Tekintse át most a hét legnépszerűbb keresőmotort. Olvassa el a SEO előnyeit és hátrányait, valamint néhány optimalizálási tippet.

Miközben a „google / organikus” vagy a „google / cpc  forgalmunk áttekintése során naponta küzdünk, hogy növeljük analitikánkat, sok elszalasztott lehetőség adódhat .

Néha megéri levenni a szemellenzőnket, és szemügyre venni a minket körülvevő számtalan lehetőséget, amelyek kevesebb munkával nagyobb javulást eredményezhetnek a forgalom és/vagy a konverziók terén.

Íme egy pillantás a legnépszerűbb keresőmotorok közül hétre (igaz, egynél több van), egy rövid feltárás az egyes jellemzőkről, valamint néhány link a legjobb cikkekhez, amelyek arról szólnak, hogyan lehet őket piacra dobni és bevételt szerezni. .

1. Google

A keresési piaci részesedés több mint 86%-a miatt aligha kell az olvasóknak bemutatni a Google-t. Ennek azonban egyértelműen vezetnie kell a keresőmotorok listáját.

Sergey Brin és Larry Page 1996-ban kutatási projektként hozta létre, és 1999-ben felajánlották, hogy eladják motorjukat az Excite-nek, hatalmas 750 000 dollárért . Az ajánlatot elutasították, így a Google a „rossz üzleti hívások” listáján is az élre került. A Google anyavállalata, az Alphabet jelenleg körülbelül 1012 billió dollárt ér.

A saját keresési eredményein túlmenően a Google a keresési eredményeket is kínálja számos egyéb motorhoz, beleértve a régi kedvenc Ask.com-ot is.

A Google-on való rangsorolás fő vonzereje egyértelműen a hatalmas potenciális forgalom.

Hátránya, hogy mindenki más is ezt a forgalmat akarja, így az organikus keresés a legversenyképesebb, a fizetett keresés pedig gyakran sokkal drágább, mint más webhelyeken.

Ezen túlmenően sokan azzal érvelnek, hogy a Google elmozdítja a keresőket a webhelyekre való kattintástól, és arra irányul, hogy szükségleteiket és szándékaikat közvetlenül a Google webhelyén teljesítsék kiemelt kivonatok, az első oldalon megjelenő organikus találatok csökkentése, a fizetett keresési eredmények számának növekedése stb. révén. a verseny költségesebb, kevesebb potenciális jutalommal.

 

2. YouTube

A YouTube-ot 2005-ben alapították a PayPal veteránjai, és alig több mint egy évvel később nem más, mint a Google vásárolta meg, így ő irányította a listán szereplő két legnépszerűbb keresőt.

A YouTube több mint 2 milliárd bejelentkezett felhasználót fogad havonta, és naponta több mint 1 milliárd órányi videót továbbít a felhasználóknak (ez igaz… milliárd).

Ha kíváncsi az első feltöltött videóra (amelyet több mint 41 millióan néztek meg), akkor ez egy 19 másodperces klip a társalapító Jawed Karimról az állatkertben .

A Google-hoz hasonlóan itt is könnyen látható az ilyen hatalmas forgalom vonzereje, de ez a marketingszakemberek buktatója is.

Ez is érdekelhet:  9 on-page SEO faktor, amiről tudni kell

Ha sikerrel jár, nem lehet alábecsülni annak hatását, ha a YouTube-ot a forgalom eszközeként használjuk.

Tekintettel azonban arra, hogy percenként több mint 500 órányi videót töltenek fel a YouTube-ra, nehéz lehet kitűnni.

A Google Ads rendszer fizetős lehetőségeivel ezen a téren is drága lehet versenyezni.

Ennek ellenére, ha elképesztő kampányokkal – például a Geiko vagy a Blendtec kampányaival – felkeltheti célcsoportja figyelmét a YouTube-on , akkor olcsón hihetetlen láthatóságot érhet el.

 

3. Amazon

Az Amazon 1995-ben indult, így az egyik első nagyvállalatnak tartják, amely árukat értékesít online.

Elkezdtek könyveket árulni az interneten, de gyorsan terjeszkedtek. 1999-ben Jeff Bezos alapító nyerte el a Time’s Az év embere díjat , mert népszerűvé és elérhetővé tette az online vásárlást.

Annyira sikeres az Amazon, hogy tavaly az összes online vásárlási keresés majdnem fele nem a Google-nál (22%), hanem az Amazonnál (49%) indult.

Ha ezt kombinálják a Whole Foods felvásárlásával , amely hozzáférést biztosít számukra a friss élelmiszerekhez, és egészen biztosak lehetünk abban, hogy ez a szám tovább fog emelkedni.

A pozitívumok, akárcsak a Google esetében, nyilvánvalóak – méretarányos. Ha kék kütyüket árul, és ott szeretne lenni, ahol az emberek keresik őket, akkor az Amazonon szeretne lenni.

Valójában a számok alapján egyesek azzal érvelhetnek, hogy a rengeteg nagyszerű és hasznos tartalom segíthet abban, hogy rangsoroljon a Google-on, és rávegye mindazokat, akik megpróbálják kitalálni, mik azok a kék modulok, és melyikre van szükségük, de hacsak nem Az Amazonon nem lesz ott, ahol ők, amikor ténylegesen konverziót szeretnének elérni.

Hátránya, hogy kiélezett a verseny, az árakat és egyéb részleteket könnyű összehasonlítani a versengő termékekkel, és az ottani értékesítés költségei időnként meglehetősen költségesek lehetnek. Az Ön egyedi hozzáadott értékeit nehéz közvetíteni egy termékközpontú rendszerben.

A korai belépés nehéz lehet, ha nem rendelkezik egyedi termékkel, mivel az eladások és az értékelések fontosak a rangsoroláshoz. Ugyanebből az okból kifolyólag a jól bejáratott, jó termékkel és hírnévvel rendelkező cégek is jól megtarthatják pozíciójukat.

CPC-lehetőségek is vannak a termék promóciójához. Lehet, hogy drága, de a keresőt is a ciklus vételi végén kapja meg, tehát melyik motor nem az?

Jelenleg még túl korai megmondani, hogy az Alexa milyen hatással lesz a keresésekre és az eladásokra, de ezt a területet érdemes figyelni. Hogy felkészüljünk arra a lehetséges forgatókönyvre, amikor az Amazon nyer (vagy legalábbis jól teljesít a személyi asszisztensek versenyében), az alábbi harmadik cikk részletesebben tárgyalja.

Ez is érdekelhet:  Google reviews frissítése 2023 novemberében

5. Microsoft Bing

Bing 2009-ben váltotta fel az MSN Search-t, mint a Microsoft válaszát a Google-nak. A keresési piaci részesedés mindössze 8,4%-ával indulva gyorsan átlépték a 10%-ot, és egy megegyezés alapján, még ebben az évben a Yahoo Search hatalma 28,1% -ra emelkedett . 2016-ban hozzáadták az AOL-t azokhoz a webhelyekhez, amelyekhez keresési eredményeket szolgáltatnak.

Ezek a kiegészítések valódi versenyzővé tették őket, és az összes Microsoft-termékben és -tulajdonban piaci részesedésük megközelíti a 25,7%-ot .

A Bing sokat játszik a hirdetési felületeken, hogy felzárkózzon a Google-hoz, és számos funkcióval bővítette a Microsoft Ads szolgáltatást – bár általában mindegyik arra törekszik, hogy felzárkózzon, vagy rendszerét összhangba hozza a Google rendszerével. import könnyű és menedzser ismerete.

2020 októberében a Bing hivatalosan is átnevezte Microsoft Bing névre.

Noha a Microsoft Bing nem rendelkezik akkora piaci részesedéssel, mint a Google, számos piacon tekintélyes, köztük az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.

Alapvetően algoritmusaik nem olyan kifinomultak, mint a Google-é, bár nagy lépéseket tesznek a mesterséges intelligencia terén.

Ez a kifinomultságbeli hiányosság általában megkönnyíti azok megértését, előrejelzését és optimalizálását. Bár ez nem lesz határozatlan idő, valószínűleg igaz lesz a rövid távú jövőre nézve.

Az alacsonyabb forgalom miatt kevesebb SEO profi versenyez a legjobb 10 pozícióért, és tanulmányozza azokat az algoritmusokat, amelyek jó ROI-t biztosítanak azoknak, akik ezt teszik.

A hirdetési oldalon vannak kevésbé kifinomult rendszerek, amelyekkel dolgozni kell. A meglévő Google Ads-kampányok kisebb mennyiségének és egyszerű beállításának köszönhetően az alacsonyabb forgalom könnyen pótolható az alacsonyabb CPC-vel.

Bár tapasztalatból figyelmeztetnem kell, hogy a közeli változatok megértése nevetséges lenne, ha nem vérezne el annyi pénzt.

Ettől eltekintve a ROI gyakran jobb lehet a Microsoft Bing esetében, bár a konverziók száma sokkal alacsonyabb.

Megjegyzés: Ez nem azt jelenti, hogy egyszerűen másolja át Google Ads-kampányait a Microsoft Ads szolgáltatásba, és kész. Minden egyes motort külön kell kezelni a CPC-je és a demográfiai jellemzői alapján (ami különböző konverziós arányokat eredményez stb.). A kampányok másolása azonban nagyban felgyorsíthatja a beállítási folyamatot.

6. Baidu

A Baidu-t 2000-ben alapították, és a domináns keresőmotor Kínában, több mint 69,55%-os piaci részesedéssel, ahol a Google 3,76-tal áll.

Ez is érdekelhet:  Hogyan keresnek az emberek a Google-ben: A felhasználói szándék megértése

Hatalmas befektetéseket hajtanak végre a mesterséges intelligencia területén, a Google-hoz nagyon hasonló módon bővítik alapvető kínálatukat, és jelenleg (a jelen pillanatban) az önvezető autókhoz telepítik számítógépüket (ismerősen hangzik?).

Kínán kívül a Baidunak csekély befolyása van. Az országon belül a Baidu naponta 3,3 milliárd keresést hajt végre.

A Baidu hátránya, hogy csak egy piachoz ad hozzáférést. A pozitív oldal az, hogy hatalmas a piac, amelyhez hozzáférést biztosít.

Ennek ellenére kritikus fontosságú annak megértése, hogy a kínai piachoz való hozzáférés nem olyan, mint bármely más piac elérése (ez a nemzetközi SEO átka).

A látvány, a szóhasználat és a szokások teljesen mások, és a Google Fordító nem fog segíteni az ügyfelek megnyerésében.

Ahhoz, hogy a Baidu-n keresztül hozzáférjen a kínai piachoz, olyan személyre van szüksége a személyzetből, aki beszéli a nyelvet és érti a kultúra marketingjét.

Összességében az organikus algoritmusok egyszerűbbek, mint a Google-é, és a fizetős rendszereik egyszerűbbek lehetnek a beállítás után, de ez a beállítás bonyolultabb, ha Kínán kívül tartózkodik.

7. Yandex

A Yandex gyökerei egy olyan projektben gyökereznek, amelyet két orosz fejlesztő indított el a szabadalmak besorolásának elősegítésére 1990-ben az Arkadia cég alatt.

A Yandex kifejezést 1993-ban fogadták el, az „ Y et A nother i NDEX er” rövidítése . A Yandex.ru domain 1997-ben indult.

2011-ben 1,3 milliárd dolláros IPO-val tőzsdére léptek a New York-i tőzsdén, amivel akkoriban a második legnagyobb volt (közvetlenül a Google után).

A Yandex jelenleg az összes oroszországi keresés 42,35% -át teszi ki.

Mint a legtöbb kisebb motornál (legalábbis a Google-hoz képest), a Yandexen is kisebb a forgalom, de a verseny alacsonyabb mind organikus, mind fizetős szempontból.

A Yandex által használt algoritmusok kevésbé kifinomultak, mint a Google-é, így könnyebben értékelhetők és optimalizálhatók.

Most a rossz hír: bár a Yandex algoritmusai kevésbé kifinomultak, mint a Google, vannak olyan elemeik, amelyek megnehezítik a kívülállók dolgát – többek között a földrajzi helymeghatározás nagyobb súlyozása.

A fizetős rendszer nyilvánvalóan rugalmasabb ebből a szempontból, és a Google-hoz, a Facebookhoz és a Microsoft Binghez képest általában olcsóbb a kattintásonként. Például a „kaszinó” 1. helyezése több mint 55 dollárba kerül kattintásonként az Egyesült Államokban, és csak 0,82 dollárba a Yandexen. Természetesen ez egy angol szó, de még az orosz „казино” is csak 1,54 dollár.