Mi az a kanonikus címke

Jelenleg  a webhely optimalizálása során az egyik legfontosabb a SEO-hoz tartozó duplikált tartalom problémájának kiküszöbölése. A legtöbb esetben a probléma megoldásához a legjobb a 301-es átirányítás használata . De amikor vagy nem használhatunk 301-es átirányítást, vagy szükségünk van oldalakra a felhasználók általi megtekintéshez, akkor a rel=”canonical” attribútum jön a segítségünkre. De mi is az a kanonizálás, hol és miért kell használni? Mindezekre a kérdésekre a választ ebben a cikkben találja.

Mindenekelőtt a kanonizálás az a folyamat, amely meghatározza (egy erőforráson belüli, különböző hivatkozások alatt található több ismétlődő oldalról) a fő URL-címet a keresőmotor későbbi indexeléséhez. Létezik még egy definíció, amely az IP kanonizálásához kapcsolódik . Ez automatikusan megtörténik (a megadott algoritmusok szerint), azonban a hibák elkerülése érdekében kanonikus metacímkét kell használni a megfelelő hiperhivatkozások 301-es átirányításával együtt. Ezzel az attribútummal gyorsan megoldhatja az ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémákat.

A gyűjtő-URL annak az oldalnak az URL-je, amely a Google szerint a legreprezentatívabb az Ön webhelyének ismétlődő oldalai közül. Ha például rendelkezik URL-ekkel ugyanarra az oldalra (például: example.com?dress=1234 és example.com/dresses/1234), a Google kiválaszt egyet gyűjtőként. Vegye figyelembe, hogy az oldalaknak nem kell teljesen azonosaknak lenniük; a listaoldalak rendezésében vagy szűrésében végrehajtott kisebb változtatások nem teszik egyedivé az oldalt (például ár szerinti rendezés vagy cikkszín szerinti szűrés). A kanonikus lehet más tartományban, mint egy ismétlődő.Google Search Console Súgó

 

A rel=”canonical” megvalósítása

1. A webhely oldalán (fő út)

Az aktuális oldal kanonikus hivatkozásának megadásához a szakaszban a következőket kell megadnia. Nagyon fontos a FEJ részben való megvalósítása. Mivel ha véletlenül nem ebben a szakaszban implementálja ezt az attribútumot, a keresőmotorok figyelmen kívül hagyják ezt az utasítást.

<link rel="canonical" href="http://site.com/canonical-link.html"/>

A fordítva pedig a kanonikus címkék alkalmazásának automatizálása lesz. Ha Adobe eCommerce-t használ, felfedezheti a Magento 2 SEO Suite Ultimate bővítmény előnyeit, amely automatikusan kanonikus címkéket helyez el webhelye összes oldalára.

2. Xml-webhelytérképen keresztül

A webhely xml-webhelytérképének minden oldalához megvalósíthatja a kanonikus hivatkozását. De néha a keresőmotorok figyelmen kívül hagyhatják ezeket az ajánlásokat.

3. A szerver válaszán keresztül 

Ez a legjobb változat nem html dokumentumokhoz. Ha kanonikus hivatkozásokat kell megadnia nem html dokumentumokhoz, például pdf-fájlokhoz, akkor a http-fejlécben megadhat egy kanonikus hivatkozást. Ehhez a szervernek, amikor másolatot kér, meg kell adnia a következőket.

Link: <http://site.com/main-file.pdf>; rel="canonical".

De ne feledje, hogy a Google jelenleg csak a webes kereséshez támogatja a fejléc ezen elemét.

Ez is érdekelhet:  A SEO 10 alapvető lépése egy új webhelyen

Mikor érdemes a kanonikus URL-eket használni?

1. Ha pontosan tudja, hogy melyik esetben vannak ismétlődések a webhelyén

Ha egyértelműen megérti a hasonló vagy nagyon hasonló oldalak megjelenésének okát a webhelyén, és ugyanakkor minden ilyen oldalnak léteznie kell a webhelyen, kívánatos meghatározni, hogy a sorozat ezen oldalai közül melyik a fő oldal és az összes többi oldalról tedd a kanonikus linkeket erre az egy főre.

2. Amikor nehéz vagy lehetetlen megvalósítani a 301-es átirányításokat

Általában a legjobb a 301-es átirányítás használata, de ha meglehetősen nehéz vagy hosszú a megvalósítás, akkor használhatja a rel=”canonical” attribútumot . A Google szerint a link juice a kanonikus címkéken keresztül teljesen megegyezik a link juice-val, amely 301 átirányítja az átvitelt.

 

3. Több oldal egy terméksorozathoz

Ha az online áruházban van egy terméksorozat, amely például csak színben különbözik, akkor jobb, ha egy terméket választ fő (tipikus) terméknek, és más termékek kanonikus linkjeit helyezi rá.

4. A katalógusban szereplő különböző árufajtákhoz

Ha az Ön webhelyén az áruk különböző módon rendezhetők, és a rendezési paraméter az URL-ben van megadva:

http://site.com/dresses.html?sort=price

akkor a különböző rendezési kombinációkból a kanonikus hivatkozásokat a katalógushoz az alapértelmezett rendezéssel kell elhelyezni. Általában ez egy URL-kategória paraméterek nélkül, amelyek az áruk válogatásáért felelősek:

<link rel="canonical" href="http://site.com/dresses.html" />

5. Az összes terméket tartalmazó katalógusoldal létrehozásakor

A Google ajánlásai szerint az a mód, ahogyan a katalógus összes oldaláról gyűjtőhivatkozást hoz létre az összes terméket/cikket tartalmazó oldalra, optimális a webhely-címtároldalak és a webhelyen található összes termék/cikk indexeléséhez. Ezzel a módszerrel a webhely minden szakaszához létre kell hoznia egy „Összes megtekintése” oldalt, és az oldalszámozás minden oldaláról el kell helyeznie egy kanonikus URL-t az „Összes megtekintése” oldalra.

6. Oldal nyomtatása

Ha az oldalon lévő oldalak nyomtatása egy további paraméteren keresztül valósul meg, pl.

http://site.com/news-1.html?print=yes

akkor szükség van a kanonikus hivatkozás elhelyezésére az oldal fő verziójára

<link rel="canonical" href="http://site.com/news-1.html" />

7. Amikor a társprogramot használja webhelyén

Ha az Ön webhelyén van társult rendszer vagy bármilyen más hivatkozási rendszer, akkor nagyon fontos, hogy ne felejtse el előírni a kanonikus URL-eket minden olyan oldal számára, amely társult linkek lehetnek.

Ez is érdekelhet:  Az underdog SEO: miért érdemes a kisebb versenyű kulcsszavakra összpontosítani?

Ha elfelejtené közzétenni, akkor a keresőoldalak indexében nagyon gyorsan több tucat, de akár több száz oldal is megjelenhet, mivel külső hivatkozások segítségével a Google keresőrobotjai gyorsan indexelik a szükséges oldalakat.

Ezért minden olyan oldalra, amelyen társult linkek találhatók

http://site.com/dresses.html?partner=dkfEi3dj1

írja elő a következő utasítást:

<link rel="canonical" href="http://site.com/dresses.html" />

Ezenkívül megadhatja a Google-nak az összes olyan paramétert, amelyet nem kell indexelnie az URL-paramétereken keresztül . Ebben az esetben meg kell adnia a partner paramétert úgy, hogy az ne változtassa meg az oldal tartalmát.

 

8. A könyvtárindex fájl ragasztása

Fontos ellenőrizni, hogy az index.html típusú könyvtárban lévő fájlok nem vezetnek ismétlődéshez: ez akkor fordulhat elő, ha két ilyen cím érhető el az indexeléshez: http://site.com/dresses/ és http://site.com /ruhák/index. html . Ilyen esetekben a probléma megoldásához a legegyszerűbb egy ilyen kanonikus URL-t implementálni a http://site.com/dresses/index.html fájlba .

<link rel="canonical" href="http://site.com/dresses/" />

9. Ha ugyanazt a tartalmat használja különböző tartományokban vagy különböző nyelvi verziókban

Ha hasonló webhelyeket hoz létre, vagy különböző nyelvi változatokat készít a tartalomból, de ugyanakkor ugyanazt a tartalmat használja különböző webhelyeken/nyelvi verziókban, akkor a tartalom fő verzióján a rel=”canonical” kifejezést kell használnia.

A fő hibák a rel=”canonical” használatakor

1. Használat oldalszámozással

Nagyon gyakran oldalszámozással vagy a webhely bizonyos oldalsoraival ennek a sorozatnak az összes oldalára a kanonikus első oldalt írják elő. Ez helytelen, mert lehetetlenné teszi a sorozat összes oldalának indexelését.

2. A kanonikus URL nem indexelhető

Ha egy másik oldalra mutató kanonikus hivatkozást helyezünk el, meg kell győződnünk arról, hogy ez az oldal indexelhető:

Ez az a hiba, amelyet ki kell javítani, ha a kanonizált URL noindex, nofollow .

Ez is érdekelhet:  SEO útmutató az EEAT megértéséhez

3. Több rel=”canonical” link egy oldalról

Egy oldalhoz egy kanonikus oldalnak kell lennie. Ha több oldal van megadva, akkor csak az első utasítást veszi figyelembe.

Ki kell javítani a problémát, ha az oldalak több gyűjtő-URL-lel rendelkeznek .

4. Különböző kanonikus URL-ek

Ügyeljen arra, hogy mindig ugyanazokat a gyűjtőoldalakat adja meg a különböző megvalósításokhoz (például a webhely xml-webhelytérképén és magán az oldalon a rel=”canonical” segítségével).

5. A relatív hivatkozások helytelen használata

Általános esetben a kanonikus URL-ek megadásakor mindig kívánatos abszolút linkeket előírni. Javítsa ki a problémát, ha a kanonikus URL relatív .

<link rel="canonical" href="http://site.com/dresses.html" />

Mivel a relatív hivatkozások megadásakor nagyon nagy a hiba valószínűsége.

<link rel="canonical" href="site.com/dresses.html" />

Ekkor a keresőmotorok egyszerűen figyelmen kívül hagyják ezeket az utasításokat.

Keressen kanonikus URL-eket egy adott oldalon a Canonical Tag Checker segítségével

A SiteChecker Canonical Címkeellenőrzője nélkülözhetetlen eszköz a keresőoptimalizálási szakemberek és a webmesterek számára, hogy biztosítsák a kanonikus címkék megfelelő elhelyezését webhelyeiken. A kanonikus címkék döntő szerepet játszanak az ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémák megelőzésében, amelyek negatívan befolyásolhatják a keresőmotorok rangsorolását. Ez az eszköz hatékonyan ellenőrzi, hogy a weboldal kanonikus címkéje megfelelően van-e beállítva, és arra irányítja a keresőmotorokat, hogy a megadott URL-t főpéldányként kezeljék. Különösen hasznos a több hasonló oldallal rendelkező nagy webhelyek esetében, mivel segít fenntartani a tiszta, ismétlődésektől mentes webhelystruktúrát.

A kanonikus címkék meglétének ellenőrzése mellett ez az eszköz azt is megvizsgálja, hogy helyesen mutatnak-e a megfelelő URL-címekre, megelőzve az esetleges félreirányítást, amely megzavarhatja a keresőmotorokat. Ezenkívül ellenőrzi a kanonikus címkék implementációjában előforduló gyakori hibákat, például az átirányított URL-ekre vagy nem létező oldalakra mutatást. Ezek a kiegészítő funkciók a Canonical Címkeellenőrzőt felbecsülhetetlen értékű eszközzé teszik a webhely SEO állapotának megőrzésében, biztosítva, hogy a keresőmotorok megfelelően indexeljék és rangsorolják a webhely tartalmát.

 

Következtetés

A kanonikus címkék elengedhetetlenek a keresőoptimalizálásban az ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémák megoldásához azáltal, hogy azonosítják a keresőmotorok elsődleges URL-jét a hasonló oldalak között. Rendkívül fontosak, ha a 301-es átirányítások nem megfelelőek, vagy amikor az oldalaknak a felhasználók számára elérhetőknek kell maradniuk. Ezek a címkék arra irányítják a keresőmotorokat, hogy indexeljék a megfelelő oldalt, és ezzel megóvják a webhely keresőoptimalizálását.