van, amelyek azt mutatják, hogy az oldal organikus forgalmának növeléséhez gyakran elegendő pusztán a kulcskifejezések hozzáadása, amelyek gyakoriak a téma legjobb rangú oldalain.
  • Mélység: A téma legmagasabb rangú oldalai általában a megfelelő mélységben fedik le a témát. Ez azt jelenti, hogy elegendő tartalommal rendelkeznek ahhoz, hogy lefedjék a témát ahhoz, hogy kielégítsék a lekérdezést keresőket, és/vagy olyan oldalakra vagy oldalakra hivatkoznak, amelyek segítik a téma pontosítását.
  • Struktúra:  Az olyan szerkezeti elemek, mint a H1…H2…H3, a félkövér témafejlécek és a sémastrukturált adatok segíthetnek a Google-nak jobban megérteni egy oldal relevanciáját és lefedettségét.

Mi a helyzet az EAT-vel?

Természetesen a Google arra biztat minden webhelytulajdonost, hogy olyan tartalmat készítsen, amelyről úgy érzi, hogy ez egy hiteles, megbízható tartalom, amelyet a témának megfelelő szakértelemmel írt valaki.

De mennyit tesznek vagy képesek értékelni ezeket a kategóriákat, még mindig vita tárgya.

A legfontosabb dolog, amit szem előtt kell tartani, hogy minél több YMYL (Your Money or Your Life) legyen az oldala, annál jobban oda kell figyelnie az EAT-re.

Az YMYL webhelyek azok, amelyek fő tartalma olyan dolgokkal foglalkozik, amelyek hatással lehetnek az emberek jólétére vagy pénzügyeire.

Ha az Ön webhelye YMYL, meg kell tennie az extra mérföldet a tartalom pontosságának biztosításában, és annak megjelenítésében, hogy képzett szakértők írják.

 

Tartalommarketing terv készítése

Végül, de nem utolsósorban készítsen valódi tervet a tartalommarketinghez .

Ne csak hirtelen kezdjen el sok véletlenszerű dolgot csinálni.

Ez is érdekelhet:  Bevezetés a keresőoptimalizálásba - a keresőoptimalizálás titkainak feltárása 2024-ben

Szánjon időt annak tanulmányozására, hogy versenytársai mit csinálnak, így tartalommarketing-erõfeszítéseit úgy fektetheti be, hogy az valószínûleg szilárd megtérülést biztosítson.

Ennek egyik módja az, hogy visszacsatolják a profiljukat olyan eszközök segítségével, amelyek erre képesek.

Ezen információk birtokában láthatja, hogy milyen típusú linkeket kaptak, majd ezek alapján kitalálhatja, hogy milyen linkekre van szüksége ahhoz, hogy legyőzze őket.

Szánjon időt ennek a gyakorlatnak a végrehajtására, valamint annak feltérképezésére, hogy a versenytársak webhelyeinek mely oldalaira mutató hivatkozások, valamint az egyes oldalak rangsorolása.

Az ilyen jellegű részletes nézet kialakítása segít a támadási terv áttekintésében, és némi megértést ad arról, hogy milyen kulcsszavak alapján lehet rangsorolni.

Nagyon megéri a fáradságot!

Ezenkívül tanulmányozza a versenytárs tartalmi terveit.

Tanulja meg, mit csinálnak, és alaposan fontolja meg, mit tehet másként.

Összpontosítson arra, hogy a potenciális ügyfelei körében nagy keresletet sugárzó témákat nagyon világosan megkülönböztesse a tartalomban.

Ez egy újabb időbefektetés, amelyet nagyon jól el kell tölteni.

Tapasztalat

Amint azt fentebb nyomon követtük, a Google azzal kezdte, hogy a tekintély szerinti rangsoroló oldalakra összpontosított , majd megtalálta a módját a relevancia felmérésének  .

A keresés harmadik evolúciója a felhasználói élmény értékelése volt .

Valójában sok keresőoptimalizáló (és én is köztük vagyok) szívesebben beszél a SEO-ról nem keresőoptimalizálásként  , hanem keresési élményoptimalizálásként .

A Google rájött, hogy a tekintély és a relevancia, bármennyire is fontosak, nem az egyetlen dolog, amit a felhasználók keresnek a keresés során.

A felhasználók jó élményt szeretnének azokon az oldalakon és webhelyeken is, amelyekre a Google elküldi őket.

Mit jelent a „jó felhasználói élmény”? Ez legalább a következőket tartalmazza:

  • Azt az oldalt, amelyre a kereső eljut, azt várják, hogy a lekérdezés alapján látják. Nincs csali és kapcsoló.
  • A céloldal tartalma nagyon releváns a felhasználó lekérdezése szempontjából.
  • A tartalom elegendő ahhoz, hogy válaszoljon a felhasználó lekérdezésének szándékára, de más releváns forrásokra és kapcsolódó témákra is hivatkozhat.
  • Az oldal gyorsan betöltődik, a releváns tartalom azonnal láthatóvá válik, és az oldalelemek gyorsan a helyükre kerülnek (a Google oldalélmény-frissítésének minden vonatkozása ).

Ezenkívül a jobb tartalom létrehozására vonatkozó fenti javaslatok közül sok a felhasználói élményre is vonatkozik.

Összefoglalva, a Google rangsorolni akarja azokat az oldalakat, amelyek kielégítik a lekérdezést, és a lehető legkönnyebbé tenni a kereső számára annak azonosítását és megértését, amit keresett.

Mindent összerakva

A keresőmotorok boldog felhasználókat akarnak, akik újra és újra visszatérnek hozzájuk, ha kérdésük vagy szükségük van.

A boldogságot úgy teremtik meg és tartják fenn, hogy a lehető legjobb eredményeket biztosítják, amelyek kielégítik ezt a kérdést vagy szükségletet.

Ahhoz, hogy a felhasználók elégedettek legyenek, a keresőmotoroknak képesnek kell lenniük arra, hogy megértsék és mérjék a weboldalak relatív tekintélyét az általuk tárgyalt témákban.

Ha olyan tartalmat hoz létre, amely rendkívül hasznos (vagy lebilincselő vagy szórakoztató) a látogatók számára – és ha ezek a látogatók elég megbízhatónak találják az Ön tartalmát ahhoz, hogy szívesen visszatérnének az Ön webhelyére, vagy akár Önt keressenek mások felett –, akkor tekintélyt szerzett.

A keresőmotorok keményen dolgoznak azon, hogy folyamatosan javítsák képességüket, hogy megfeleljenek a megbízható tekintély iránti emberi törekvésnek.

Amint azt fentebb kifejtettük, az azonos típusú minőségi tartalom kulcsfontosságú az olyan típusú linkek kereséséhez, amelyek biztosítják a keresőmotorok számára, hogy a releváns keresések során magas rangot kapjanak.

Ez lehet olyan tartalom a webhelyén, amelyre mások hivatkozni szeretnének, vagy olyan tartalom, amelyet más minőségi, releváns webhelyek szeretnének közzétenni, megfelelő hivatkozásokkal az Ön webhelyére.

A keresőoptimalizálás e három pillérére – a tekintélyre, a relevancia és a tapasztalatra – összpontosítva növeli a tartalom lehetőségeit, és könnyebbé teszi a linkek megszerzését.

Most már mindent megtalál, amit a SEO sikeréhez tudnia kell, úgyhogy kezdjen dolgozni!