A SEO szakemberek a Google webmesteri útmutatója alapján választanak ki olyan taktikákat és stratégiákat, amelyek megfelelnek a Google elvárásainak. Íme, amit tudnod kell.

A Google webmesteri útmutatója alapvető fontosságú ahhoz, hogy a Google elvárásainak megfelelő technikák segítségével fenntartható SEO-eredményeket érjünk el.

Ha nem követi az irányelveiket, akkor algoritmikus leértékelésre vagy egyenes kézi büntetésre számíthat.

A legsúlyosabb esetekben arra számíthat, hogy teljesen kitiltják a Google SERP-kből.

Az irányelvek teljes megértése az egyetlen módja annak, hogy elkerülje a lehetséges félrelépéseket és a webhelyet érő jövőbeni károkat. Természetesen mindig több módon is értelmezhetjük irányelveiket.

Szerencsére a Google képviselői, például John Mueller és Gary Illyes elérhetők a Twitteren az irányelvekkel kapcsolatos legtöbb kérdés esetén.

Az iránymutatások többnyire vágásra és szárításra vonatkoznak.

Az irányelveket azonban rendszeresen át kell tekintenie, mert a Google frissíti őket. Nem feltétlenül jelentik be a változásokat, ezért ébernek kell lenni.

Az egyik legutóbbi módosítás az irányelvekben az volt, hogy a Google egy sort írt be arról, hogy webhelyeit érvényes HTML- és CSS-kóddal kódolja, és hogy azt a W3C-vel kell érvényesíteni.

Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy segít a keresésben (a felhasználói élmény szempontjából a böngészők közötti jobb kompatibilitás miatt lehet).

Ennek az útmutatónak az a célja, hogy lehetséges megoldásokat mutasson be a gyakori problémákra, így hasznos tanácsokkal van felvértezve, amelyeket felhasználhat a következő webhelyprobléma esetén.

 

Mik a Google webmesteri irányelvei?

Ezek az irányelvek a következőkre oszlanak:

  • Útmutató webmestereknek.
  • Általános irányelvek.
  • Tartalomspecifikus irányelvek.
  • Minőségi irányelvek.

A webmesteri irányelvek általánosabb bevált módszerek, amelyek lehetővé teszik webhelyének felépítését, hogy könnyebben megjelenjen a Google Keresésben.

További irányelvek közé tartoznak azok, amelyek megakadályozzák, hogy webhelye megjelenjen a keresésben.

Az általános irányelvek azok a bevált gyakorlatok, amelyek segítségével webhelye a legjobban fog kinézni a Google SERP-jein (keresőmotorok eredményoldalain).

A tartalomspecifikus irányelvek konkrétabbak a webhelyén található különféle típusú tartalmakra, például képekre, videókra és egyebekre.

Ez is érdekelhet:  Mobil SEO: Hogyan optimalizáld a webhelyedet mobil eszközökre

A minőségi irányelvek tartalmazzák mindazokat a technikákat, amelyek tiltottak, és amelyek miatt az oldalt kitilthatják a SERP-kből.

Ha ez nem lenne elég, ezeknek a technikáknak a használata manuális műveletet is eredményezhet webhelye ellen.

Ezek az irányelvek arra irányulnak, hogy ne írjon spam jellegű tartalmat, és hogy embereknek írjon tartalmat, ne pedig keresőrobotnak.

Könnyebb mondani, mint megtenni. A Google webmesteri irányelveinek megfelelő webhelyek létrehozása kihívást jelent.

De ha teljesen megérted őket, átlépted az első akadályt.

A következő akadály az, hogy ezeket úgy alkalmazza webhelyein, hogy azok megfeleljenek ezeknek az irányelveknek. De mint minden SEO kihívásnál, a gyakorlat teszi a mestert!

Győződjön meg arról, hogy kulcsszavai relevánsak

Webhelyének könnyen felfedezhetőnek kell lennie. A kulcsszó relevanciájának meghatározásának egyik módja az, hogy megvizsgálja a legkiemelkedőbb webhelyeket, és megnézi, milyen kulcsszavakat használnak az oldal címében és a meta leírásában.

Egy másik módszer az, hogy versenytárs elemzést végez a résében található legjobb webhelyekről. Számos eszköz segít meghatározni, hogy a webhelyek hogyan használják a kulcsszavakat az oldalon.

Gyakori probléma

Van egy webhelye, amelyen nincs kulcsszó. Az ügyfél adott Önnek egy kulcsszólistát, és Ön ezekre a kulcsszavakra szeretné optimalizálni a webhelyet. A probléma az, hogy a szövegmásolatban nincs más, mint a márkás kulcsszavak, és a webhely optimalizálásán nem gondoltak semmit.

Megoldás

A megoldás itt nem egészen egyszerű. Kulcsszókutatást és alapos versenytárs-elemzést kell végeznie, hogy megtalálja a kulcsszavak optimalizálásának édes pontját a célpiaca alapján.

Győződjön meg arról, hogy webhelye oldalai elérhetők egy másik, megtalálható oldalról származó link segítségével

A Google azt javasolja, hogy webhelye minden oldalán legyen legalább egy hivatkozás egy másik oldalról. A linkek teszik a világhálót, ezért logikus, hogy az elsődleges navigációs eszköz a hivatkozások. Ezt megteheti a navigációs menün, a navigációs útvonalon vagy a kontextuális hivatkozásokon keresztül.

A linkeknek is feltérképezhetőnek kell lenniük. A linkek feltérképezhetővé tétele nagyszerű felhasználói élményt biztosít, valamint azt, hogy a Google könnyen feltérképezheti és megértheti webhelyét. Kerülje az általános horgonyszöveg használatát ezeknek a hivatkozásoknak a létrehozásához, és használjon kulcsszavakat a kimenő oldal leírására.

Ez is érdekelhet:  Kulcsszavak kutatása - A mélység fontossága

A szilárd webhely-architektúra a legjobb, mert ez segít megerősíteni a webhely oldalainak aktuális relevanciáját, és a Google számára érthető hierarchikus struktúrába rendezi őket. Ez is segít megerősíteni az aktuális fókuszt.

Gyakori probléma

Olyan webhelyre fut be, amelyen mindenhol és a webhelytérképen belül is vannak árva oldalak.

Megoldás

Győződjön meg arról, hogy a webhely legalább egy hivatkozása a webhely összes többi lehetséges oldalára mutat. Ha az oldal nem része a webhelyének, vagy teljesen törölje, vagy noindexelje.

 

Korlátozza az oldalon található hivatkozások számát ésszerű számra

A múltban a Google azt állítja, hogy oldalanként ne használjon 100-nál többet.

Jobb, ha olyan linkek vannak, amelyek hasznosak a felhasználó számára, és nem ragaszkodnak egy meghatározott mennyiséghez. Valójában bizonyos mennyiségekhez való ragaszkodás káros lehet, ha negatívan befolyásolja a felhasználói élményt.

A Google irányelvei most kimondják, hogy egy oldalon néhány ezer (legfeljebb) lehet. Nem ésszerűtlen azt feltételezni, hogy a Google sok linket használ spamjelként.

Ha újra és újra linkelni szeretne, tegye ezt a saját veszélyére. John Mueller már akkor kijelentette, hogy nem törődnek a belső linkekkel, és azt csinálhatsz, amit akarsz.

Gyakori probléma

Van egy webhelye, amely oldalanként több mint 10 000 hivatkozást tartalmaz. Ez problémákat okoz, amikor a Google feltérképezi webhelyét.

Megoldás

Ez a webhely hatókörétől és típusától függ. Ügyeljen arra, hogy az oldalankénti hivatkozások számát néhány ezer alá csökkentse, ha webhelyének szüksége van rá.

Használja a Robots.txt fájlt a feltérképezési költségkeret kezeléséhez

A feltérképezési költségkeret optimalizálása fontos része annak, hogy a Google hatékonyan és egyszerűen tudja feltérképezni webhelyét.

Ezzel a folyamattal hatékonyabbá és könnyebbé teszi a Google számára a webhely feltérképezését. A feltérképezési költségkeretet kétféleképpen optimalizálhatja – a webhelyen található linkek és a robots.txt segítségével.

Ennél a lépésnél elsősorban a robots.txt fájl használata a feltérképezési költségkeret optimalizálása. Ez a Google útmutató mindent elmond, amit tudnia kell a robots.txt fájlról, és arról, hogyan befolyásolhatja a feltérképezést.

Ez is érdekelhet:  WordPress SEO: Tippek és tanácsok

Gyakori probléma

Olyan webhelyre fut be, amelynek robots.txt fájljában a következő sor található:

Letiltás: /

Ez azt jelenti, hogy a robots.txt fájl nem engedélyezi a feltérképezést a webhely tetejétől lefelé.

Megoldás

Törölje azt a sort.

Gyakori probléma

Olyan webhelyre fut be, amely nem rendelkezik sitemap.xml direktívával a robots.txt fájlban. Ez a SEO bevált gyakorlatnak tekinthető.

Megoldás

Ügyeljen arra, hogy adjon meg egy utasítást, amely meghatározza a webhelytérkép fájl helyét, például a következőket:

Webhelytérkép: https://www.example.com/sitemap.xml

Hozzon létre egy hasznos, információkban gazdag webhelyet, és írjon olyan oldalakat, amelyek egyértelműen és pontosan leírják az Ön tartalmát

Az irányelveik szerint a Google az információban gazdag webhelyeket részesíti előnyben. Ezt az iparág diktálja, ezért a versenyelemzés kritikus fontosságú az „információban gazdagnak” tekintett webhelyek megtalálásához.

Ez az „információban gazdag” követelmény iparágonként változó, ezért van szükség ilyen versenyelemzésre.

A versenyelemzésnek fel kell mutatnia:

  • Amiről más oldalak írnak.
  • Hogyan írnak ezekről a témákról.
  • Webhelyeik felépítése, egyéb attribútumok mellett.

 

Ezekkel az adatokkal olyan webhelyet hozhat létre, amely megfelel ezeknek az irányelveknek.

Gyakori probléma

Van egy webhelye, amely tele van vékony, rövid tartalommal , amely nem értékes.

Tisztázzuk azonban – a szavak száma nem a tartalom minden-vége. A tartalom minőségéről, mélységéről és terjedelméről van szó.

Vissza az oldalunkra – rájön, hogy tele van vékony tartalommal.

Megoldás

Átfogó tartalomstratégiára lesz szükség a webhely tartalmi hiányosságainak leküzdéséhez.

Gondoljon arra, hogy a felhasználók milyen szavakat írnának be, hogy megtalálják oldalait

Kulcsszavak kutatása során nagyon fontos, hogy kitalálja, hogyan keresnek a felhasználók az Ön webhelyére. Ha nem ismeri azokat a szavakat, amelyekre a felhasználók keresnek, akkor a világ összes kulcsszókutatása hiábavaló.