Három dolog befolyásolja, hogy a SEO mennyi ideig tart az eredmények eléréséhez. Ismerje meg, hogyan játszanak szerepet ebben a verseny, a bejövő linkek és a tartalom.

SEO szakemberként az egyik leggyakoribb kérdés, hogy „Mennyi ideig tart a SEO?”

Ez egyben az egyik legfrusztrálóbb kérdés is, mert bár az ügyfelek érthető módon végleges választ akarnak kapni, az összes érintett változó miatt egyszerűen nincs mód erre.

Ennek az az oka, hogy a saját webhelyének optimalizálásában szerepet játszó összes változón kívül ezeket a változókat is értékelnie kell a versenytársak optimalizálási erőfeszítései során.

 

Ez végtelenül megnehezítheti a válaszadást egy amúgy is összetett kérdésre.

Ha el akarsz lopni egy sort a „Pawn Stars”-ból:

“A legjobb, amit tehetek…”

A legjobb, amit tehetek, hogy négy hónaptól egy évig terjedő időszakot adok.

Ez a tartomány három kulcsfontosságú változón alapul, amelyek meghatározzák, hogy mennyi ideig tart a keresőoptimalizálás. Ezek a következők:

  • Verseny
  • Bejövő linkek
  • Tartalom

Fontos kiemelni, hogy még a változók mögött álló adatok ellenére sem létezik képlet a kérdés megválaszolására.

A válaszadás azonban sokkal több, mint egyszerű találgatás.

Annak kitalálása, hogy mennyi ideig fog tartani a keresőoptimalizálás, először ki kell értékelni a három változó mögött álló adatokat, elkezdeni a munkát és felmérni, hogy milyen gyorsan kezdi el látni az eredményeket, majd ezt extrapolálni, hogy képet kapjon arról, mennyi időbe telhet egy adott érték elérése. pozíció.

A verseny szerepe abban, hogy mennyi ideig tart a SEO

Ha olyasmit árulsz, mint a lazac ízű reggeli gabonapelyhek, valószínűleg nem fogsz szembenézni semmilyen versennyel.

Azonban azok közülünk, akik olyan termékeket és szolgáltatásokat adunk el, amelyeket valódi emberek vásárolnak meg, a kereslettől függően eltérő mértékű versennyel kell szembenéznünk.

Például egy kis helyi piacot kiszolgáló vízvezeték-szerelőnek kevesebb versennyel kell szembenéznie, mint egy nagyvárost kiszolgáló ingatlanközvetítőnek, amely kisebb versennyel nézne szembe, mint egy nemzeti jelzáloghitel-társasággal.

Elképzelhető, hogy minél több versengő weboldallal áll szemben, annál tovább tart, amíg feljut a keresési eredmények tetejére.

Ez egy következetes mintát követ, ahol egyszerűbb és gyorsabb az alacsonyabb oldalak előzése, de ahogy a keresési eredmények között mászik, minden további lépés gyakran jelentősen több erőfeszítést és időt vesz igénybe.

Ennek oka egyrészt a versenytársak mennyisége, másrészt az, hogy a legkiemelkedőbb oldalak mögött általában tapasztalt SEO szakemberek állnak.

A verseny egyik gyakran figyelmen kívül hagyott aspektusa, hogy az adott résen belüli verseny volumene és az adott résben a legjobban rangsorolt ​​weboldalak mögött álló SEO szakemberek kompetenciája között milyen összefüggés van.

Ez is érdekelhet:  A SEO útmutató a webhelye láthatóságának növeléséhez

Gondolj bele így:

A kereslet egy résbe tereli a vállalatokat, ami fokozza a versenyt.

Ez a verseny arra készteti őket, hogy versenyképesebb ajánlatokat kínáljanak, ami azt jelenti, hogy nagyobb részesedést kell kivenniük a piacból, hogy nyereségesek maradjanak.

Ez egy olyan környezet, amely általában a nagyobb, mélyebb zsebekkel rendelkező cégeket részesíti előnyben – és megengedhetik maguknak, hogy az iparág legjobb SEO szakembereit alkalmazzák.

Ha ezzel a helyzettel állsz szemben, hosszabb és keményebb csata vár rád.

Ezért értékelnünk kell versenytársaink keresőoptimalizálásának minden aspektusát, de túl kell tekintenünk a jelenlegi helyzetükön. Ez csak egy kiindulópont.

Meg kell vizsgálnunk az elmúlt hónapok tevékenységét is, majd folytatnunk kell tevékenységük nyomon követését a jövőben.

Ez azért fontos, mert ahhoz, hogy megelőzze versenytársait, több erőfeszítést kell tennie, mint ők, ha meg akarja előzni őket.

A bejövő linkek szerepe a SEO időtartamában

Nem titok, hogy a linkek továbbra is óriási szerepet játszanak a SEO-ban, de a hatásuk az időtartamra több mélyebb tényezőtől is függ.

Az első a webhelyére mutató linkek mennyisége.

Általában több link segít gyorsabban elérni a SEO sikert, de ez nem csak egy számjáték.

Általánosságban elmondható, hogy a releváns webhelyekről származó kevesebb jó minőségű hivatkozás sokkal nagyobb hatással lesz az eredményekre, mint az irreleváns webhelyekről származó rossz minőségű linkek nagyobb mennyisége.

Ez azért is fontos, mert a jó minőségű linkeket általában nehezebb megszerezni, így a versenytársak nehezebben replikálhatják azokat.

És általában tovább tartanak, szemben az automatizált módszerekkel létrehozott hivatkozásokkal.

De a linkek keresésének sebessége és a korábbi hivatkozások sebessége is tényező lehet, mivel általában a hirtelen növekedés a rangsor manipulálására irányuló természetellenes kísérletet jelezhet.

Ha olyan módszereket használ, amelyek nem felelnek meg a Google webmesteri irányelveinek, és ugrásszerűen megnövekszik a kézi ellenőrzést kiváltó bejövő linkek száma, akkor büntetés járhat .

Ez természetesnek tűnik:

 

Ez kevésbé tűnik természetesnek, de más tényezőktől függően, mint például a közelmúltbeli médiavisszhang, egy új termék bevezetése vagy egy csodálatos tartalommarketing kampány, teljesen természetes lehet:

 

Tehát általában minél gyorsabban szerezhet releváns, jó minőségű linkeket, annál gyorsabban fog rangsorolni, de ez egy figyelmeztetéssel jár.

A linkek sebessége – az a sebesség, amellyel linkeket keres – viszonylag stabilan kell növekednie.

Ha a linképítési taktikája követi a Google irányelveit, ennek természetesen meg kell történnie.

Általában csak ha fekete kalap taktikát használsz, akkor látsz olyan természetellenes mintákat, amelyek árthatnak a fejlődésednek.

A tartalom szerepe a SEO időtartamában

A webhelyén közzétett tartalom is szerepet játszik abban, hogy milyen gyorsan látja az eredményeket, és először is tudnia kell, hogy a minőség sokat számít.

Ez is érdekelhet:  GOOGLE: SZÁMÍT A RANGSOROLÁSBAN A KÖZÖSSÉGI MÉDIA!

A Fiverr-en megrendelt, több száz 300 szavas cikkek napokon keresztül történő kavarása nem fogja megmozdítani a tűt, amikor rangsorolásáról van szó.

Ne értelmezze ezt úgy, hogy minden közzétett tartalomnak 4000 szavas vadállatnak kell lennie.

Valójában nincs minimális vagy ideális hossz – a tartalomnak egyszerűen elég hosszúnak kell lennie ahhoz, hogy megoldja a látogató problémáját.

Van egy mítosz, miszerint az új tartalmat lassan kell közzétenni, ami abból az elméletből ered, hogy sok új tartalom egyszerre történő közzététele természetellenesnek tűnhet a Google számára, és így ronthatja a rangsorolását.

 

Érthető, hogy az emberek hogyan higgyenek ennek a mítosznak, de a Google hivatalosan megcáfolta.

Ha nagyszerű tartalommal rendelkezik, akkor SEO szempontból semmi ok arra, hogy ne tegye azonnal közzé.

Minél hamarabb kikerül, annál hamarabb lesz pozitív hatással a helyezésedre.

A várakozás csak tovább tart a SEO-ban.

Érdemes megjegyezni, hogy egy weboldal rangsorolása korrelál az életkorával.

Más szóval, az újabb oldalak általában nem kapnak olyan jó rangot, mint a régebbiek, de ez más tényezőknek köszönhető, nem az életkornak.

Ezzel kapcsolatban két okból is azt javaslom, hogy tartsanak fenn egy következetes közzétételi ütemtervet a túlzott közzététel helyett:

  • Azt mutatja a Google-nak, hogy rendszeresen új tartalom kerül fel a webhelyére, ami általában arra ösztönzi a pókokat, hogy gyakrabban térképezzenek fel. Ez segít felgyorsítani a SEO erőfeszítéseit.
  • Arra ösztönzi a felhasználókat, hogy gyakrabban térjenek vissza webhelyére, ami segíthet pozitív felhasználói élményt küldeni a Google-nak, és ennek eredményeként felgyorsítja a keresőoptimalizálási erőfeszítéseit.

Ez azonban nem csak tartalom létrehozásáról szól.

A tartalom törlése pozitív szerepet játszhat abban is, hogy mennyi ideig tart a SEO.

A kulcs annak meghatározása, hogy melyik tartalmat tartsuk meg, melyiket javítsuk és melyiket töröljük.

Végső soron az a kulcs, hogy eredeti, hasznos tartalmat hozzunk létre, amely kielégíti a közönség igényeit, és folyamatosan fejlődik.

És ha ehhez más ok is szükséges, a jobb minőségű, hosszú formátumú tartalom általában több linket eredményez, mint az alacsony minőségű és/vagy rövidebb tartalom.

Valójában a Backlinko munkatársa, Brian Dean 912 millió blogbejegyzést elemzett, és megállapította, hogy a hosszú formátumú tartalom átlagosan 77,2% -kal több linket ér el, mint a rövid cikkek.

Tehát bár a tartalom önmagában is fontos szerepet játszik, hatással van a linképítési erőfeszítéseire is, tehát olyan, mint egy kettő az egyért.

Szóval, mindez csak egy művelt találgatás?

A mi munkánk sokban hasonlít a meteorológusokéhoz, ahol minden tudásunk, tapasztalatunk és eszközeink ellenére gyakran hibázunk.

Ez is érdekelhet:  10 SEO-eszköz, amelyek segítségével optimalizálhatja webhelyét a maximális eredmény érdekében

A SEO szakember munkájának része az ügyfelek elvárásainak kezelése .

Ez egy olyan terület, amelyen sokan kudarcot vallanak.

Köszönhetően annak, hogy túl sok gyakorló azt mondta nekik, amit hallani akart, manapság sok ügyfélnek irreális elvárásai vannak. Ennek eredményeként sokan azt hiszik, hogy ez csak néhány hét vagy akár hónap is lehet.

Előfordulhat, hogy néhány héten belül javulást tapasztalhat az organikus rangsorolásban, és a kulcsszótémák forgalmának növekedését tapasztalhatja csekély verseny mellett.

Másrészt a mérsékelten versengő témákhoz hónapokig tarthat, míg az erősen versengő kifejezésekhez akár egy évig is eltarthat!

Például a csapatom képes volt egy webhelyet az 1. helyre rangsorolni a „marketingcég” kifejezésre, amely több éven keresztül folyamatos potenciális ügyfelek áramlását produkálta.

Szakértelmünk, munkaerőnk és erőforrásaink ellenére azonban körülbelül egy év következetes munkára volt szükségünk, hogy ezt elérjük.

Másrészt egy adott ügyfél gyakorlatilag digitális jelenlét nélkül keresett fel bennünket, amikor egy weboldalon olyan nem hízelgő információkat tettek közzé róla, amelyeket teljesen kiragadtak a kontextusából.

Mivel saját nevére az első pozíciót töltötte be a Google-ban, ez jelentős üzletbe került.

Szerencsére kevés volt a verseny a saját nevéért, és annak a webhelynek nem volt nagy tekintélye, így néhány hét alatt meg tudtuk tölteni a keresési eredmények első néhány oldalát az általunk ellenőrzött oldalakkal.

Láttam olyan eseteket is, amikor az ügyfelek, sőt az ügynökségek olyan taktikákat alkalmaztak, amelyek megsértik a Google webmesteri irányelveit a folyamat felgyorsítása érdekében.

Bár ez rövid távon működhet, végül büntetés vár rád, és még jobban lemaradsz attól, ahol elkezdted.

 

Fel kell készülnie több hónaptól egy évig tartó beruházásra, mielőtt meglátja a SEO erőfeszítéseinek eredményeit, de még akkor sem lesz a hegyek királya.

Íme, amit a Google mondott erről.

 

Tim Soulo átfogó statisztikai elemzése szerint ugyanis az újonnan közzétett oldalak mindössze 5,7%-a kerül be a Google top 10-ébe egy éven belül.

És még ha ezt megteszi, nem fog tudni nyugodni a babérjain, mert versenytársai – a jelenlegi és az újoncok egyaránt – folyamatosan arra törekednek majd, hogy elvegyék tőled ezt a pozíciót.

Más szóval, ez egy folyamatos erőfeszítés, amely soha nem lesz teljes.

Következtetés

Nem tudja pontosan megjósolni, hogy a SEO mennyi ideig tart, amíg el nem kezdi a munkát.

Bizonyos változók alapján azonban nagyon megalapozott tippeket tehet. Aztán idővel jobb képet kaphat arról, hogy mennyi ideig tarthat a versenytársakkal szemben.