Minden weboldal fontos. Ezeket optimalizálni kell, és céloldalként kell kezelni. Íme olyan oldalak, amelyek a legtöbb SEO értéket adják.

Mielőtt rátérnénk ennek a fejezetnek a lényegére, egy dolgot szeretnék teljesen világossá tenni: Ha SEO-ról van szó, minden oldal egy céloldal.

És amikor azt mondom, hogy „minden oldal”, minden olyan oldalra gondolok, amelyet a keresőmotorok feltérképezhetnek és indexelhetnek .

Tehát ha nem szeretné, hogy a keresőmotorok indexeljenek egy oldalt, feltétlenül tiltsa le őket az oldalról. Minden mást – és úgy értem mindent – ​​céloldalként kell kezelni.

 

Tehát mitől lesz jó a nyitóoldal? Erre a kérdésre sok válasz létezik, amelyek a tervezéssel, a használhatósággal, az átalakításokkal stb.

Hadd adjak néhány gyors találatot, amelyek mindent lefednek anélkül, hogy kikerülnének a hatáskörömből.

Egy jó nyitóoldal:

  • Leköti a látogatók figyelmét.
  • Megfelel az igényeiknek, szükségleteiknek és követelményeiknek.
  • Válaszol a fontos/releváns kérdésekre.
  • Arra csábítja őket, hogy az Ön által kínált megoldást akarják.
  • Egy adott művelet megtételére utasítja őket.
  • Arra kényszeríti őket.

Mindezt szem előtt tartva felismerjük, hogy a webhely minden oldala megköveteli a SEO szakember figyelmét. Egyetlen weboldal sem esik kívül a SEO hatókörén és hatáskörén.

 

A lényeg: Ha az oldal releváns a látogató számára, akkor releváns a keresőoptimalizálás szempontjából is.

De nem minden oldal egyenlő. A webhely minden oldala:

  • Legyen egyedi célja.
  • Vonzza meg a különböző közönségeket .
  • Irányítsa a látogatókat különböző célokhoz.

A SEO szakember feladata annak meghatározása, hogy a digitális marketingkampány adott időpontjában mely oldalak képviselik a legtöbb értéket – a legnagyobb haszonszerzési lehetőséget.

Ezt szem előtt tartva nézzük meg azokat a weboldalakat, amelyekre minden SEO-szakembernek oda kell figyelnie, és miért. Általában ezek az optimalizálási kampány legfontosabb oldalai.

 

1. Kezdőlap

A kezdőlap általában bármely webhely egyik leglátogatottabb oldala, és ugyanilyen gyakran az első oldal, amelyet a látogató lát.

De akár a látogató először az Ön kezdőlapjára érkezik, akár egy belső oldalról navigál oda, bizonyos elvárásai vannak azzal kapcsolatban, hogy mit fog találni.

A kezdőlapnak átfogó képet kell adnia arról, amit a webhely kínál. Meg kell adnia a látogatóknak a „nagy képet” az Ön által kínált termékekről és szolgáltatásokról, és arról, hogy miért kell üzletet kötniük Önnel.

Kezdőlapja ajtóként működik a látogató számára, amellyel beléphet a webhelyére, és megkezdheti utazását, ahol további részleteket talál az Ön által kínált termékekről.

Sok SEO szakember elköveti azt a hibát, hogy a kezdőlapokat a vállalkozás elsődleges termékéhez vagy szolgáltatásához próbálja optimalizálni. Ez a stratégia jó lehet, ha Ön egy egyedi terméket vagy szolgáltatást nyújtó cég.

De abban a pillanatban, amikor kínálsz valamit az egy termék/kategória körén kívül, a kezdőlap optimalizálása lényegtelenné válik.

A kezdőlap optimalizálásának jobb és fenntarthatóbb stratégiája az, ha a vállalat márkanevére összpontosít.

Ebben az értelemben ez megkönnyíti a kezdőlap optimalizálását, mivel amikor beírja a cég nevét, az adott vállalkozás kezdőlapjának relevánsabbnak kell lennie, mint egy versenytárs webhelyének bármely oldala.

De nem a helyezés az egyetlen ok az oldal optimalizálására.

Ez is érdekelhet:  Mi a kulcsszókutatás? Kulcsszavak kutatása a keresőoptimalizáláshoz

Valójában azt állítom, hogy a kezdőlap optimalizálása az átkattintások és az elköteleződés szempontjából sokkal fontosabb, mint bármi más.

A rangsorolás csak a kattintások megszerzésének lehetőségét kínálja.

  • Mit látnak a keresők a keresési eredmények között?
  • Kényszeríti-e a keresőket, hogy kattintsanak az oldalra?
  • Ha a látogatók rákattintottak, helytállóak az általuk látott üzenetek, és okot adnak arra, hogy tovább ássák magukat a webhelyen?

Feladatának része annak megfigyelése, hogy a webhely bármely oldala hogyan teljesít. Ha a kezdőlap nem teszi jól a látogatókat a helyszínen, akkor további munkára van szükség.

 

2. Rólunk oldal

Tanulmányok bebizonyították, hogy a látogatók, akik látták egy webhely Rólunk oldalát, nagyobb valószínűséggel konvertálnak, mint azok, akik nem. Ez a statisztika akár tünetet, akár eredményt bizonyíthat.

  • Tünet: Azok a látogatók, akik közel állnak a konverzióhoz, megnézik egy webhely Rólunk című részét, mielőtt elköteleznék magukat.
  • Eredmény: Azokra a látogatókra, akik meglátogatnak egy Rólunk oldalt, nagymértékben befolyásolja a tartalom, és nagyobb valószínűséggel hajtanak végre konverziót, ha az oldal megfelel annak, amit meg akartak tanulni.

Ami azt? Az én elméletem az, hogy mindkettő.

De akárhogy is legyen, az oldal fontos része a konverziós folyamatnak. Ez pedig azt jelenti, hogy a Rólunk oldal fontos oldal a forgalom irányításához.

Mint minden jó céloldalnak, a Rólunk oldalnak is be kell töltenie szerepét a konverziós folyamatban.

A Rólunk oldal furcsának tűnhet az optimalizáláshoz, de a valóságban nagyon sok kulcsszót szabtak ezekre az oldalakra.

Bármely iparághoz vagy termékhez kapcsolódó kulcsszó, amely a vállalati , üzletági , ügynökségi , céges , irodai , irodai vagy hasonló típusú kulcsszavakkal van minősítve, készen illeszkedik a Rólunk oldalra . És valljuk be, nehéz megpróbálni ezeket a kulcsszavakat máshova illeszteni.

3. Lépjen kapcsolatba velünk oldal

Gyakorlatilag egyetlen oka van annak, hogy a látogató szándékosan a Kapcsolatfelvétel oldalra navigál : az Ön kapcsolattartási adatait kérik.

Hogy valójában mit kezdenek ezzel az információval, azt bárki találgathatja. Talán küldenek neked egy e-mailt, esetleg felhívnak, vagy csak azt akarják tudni, hol tartózkodsz. És ez az utolsó lehetőség biztosítja számunkra az optimális optimalizálási takarmányt.

Akár országos, akár helyi vállalatról van szó, néhány ember elkerülhetetlenül szívesebben köt üzletet valakivel, aki közel van.

Egy gyors kulcsszókutatás valószínűleg bebizonyítja ezt az Ön iparága számára.

Bár lehet, hogy a helyi üzlet nem az ön kenyere, nincs okunk figyelmen kívül hagyni.

Összpontosítsa optimalizálási erőfeszítéseit a helyére:

  • Keresse meg, hogy a keresők milyen kulcsszavakat használnak, amelyek leginkább relevánsak az Ön területén.
  • Integrálja a térképeket kapcsolatfelvételi oldalára.
  • Használja a sémát a címén és a telefonszámán.

A legfontosabb: Könnyítse meg a látogatók számára, hogy kapcsolatba léphessenek Önnel.

Ez egy elsődleges elkötelezettségi oldal. Ha túl sokan keresik fel a Kapcsolatfelvétel oldalt, és nem veszik fel a kapcsolatot, ez annak a jele lehet, hogy megnehezíti, túl sok információt kér, vagy egyszerűen nem adja meg a megfelelő kapcsolatfelvételi lehetőségeket.

Ez is érdekelhet:  A 15 legjobb SEO tartalomírási tipp a Google rangsorolásához

 

4. Termékkategória és alkategória oldalai

A termékkategória és az alkategória oldaloptimalizálása fantasztikus SEO lehetőségeket biztosít.

A vásárlási ciklusban ezek az oldalak leggyakrabban a vásárlási fázisban lévőket szolgálják ki. Ez azt jelenti, hogy ezek a látogatók jól sejtik, mit akarnak, de szeretnének többet megtudni a számukra elérhető lehetőségekről.

Az oldal célja, hogy hozzáférést biztosítson a látogatónak azokhoz a lehetőségekhez, amelyek általában maguk a termékrészletező oldalak.

A termékkategória oldalai többnyire nem mások, mint átmenő oldalak. A látogatók gyakran újra meglátogathatják az oldalt, de csak azért, hogy át tudja adni őket a termékekhez.

SEO szinten ezek az oldalak egy optimalizálási aranybánya. Az oldalak által lefedett kulcsszavak általában nem annyira tágak, hogy elveszítsék értéküket, de nem annyira konkrétak, hogy elveszítsék a keresési mennyiséget. Tekintsük őket a SEO édes pontjának.

Ezek az oldalak azonban problémát jelentenek.

Az oldalaknak tartalomra van szükségük az optimalizáláshoz, de ezeken az oldalakon a látogatók nem tartalmat akarnak, csak látni akarják a termékeket. Legalábbis sokan ezt hiszik. Én viszont nem csatlakozom ehhez az elmélethez.

Egyetértek azzal, hogy nem szeretné, hogy a tartalom lenyomja a termékeket az oldalon. A látogatóknak görgetés nélkül kell látniuk a termékeket, így nem feltételezik, hogy információs oldalról van szó.

A tartalom azonban értékes szerepet játszik az átalakítási folyamatban.

Sokféleképpen adhat hozzá tartalmat az oldalakhoz anélkül, hogy elrejtené azt vagy a termékeket. Ön dönti el, hogyan csinálja, és mennyi tartalomra van szüksége az egyes oldalaknak. Csak győződjön meg arról, hogy minden látogatónak megadja azt, amire szüksége van.

 

5. Termékek oldalai

Amikor egy látogató az értékesítési ciklus bolti fázisában van, sok termékeket tartalmazó oldalt fog felkeresni.

Amikor továbblépnek a vásárlási fázisba, ez azt jelenti, hogy elegendő információt gyűjtöttek össze ahhoz, hogy pontosan tudják, mit akarnak.

Most már csak a finom részleteket nézik, és eldöntik, hogy a termék melyik verzióját szeretnék, és kitől vásárolják meg.

A termékoldalak optimalizálása során a kulcsszókutatás szinte irrelevánssá válik. Ez azért van, mert olyan sok változó van, hogy lehetetlen ezeknek az oldalaknak a tartalmát minden lehetséges változóra összpontosítani hagyományos módon.

De bármilyen furcsán is hangzik, ez valójában sokkal könnyebbé teszi az oldalak optimalizálását. És ez kevésbé a kulcsszavakhoz, hanem inkább az oldal tartalmának felépítéséhez kapcsolódik.

Mint minden oldal esetében, itt is optimalizálni szeretné a címkéket: cím, leírás, alt, címsor stb. De ahol a legtöbb más oldal egyéni megközelítést igényel, a termékoldalak könnyen tömegesen optimalizálhatók dinamikus kulcsszóbeillesztéssel.

Egy adott kategória összes termékéhez használható sablontartalmat is írhat. Csak írja be a termék nevét a megfelelő helyre (bár itt mindig az egyedi tartalmat részesítjük előnyben).

Ezen túlmenően meg szeretne győződni arról, hogy az oldal tartalmazza a megfelelő típusú információkat. És itt válik értékessé a kulcsszókutatás. Nem a konkrét szavakra, hanem az információtípusokra.

  • Ha az emberek színeket keresnek, győződjön meg arról, hogy az információ szerepel az oldalon.
  • Ha méretet akarnak, akkor vegyék be.
  • Ha termékszámokat keresnek, igen, adja hozzá azokat is.
Ez is érdekelhet:  WordPress SEO: Tippek és tanácsok

 

Egy utolsó információ:

Az, hogy hogyan teszi ezeket az oldalakat elérhetővé , óriási hatással lehet a keresőoptimalizálására.

Minél több linkje van a termékrészletező oldalakra, annál nagyobb hivatkozási jogosultságot von le a többi oldalról. Ez azonban azt is jelenti, hogy minél több hivatkozási jogosultságot ad ezeknek az oldalaknak, amelyek gyakran a legmagasabb konverziót eredményezik.

A kompromisszum alacsonyabb helyezést jelenthet a kategóriaoldalakon a termékoldalak magasabb helyezése helyett, vagy fordítva. Önön múlik, hogy összességében mi szolgálja jobban Önt.

 

6. GYIK oldalak

7. Blog Kategória és Címkeoldalak

Minden blognak rendelkeznie kell kategóriákkal, amelyekbe minden bejegyzés belekerül.

Ha akarja, egy lépéssel tovább léphet, és bejegyzéseit megcímkézheti a releváns kulcsszavakkal. A blogján navigáló olvasók ezeket a kategóriákat és címkéket használhatják további kapcsolódó tartalmak megtalálásához.

Ez egyszerűen jó blogírás!

De most mi van?

Ezek a kategória- és címkeoldalak önmagukban is nagyszerű céloldalak lehetnek.

Adjon meg néhány optimalizált szöveget, amely az oldalak tetején marad, majd a tartalom többi részét kitöltő blogbejegyzések gondoskodnak a többiről.

Ez egy további lehetőség az olyan kifejezések rangsorolására, amelyeket esetleg nem célzott meg fő webhelyén.

Csak ügyeljen arra, hogy ne duplikálja meg az optimalizált szöveget az egyes kategóriák további oldalain (2., 3. oldal stb.), vagy ne hagyja ki ezeket az oldalakat a keresési indexből, hogy ne leértékelje az optimalizált szöveget.

 

8. Blogbejegyzések

Minden webhelyen korlátozott a hozzáadható oldalak száma, mielőtt túlságosan zsúfolttá válna, és zavarni kezdené az átalakítási folyamatot.

De szinte nincs korlátozva a releváns témák száma, amelyekre optimalizálhatja az oldalakat. Itt jönnek képbe a blogbejegyzések .

Bármely témát, amelyet nem tud feltárni – vagy nem tud olyan mélyrehatóan – a fő webhelyén, részletesen megvizsgálhat egy blogbejegyzésben. Vagy blogbejegyzések sorozata.

Minden blogbejegyzés megcélozható egy adott kereső igényei szerint, és felhasználható arra, hogy releváns forgalmat irányítson webhelyére.

De nem elég látogatókat vonzani webhelyére.

Győződjön meg róla, hogy blogbejegyzései cselekvésre ösztönzőket tartalmaznak webhelyén.

Ez nem jogosít fel arra, hogy minden egyes bejegyzéssel könyörtelenül reklámozd termékeidet és szolgáltatásaidat, de ez nem jelenti azt, hogy ne tudnál gyengéd bátorítást adni az olvasóknak, hogy több információhoz jussanak.

 

9. PDF-ek

Rendben, szóval technikailag ezek nem weboldalak, hanem PDF-ek gyakran értékes információkat nyújtanak látogatóinak, bár más formátumban.

A PDF-eket takarékosan kell használni, de használatukkor optimalizálni kell őket, akárcsak bármely más weboldalt.

Az optimalizálás folyamata eltérő, de a koncepciók ugyanazok.

 

Következtetés

Ha webhelyén vannak itt nem említett oldalak, ne gondolja, hogy ez azt jelenti, hogy nem fontosak.

Ne feledje, minden oldal egy céloldal , ami azt jelenti, hogy minden oldalt lehet és kell optimalizálni. És nem csak a keresőmotorok forgalmára, hanem a használhatóságra és a konverzióra is.