E kérdések megválaszolása segít stratégiailag olyan tartalmat létrehozni, amely rezonál a keresők körében, és elősegíti a SEO eredményeket.

 

A tartalom létrehozása megerőltető munka. A kreatív folyamat órákig tart, és a nagyszerű tartalom kárba megy, ha az emberek nem találják meg. Ha tartalmat tesz közzé online, kulcsszókutatást kell végeznie a SEO-hoz.

A kihívás? A keresőoptimalizálók által a kulcsszókutatáshoz hagyományosan használt mutatók – például a kulcsszó nehézségi pontszáma és a keresési mennyiség – megbízhatatlanok.

Ha mindez igaz, mit tegyünk a kulcsszavak hatékony kutatása érdekében?

Fedezzük fel a SEO kulcsszókutatását és azokat a kérdéseket, amelyeket fel kell tennie magának, hogy olyan tartalmat hozzon létre, amely rangsorolható lesz a SERP-ben.

1. kérdés: Hogyan keres a közönségem a termékemre/szolgáltatásomra?

Ha azt szeretné, hogy a tartalmat a közönség fedezze fel, akkor az általuk keresett szavakat és kifejezéseket kell használnia, hogy megtalálja Önt. 

A legjobb módja annak, hogy megtudja, hogyan használnak nyelvet az ügyfelek az Ön termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban, ha közvetlenül beszél velük. Vagy beszéljen az értékesítési és ügyfélszolgálati csapatokkal, akik naponta beszélgetnek az ügyfelekkel.

2. kérdés: Milyen problémákat kell megoldaniuk a vásárlóknak?

Ha felfedezi, hogyan beszélnek ügyfelei az Ön termékéről vagy szolgáltatásáról, akkor elkerülhetetlenül eljut azokhoz a problémákhoz, amelyeket meg kell oldaniuk. Tartalmi ötletek tárházát fedezheti fel:

  • Beszélgetés az ügyfelekkel.
  • Visszajelzési űrlapok használata.
  • A webhelyen és a versenytársak webhelyein található vélemények ellenőrzése.
  • Olyan oldalak olvasása, mint a Quora és a Reddit. 

Ha vásárlói hangot adnak a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos problémákról, fogadhat, hogy online is keresnek megoldást ezekre a problémákra. Használja ezeket a fájdalompontokat olyan tartalom létrehozásához, amely segíti a felhasználót.

3. kérdés: Mekkora a keresési mennyiség?

A keresési mennyiség útmutatást ad arról, hogy havonta hányszor keresnek egy kulcsszót. Ezek a mennyiségek nem pontosak, és az eredmények eszközenként eltérőek.

Ha elvégezte a házi feladatot, és választ talált az első és/vagy második kérdésre, de úgy találta, hogy kulcsszavai nulla keresési mennyiséget adnak vissza, akkor írja meg a tartalmat. 

Ez is érdekelhet:  71 észbontó keresőoptimalizálási statisztika

Tudod , hogy ez segíteni fog a közönségednek, miért ne írnád meg?

Még ha a tartalom nem is került a SERP-k élére, van egy írása, amely kiegészítheti az egyéb marketingtevékenységeket, például az e-maileket, a közösségi médiát, vagy akár egy tartalomeladást, amelyet elküldhet a leendő vásárlóknak.

Ráadásul a kis mennyiségű kulcsszavak meglephetik Önt.

Bármely keresési kifejezés hasznosságára vonatkozó igazság forrása az olyan eszközök felügyelete révén tárul fel Ön előtt, mint a Google Search Console (GSC).

Szűrhet oldalak szerint, és megnézheti, hány kattintást és megjelenítést ért el egy tartalom. Görgessen le az összes olyan lekérdezéshez, amely visszaadta a tartalmat. 

Nincs abban semmi baj, ha a következő tartalmat egy olyan kulcsszóból indítja el, amelynek keresési mennyiségét a SEO eszközökkel fedezte fel. Ez a stratégia tökéletes az ügyfelek igényeinek azonosítására is.

Az adatokba való betekintés és a „valós világban” keresett dolgok felfedezése jobb betekintést nyújt.

4. kérdés: Mennyire versenyképes a kulcsszó?

A Kulcsszóeszközök olyan mutatókat kínálnak, amelyek segítségével megállapítható, hogy egy kulcsszót milyen nehéz rangsorolni. Általában az adataik azon alapulnak, hogy hány linkje van a rangsoroló cikkeknek – sok egy oldalra mutató link magasabb nehézségi pontszámmal rendelkezik.

A probléma az, hogy a visszamutató hivatkozások csak egy tényezőt jelentenek egy rendkívül összetett algoritmusban .

Általános szabály, hogy a fej kulcsszavakat (egy vagy két szóból álló kulcsszavakat) nehezebb rangsorolni, mint a hosszabb végű kulcsszavakat (4+ szó).

Bár úgy gondolom, hogy hasznos egy kulcsszó versenyképességének mérlegelése, jobb kérdés, hogy mit akarnak a felhasználók, amikor erre a kulcsszóra keresnek. Mi a szándék a keresés mögött?

 

5. kérdés: Mi a keresési szándék?

Ha párosítja annak megértését, hogy mit keresnek ügyfelei, és mit keresnek, akkor SEO stratégiáit egy másik szintre emeli.

Nézzünk meg egy példát, amellyel a hosszú farkú kulcsszavakat és a keresési szándékot használhatja előnyére.

Ez is érdekelhet:  Mi az a technikai SEO?

Ha e-mail marketingeszközt ad el, érdemes lehet kerülni az „e-mail marketing” kulcsszót, és inkább olyan hosszú távú kulcsszavakat javasolni, mint az „e-mail marketing tippek kisvállalkozásoknak”.

Az agya segítségével azonosíthat egy meghatározott keresési szándékot. Az e-mail marketing nagyon széles. Nem világos, hogy valaki mit akar. Gyűjthetünk néhány adatot ennek alátámasztására, ha felkeressük a Google-t, rákeresünk a kulcsszóra, és megnézzük, mit ad vissza.

A Google által az „e-mail marketing” kifejezésre végzett több milliárd keresés során a keresési szándék még mindig nem egyértelmű, ezért számos választ adott:

  • Mi az e-mail marketing?
  • Hogy kezdjed.
  • Kampánypéldák.

Ráadásul az emberek által feltett kapcsolódó kérdések.

 

A Google maga sem tudja pontosan, milyen információkat kell megadnia a felhasználónak.

A SERP-k jelentősen megváltoznak a hosszú végű kereséssel, mint például az „e-mail marketing tippek kisvállalkozások számára”, ahogy a keresési szándék világossá válik.

Nem kell a Google, hogy megértse, ki keres erre és mit akar. A kereső tippeket, listákat, útmutatókat és szakértői tanácsokat szeretne kapni arról, hogyan hozhatja ki a legtöbbet az e-mail marketing tippekből.

Ennek ellenére soha nem árt megnézni a SERP-eket, mielőtt írunk. Néhány kulcsszó meglepheti Önt. Ráadásul tudjuk, hogy a Google a leghasznosabb tartalmat akarja nyújtani, és tesztelték azokat a tartalmakat, amelyek az ilyen típusú keresésekre rezonáltak, így a kemény munka készen áll.

Ha rákeres a kulcsszóra, és a Google listás formában e-mail-tippeket ad, írja meg. És írja meg jobban, informatívabban, mint bárki más, aki jelenleg rangsorol.

 

6. kérdés: Mit írhatok még ebben a témában?

Amikor az ügyfelek egy adott témáról szeretnének írni, általában azt mondom: „Csináljuk!” Azt is mondom nekik: „De ne csak egy új tartalmat írjunk. Írjunk hármat, ötöt… akár 20-at vagy 100-at is.”

A SEO kulcsszókutatása soha nem egyetlen tartalomról szól, elszigetelten. Ezt a Google EEAT- jától tudjuk . Tapasztalatot, szakértelmet, tekintélyt és megbízhatóságot nem lehet egyetlen tartalomban bemutatni.

Ez is érdekelhet:  10 SEO-irányelv, amely elősegítheti webhelye rangsorolását

Ha talál egy kulcsszót – vagy egy témát –, amelyről úgy érzi, írnia kell, fedje le a témát teljes mértékben, minden szakértelmét bevonva.

A fenti e-mail marketing példát használva, ha azt írta, hogy „e-mail marketing tippek kisvállalkozások számára”, akkor érdemes lehet más tartalmat is írni e köré, például:

  • Hogyan használhatják a kisvállalkozások az e-maileket véleményezésre
  • E-mail tárgysorai a CTR javítása érdekében
  • A legjobb (és megfizethető) e-mail marketing eszközök kisvállalkozások számára

Ne felejtse el optimalizálni pénzoldalait, például az „e-mail marketingeszköz bemutatóját”, ahol a felhasználók feliratkozhatnak az ajánlatára. 

A téma átfogó ismertetése két okból is létfontosságú.

  • Segít a Google-nak „látni”, hogy Ön igazi szaktekintély egy témában. Ha sok jó szót tudsz írni egy téma minden oldaláról, akkor valószínűleg tisztességes azt mondani, hogy sokat tudsz róla.
  • Weboldalának felhasználója végtelenül hasznosnak találja blogját. Minél értékesebb a tartalom, a felhasználók annál tovább maradnak a webhelyen, és felfedezik, mit kínál.

Szövegessen be kínálatát az általa létrehozott tartalomba, ossza meg az előnyöket, és ösztönözze a felhasználókat a konverzióra. 

A stratégiai kulcsszókutatás elősegíti a SEO eredményeket

A cikkben szereplő hat kérdés nem egy átfogó lista arról, hogy mit kell feltenned egy nagyszerű SEO-vezérelt tartalomstratégia megvalósításához. De a válaszadás segít abban, hogy olyan tartalmat hozzon létre stratégiailag, amely rezonál a keresők körében, és elősegíti az eredményeket.