Sejtettük, szinte tudtuk, de most lett először kimondva. Titkokat árult el a Google szóvivője a State of the Search konferencián.

Ezekben az órákban zajlik a State of the Search konferencia, amely talán a legfontosabb keresőoptimalizálással foglalkozó rendezvény világszinten. Nem csak a neves előadók miatt, hanem azért is, mert ezen a konferencián jelen van a Google szóvivője is, és rendszerint számos új bejelentést tesz.

Nem történt ez most sem másképpen. Az itt elhangzottakról számolunk be ebben a cikkben. Sajnos a konferencián nem vagyunk jelen, és egyelőre csak a Twitter információk alapján lehet információkat gyűjteni az elhangzottakról, de a cikket bővítjük, amint megjelennek Amerikában az első beszámolók.

Igen, számít a rangsorolásban a közösségi média!

Talán a legérdekesebb mondanivalója az volt Gary Illyésnek a Google szóvivőjének, hogy a Google keresi a weben azokat az off-site jelzéseket, amelyek alapján meg tudja ítélni, hogyan viszonyulnak az emberek az adott weboldalhoz. Nem csak a linkeket nézi, hanem a márkaemlítéseket is, a közösségi médián.

Hogy pontosan melyik közösségi médiáról van szó, azt Gary Illyés nem részletezte. A Twitter adataihoz hozzáfér a Google, de annak használata viszonylag korlátozott. Kérdés, hogy a Facebook adataihoz hozzáfér-e és ha igen, milyen mélységben, és pontosan hogyan gyűjti az ilyen jellegű adatokat?

Ma már nagyon sok fizetős eszköz képes arra, hogy meglehetősen pontosan felbecsülje egy weboldalnak a Facebook irányából érkező forgalmát. A Google ennél vélhetően lényegesen többre képes.

De a lényeg itt az, hogy a közösségi média és weboldalunknak ott történő megjelenése befolyásolja a rangsorolást. Tudtuk ezt rég, de kimondva sosem volt ilyen egyértelműen a Google részéről.

Fontos, hogy az emberek hogyan viszonyulnak a weboldaladhoz!

Amit Gary Illyés folyamatosan hangsúlyozott, az az volt, hogy fontos az, hogy az emberek hogyan viszonyulnak a weboldaladhoz és a márkádhoz az interneten.

Ez is érdekelhet:  Off-Page SEO: Hogyan lehet növelni a webhely forgalmát

Például tett egy olyan megjegyzést mely szerint a rangsorolást befolyásolhatja, hogy az online lévő emberek mennyire utálják az oldaladat.

Elmondta azt is, hogy a Google off-site bizonyítékokat gyűjt arra, amely alátámasztja, hogy helyesen ítélik-e meg a Google az oldal minőségét.

Érdekes módon az előadás során többször is elmondta azt Gary Illyés hogy figyeljünk oda arra, hogy milyen az emberek megítélése weboldalunk irányában:

Megerősítette ugyanakkor azt, hogy az oldalon látható hozzászólások SEO szempontból hasznosabbak, mintha ugyan ezek a közösségi médián jelennének meg.

Mindezek arra utalnak, hogy a Google egyre jobban képes érzékelni a felhasználói véleményeket, és ami fontos, ez nem az oldalon tanúsított viselkedés alapján történik, hanem off-site, azaz az oldaltól független szempontok alapján.

Erre a jövőben nagyon érdemes lehet odafigyelni, hiszen rangsorolási tényező!

Mobil indexelés

Gary Illyés beszél a mobil indexelésről is. A legfontosabb állítások az alábbiak voltak:

Az eddigi tapasztalatok alapján a mobil indexelés során a struktúrált adatok, a tartalom és a képek, valamint a hreflang alkalmazása jelenti a legnagyobb problémát. Ez azt jelentheti, hogy ezek azok az elemek, ahol az asztali verzió és a mobil nézet között ezeken a területeken a legjelentősebb különbségek vannak.

A másik fontos bejelentés az volt, hogy a mobil indexelés vélhetően fokozatosan kerül bevezetésre és nem lesz egy konkrét naphoz köthető indulási dátum:

Search Console

Ahogy arról már többször is írtunk, alapvetően átalakul majd a Search Console, és a jövőben lényegesen több adatot kapunk a Google-tól.

A legjobb hír, hogy a Google elkezdte összegyűjteni azokat az adatokat, amelyek ahhoz kellenek, hogy 90 napnál hosszabb időszakra visszamenőleg lehessen megnézni, hogy mely kulcsszavakra érkeznek látogatók oldalunkra. Ez a leghasznosabb elem a Search Consoleban SEO szempontból, és ezidáig a 90 napos korlátozás elég fájó pont volt. A jó hír az, hogy a Google már elkezdte gyűjteni az adatokat visszamenőleg.

Ez is érdekelhet:  Kreatív módszerek az oldal belső optimalizálásához (on-page SEO)

A második bejelentés ezzel kapcsolatban, hogy a Search Consoleban jelen lesznek már a hang alapú keresés során összegyűjtött kulcsszavak, de egyelőre ezek nem lesznek szűrhetőek. A hang alapú keresés a keresőoptimalizálás egyik nagy jövőben kihívása, jó látni, hogy a Google e téren több adatot fog adni nekünk.

Algoritmusok

Gary Illyés beszélt a Google algoritmusairól is. Itt nagy újdonság nem hangzott el, a legfontosabbak az alábbiak voltak.
A Ranbrain algoritmus kapcsán elmondta, hogy ez akkor fontos rangsorolási szempontból, ha soha nem látott keresőszót kap a Google, vagy a long tail kereséseknél, amikor más rangsorolási tényezők kevésbé állnak rendelkezésre:

A Pingvin algoritmusról azt mondta el, hogy már automata módon üzemel és csak alkalomszerúen nyúlnak hozzá.

Elhangzott az is, hogy nagyjából naponta kétszer módosítja algoritmusait a Google.

A találati lista

A találati lista kialakítását egy nagyon beszédes képpel írta le a Google szóvivője. Elmondása szerint a találati listát egyfajta licitrendszeren keresztül alakítják ki, ahol a rangsorolási tényezők egyfajta licit valutának számítanak, és ez alapján foglalják el a helyüket a találati listán.

Technikai SEO

Gary Illyés azt nyilatkozta, hogy mind a 301-es, mind a 302-es átirányítás az összes Page Rank-et átadja, nincs különbség köztük e tekintetben, használhatjuk bármelyiket. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy vannak más szignálok is, amelyek számítanak, és ott nem történik meg az adatátadás a 302-es átirányítás esetén.

Beszélt arról is, hogy a belső linkek nofollow-ra helyezése annak érdekében, hogy elkerüljük a Pingvin algoritmus, teljes ostobaság.

kiemelt részletek (Featured Snippets) erőteljes fejlesztés alatt állnak, így folyamatosan változik, hogy mi és miért kerülhet ki.

Büntetések

Gary Illyés elmondta azt is, hogy ha egy weboldal folyamatosan manipulálja a cikkek megjelenítésének dátumát, az idővel elveszíti a dátum megjelenítést a találati listán.

Nagyjából ezek voltak a legfontosabb dolgok, amelyek elhangzottak a konferencián. Ha új, érdemi tényről tudomást szerzünk, akkor bővítjük a cikket!

Ez is érdekelhet:  Ecommerce SEO - Termékoldalak keresőoptimalizálása