Mi az a keresőmotor eredményoldala (SERP)
A legelső kérdés, amelyet meg kell válaszolni, mielőtt a főbb funkciókra térnénk át: „Mi az a SERP?” A SERP definíciója a következő: „A keresőmotor által felhasználói kérésre válaszként generált weboldal.” A rövidítés a keresőmotor találati oldalának rövidítése. Ha egyszerű szavakkal magyarázzuk, akkor a serp azt jelenti, amikor valamilyen információt szeretne találni, és beírja a kapcsolódó kulcsszót, és az Ön által használt keresőmotor visszajelzést ad egy oldal formájában a talált eredményekkel. Ezek az eredmények azok a linkek, amelyek a kérelme témájának részleteit mutatják.
A SERP fő elemei a következők:
- Közvetlen keresési eredmények, amelyek webhelyekre mutató hivatkozásokból állnak. Ez a legjobb keresőmotorok természetes megjelenése , ahol a webhelyek a legmagasabb pozíciókért és a jobb helyezésért küzdenek. A keresési eredményoldal alapértelmezés szerint 10 hivatkozást tartalmaz, de a szám módosítható a keresési beállításokban;
- Blokkok kontextuális reklámozással;
- Kis mezők a keresési eredmények előtt. Tartalmazhatnak gépelési hibákat, gyors választ egy felhasználói kérésre, számológépet stb.;
- A képek egy adott keresési lekérdezésre válaszul jelennek meg;
- Kapcsolódó lekérdezések – a keresési lekérdezés finomodik. A felhasználó szóalakokat vagy hasonló kéréseket kínál fel;
- Kezelés elemei – ide tartoznak a webhelyre mutató hivatkozások, a felhasználói kérés megadásakor megjelenő figyelmeztetések.
A Google megjelenése óta a SERP organikus eredményei a mai napig nem sokat változtak. A Google Ads használata azonban hozzájárult ahhoz, hogy a Google elkezdett új, nem organikus SERP-eredményeket felvenni.
Most már tudja, mi az a SERP, és itt az ideje, hogy megvizsgálja főbb jellemzőit, amelyek közül a következő négy fő jellemzőt különböztetheti meg:
- A kulcsszavas ajánlattétel segítségével elért eredményeket fizetett eredményeknek nevezzük.
- A dobozokban található határozott információkat Tudásgráfnak nevezzük.
- A már megtaláltak mellett megjelenő vizualizációkat kivonatok néven ismerjük.
- A szerves eredményekkel együtt megjelenő részleteket Universal Results néven ismerjük.
Miért fontosak a SERP-k a SEO szempontjából?
A legtöbb ember a SERP-k elsődleges oldalának első eredményeire kattint, és ritkán keresi fel a második oldalt.
Ez az oka annak, hogy mindenkinek a Google első oldalán kell elhelyezkednie. Abban az esetben, ha a második oldalon vagy, az igazat megvallva, láthatatlan vagy.
A főoldalon való elhelyezés azonban valamilyen okból általában nem hasonlítható össze a nagy forgalommal.
- Az organikus kattintások többsége az első néhány pozícióba érkezik.
- A fizetett eredmények gyakran lenyomják a természetes helyezést a SERP-ben.
- A Google időnként olyan SERP-funkciókat jelenít meg, amelyek választ adnak a kérdésre a keresési eredmények között.
A legnépszerűbb SERP funkciók
AdWords alsó/felső: az eredmények általában az organikus eredmények felett vagy alatt láthatók. Az ilyen reklámoknak hasznosságuk és relevanciájuk szerint rangsorolhatók. A Google végső útmutatójából többet megtudhat arról, hogyan jelenítheti meg hirdetéseit a Google keresési eredményei felett .
Kiemelt kivonat: A fő elv az, hogy megszerezzük a szükséges információkat, amelyeket a Tudásgráf nem tartalmaz. Az index megadhatja. Az ilyen kivonatokat arra használjuk, hogy megtaláljanak néhány nagyon specifikus részletet, amelyek az adott oldalon találhatók. Különbséget kell tennie a bővített kivonattól a funkciórészlettől. Itt a SERP egytől ötig helyezése általában sikeres.
Képcsomag: Ez a funkció azt az eredményt adja meg a képeken, amelyeket egy személy keres. Ezeket egy speciális Google SERP kérés segítségével szerezzük be. Tehát ha azt szeretné, hogy webhelye képei jelenjenek meg ebben a blokkban, akkor a képoptimalizálásra kell összpontosítania: alt-címkék, cím, méret és SEO-barát URL .
Mélyreható cikk: Ha néhány tág kifejezést keresünk, olyan cikkeket fogunk találni, amelyeket „mélyrehatónak” neveznek. Azért hívják őket így, mert legfeljebb ötezer szóból állnak, és megbízható írók biztosítják őket. A kiváló minőségű cikkek keresése különböző SERP-rangsorolási szabályokat használ.
Tudáskártya: A funkció nevéből sejthető, hogy a már említett Tudásgráf azon része, amely az emberek által hozzáadott szemantikai információkat vagy az indexből kinyerhető adatokat tartalmazza. További lehetőség a tudáskártya eredmények megszerzésére a partnerekkel való információs megállapodás megkötése. A Tudáskártya speciális adatbázisokból veszi az információkat, például a Felhőkarcoló Központból és másokból. Ha világos képet szeretne kapni a Google adattárolási mechanizmusáról, akkor hasznos lehet a kulcsszavak használata.
Tudáspanel: ugyanaz, mint a Tudáskártyás keresés azt jelenti, hogy az eredményeket vagy az emberi erőforrások által hozzáadott adatoknak, vagy a partnerek megállapodásainak köszönhetően kapják meg. Az ilyen eredmények az organikus eredmények jobb oldalán találhatók.
Helyi csomag: Ez a csomag három legalkalmasabb helyet tartalmaz, amelyeket a Google biztosít azoknak a kulcsmondatoknak, amelyek az „olcsó kávézók London” földrajzi jelentését tartalmazzák. Ezt manapság leggyakrabban okostelefonokon használják. A mobileszközök megszokták, hogy az eredményeket inkább függőlegesen, mint vízszintesen nézzék meg. A felhasználók keresik a leggyorsabb utat a kívánt tartalomhoz. Itt nagy előnyt jelent a helyi SEO ismerete . Csak regisztrálnia kell cégét a Google Cégem szolgáltatásban , hozzá kell adnia termékének vagy szolgáltatásának átfogó leírását, és pozitív visszajelzést kell kapnia.
Local Teaser Pack: ez a funkció hasznos tippeket ad az éttermek és szállodák elhelyezkedéséről, munkaidejéről. Sőt, itt található minden információ, ami hasznos lehet, például a keresett hely fényképei, valamint a vélemények.
News Box: Ez a Google Hírekből származó találatok kategóriája. A hírblokkba kerülés folyamata nagyban eltér az organikus eredményekben való megjelenés folyamatától.
ű
Kapcsolódó kérdések: Ezek mind olyan kérdések, amelyeket a keresőmotor az Ön témájához kapcsolódónak tekint. Különböző helyeken helyezkedhetnek el, mivel egy kiemelt részletre hasonlítanak. Ha pontosak akarunk lenni, az ilyen kérdések olyan kulcsszavak, amelyekben töredékek vannak. Előnyös lehet a kapcsolódó kérdések használatából, hogy felfedezze a kulcsszórészlet-lehetőségeket.
Vélemények: Ez a funkció nagyon hasznos, ha valaki többet szeretne megtudni az árukról vagy szolgáltatásokról. A SERP-rangsorban szereplő értékelési információk valahol az URL és a kódrészlet között találhatók.
Vásárlási eredmények: Fizetett eredmények bizonyos árukra és szolgáltatásokra vonatkozóan. Ott lesz a költségük és a kapcsolódó képek. A márka népszerűsítéséhez kombinálja a fizetett hirdetéseket és az organikus keresési eredményeket. Egy, a Honda keresési eredményekben való láthatóságáról szóló tanulmány kimutatta, hogy e két terület kombinációja a márkaasszociációval való kapcsolat jelentős növekedéséhez vezet, elősegíti a márka felidézését és a vásárlási döntés kialakulását. Az e-kereskedelmi SEO ismerete itt nagy előnyt jelent . Ez az elhelyezés hasonlít az AdWords-re. A Google fizetett szöveges elemei jobban működnek, ha szorosan kapcsolódnak a keresési lekérdezés lényegéhez. A navigáció során az emberek gyakran gyorsan átnézik a kibocsátás eredményeit, amíg meg nem látják azt a márkát, amelyben megbíznak. Az információkeresés során a felhasználókat jobban érdeklik a visszajelzések és a webhelyek összehasonlítása. Gondolja át a felhasználók szándékait (melyik típusú keresést részesíti előnyben), és ennek megfelelően alakítsa ki hirdetési stratégiáját. Például figyeljen arra, hogy a fejlécek olyan kulcsszavakat tartalmaznak, amelyekre ajánlatot tett, a kulcsszavaknak a felhasználók szándékain kell alapulniuk.
Webhelylinkek: Azok, akik a meghatározott webhelyeket keresik, akár tíz hivatkozás közül választhatnak. A linkek megjelenését három tényező befolyásolja, amelyek közül a SERP rangellenőrző fő kritériuma, hogy márkás webhely legyen. Ráadásul itt a forgalom sem utolsó tényező.
Videó: A YouTube-videóhoz hasonló eredmények akkor jelennek meg, ha adott kulcsszavakat használ. A videó funkciót manapság inkább szerves eredményeknek tekintik.
Hangalapú keresés és Google SERP
Úgy gondolják, hogy manapság a felnőttek 40%-a használ naponta hangalapú keresést. Az összes válasz 70%-a hangalapú keresésből érkezett SERP-funkción keresztül (a válaszok 60%-a a Kiemelt Snippet eredményt adta vissza). A hangalapú keresés most nagyszerű, és minden nap egyre nagyobb és nagyobb.
Három magyarázat a hangalapú keresés népszerűsége mögött:
1. Gyors. Egy személy percenként 100-130 szót tud mondani hangalapú kereséssel. A Stanford Egyetem kutatása szerint a beszédfelismerő technológiák többszörösen gyorsabbak, mint a gépelés.
2. Ideális mobilokhoz. Gyorsan kérdezhet, és gyors megoldást találhat.
3. Fokozatosan hasznos. Egy hosszú farkú kulcsszó beírása sok időt vesz igénybe, így sokkal egyszerűbb, ha kimondod.
A legtöbb hangalapú keresés a ma használt beszédtípussal történik. Az emberek olyan összehúzódásokat, szlengeket, idiómákat használnak, amelyek nem tűnnek a szokásos írásmódnak. Mindenesetre, ha bekerülnek egy webindexbe, ez azt jelenti, hogy kulcsszó lehet.
A 7 legnépszerűbb hangkereső eszköz
- Google főoldal
- Amazon Echo/Alexa
- Google Asszisztens
- Siri/iPhone
- Android telefonok és eszközök
- Microsoft Cortana
Mi az a tudásgráf, és milyen eredményeket ad?
Ha felteszi magának a kérdést: „Hogyan javíthatom gyorsan a SERP-rangsoromat?”, a leggyorsabb módja a Google tudásdiagramjának megvalósítása. A Google Tudásgráf jól strukturált és részletes adatokat szolgáltat azokban az esetekben, amikor az emberek bizonyos tényeket keresve fordulnak a keresőhöz. Lehetővé teszi, hogy megtalálja a keresett SERP jelentését anélkül, hogy bizonyos webhelyekre kellene kattintania. Releváns és irreleváns tudáshálózat kijelölése:
- Az irreleváns tudásgráf ilyen információkat szolgáltat, amelyek végső soron a keresési eredmények között irányítják a felhasználó figyelmét. A tudáshálózat tényekre vagy számértékekre vonatkozó kérésekre, vagy ismert személyiségekre, helyekre és jelenségekre vonatkozóan jelenik meg. Tartalmi stratégiájában próbáljon meg választ adni a potenciális felhasználói kérésekre.
- Egy releváns tudásgráf a figyelem jelentős részét elterelheti az organikus eredményekről. Képzelje el például, hogy New Orleansba megy, és szeretné tudni, milyenek lesznek ott az időjárási körülmények. Kérjen segítséget a Google-tól, és keresse meg a szükséges információkat. Miután a megfelelő tudáshálózatban minden szükséges információt megtalált a felhasználó, nem is akar a linkekre kattintani, ami egyes cégek forgalomcsökkentését befolyásolhatja.
Ezért ebben az esetben fontos, hogy az ökológiai kibocsátás első vagy második sorába kerüljön. Szereljen be fontos tartalmat a metaadatokba és a címcímkékbe, és ahol lehetséges, alkalmazzon sémajelölést, hogy cége kiemelkedjen a keresőmotorok általános eredményoldalain, és a felhasználó figyelmét a tudáshálózatról az Ön webhelyére irányítsa.
Annak ellenére, hogy abban az esetben, ha a Google releváns tudáshálózatot ad ki, az organikus találatok felső találataira leadott kattintások száma csökkenhet, továbbra is az első sorok a legnépszerűbbek a felhasználók körében. Ne feledje, hogy a márka ismertségét továbbra is befolyásolja a felhasználók által az organikus eredményekből származó benyomás.