A linkek a SEO elengedhetetlen részei. Tudjon meg többet a bejövő, kimenő és belső linkekről, és arról, hogy ezek miként segíthetik vagy károsíthatják a keresőoptimalizálást.

A SEO korai időszakában, még a Google létezése előtt, a webes rangsorolás nagymértékben az oldal tartalmán belüli kulcsszóhasználaton alapult.

Kifinomult keresőmotor-algoritmusok nélkül a kulcsszóhasználat volt a legegyszerűbb módja az oldalak rangsorolásának.

A logika egyszerű volt: minél többet használtak egy kulcsszót egy weboldalon, annál valószínűbb, hogy az oldal valójában erről szól.

Sajnos a korabeli SEO szakemberek kihasználták ezt a rendszert, és természetellenesen használták a kulcsszavakat azáltal, hogy túlzottan használták a célzott kulcsszókifejezést a magasabb helyezés érdekében.

Ezt a módszert manapság kulcsszókitöltésnek nevezik.

Ez azt eredményezi, hogy a webhelyek rangsorolják a kulcsszókifejezéseket, még akkor is, ha a webhely nem kínál sok témát.

Szükség volt egy új módszerre a webhelyek megtekintésére és értékelésére, hogy mi a rangsor és mi nem, és túl kell mutatnia a tartalom elemzésén.

Jött a Google: A Google és a PageRank megjelenése

A Google 1996-ban indult az alapítók, Larry Page és Sergey Brin partnerségén keresztül.

A keresőmotor korai rangsoroló algoritmusa a PageRank algoritmuson alapult, amelyet Page dolgozott ki és neveztek el, amikor a Stanford Egyetemen tanult információkeresést.

A fő ötlet az volt, hogy a weboldalak közötti hivatkozásokat rangsorolási tényezőként használjuk.

A Google archivált Névjegy oldala ezt írja:

„A PageRank úgy működik, hogy megszámolja az oldalra mutató linkek számát és minőségét, hogy meghatározza a webhely fontosságának durva becslését. A mögöttes feltételezés az, hogy a fontosabb webhelyek valószínűleg több hivatkozást kapnak más webhelyekről.”

Nyugodtan olvasson el mindent a PageRank algoritmusról . Ez mind nyilvános információ, és a PageRank szabadalom ingyenesen megtekinthető online.

Ez egy nagyon technikai dokumentum, és az olvasóknak fejlettebb programozási és matematikai ismeretekre lehet szükségük ahhoz, hogy teljes egészében megértsék.

Ahelyett, hogy végigolvasná az összes részletet, amelyek mögött a Google elemzi és értékeli a linkeket, érdemesebb lehet megérteni, hogy ez az algoritmus miért is nézi meg a linkeket.

Belső, bejövő és kimenő hivatkozások típusai

hivatkozás vagy hiperhivatkozás egy kattintható objektum a weboldalon, amely egyik oldalról a másikra vezet. A hivatkozások láthatóan szövegként, képként vagy gombként jelenhetnek meg.

Osztályozhatjuk a hivatkozásokat a hivatkozás rendeltetési helye alapján, hogy a felhasználókat ugyanazon az oldalon lévő másik oldalra vagy egy másik webhelyre vezeti-e.

A belső hivatkozások a saját webhelyén belüli oldalak közötti hivatkozások.

A keresőmotorok ezt a domain név alapján határozzák meg; ha az oldalon található hivatkozások ugyanazon a tartományon belül más oldalakra hivatkoznak, akkor belső hivatkozásoknak minősülnek.

Ha valamilyen oknál fogva webhelye egynél több domainre készült, a keresőmotorok ezt külső hivatkozásként tekintik.

 

A kimenő linkek azok a linkek a webhelyén, amelyek más domainnévvel rendelkező webhelyekre mutatnak ki.

Bejövő hivatkozások fókusza: Természetes hivatkozások kiváló minőségű oldalakról a nagyobb SEO-előnyök érdekében

A három típusú hivatkozás közül a bejövő linkek a legnagyobb SEO-előnyök, de ezek a legnehezebb megszerezni is.

A jó minőségű oldalak olyanok, mint a barátok, akikhez tanácsot kér: ​​megbízhatóak, hitelesek, és van némi tekintélyük a témában

Valahányszor bármely weboldal egy másik weboldalra hivatkozik, a linket használó tartalom létrehozója nem okkal tette ezt.

Gyakran azért szeretik az oldalt, amelyre hivatkoznak, mert olyan információkat tartalmaz, amelyek az első oldalon található információkat támogatják vagy azokra építenek.

Másrészt egyes szerzők az ellenkező okból hivatkoznak oldalakra; lehet, hogy olyan oldalra hivatkoznak, amelyet kritizálni szeretnének, vagy nem értenek vele egyet.

Ez is érdekelhet:  Az On-Page SEO technikák

Azonban mindkét link jó a hivatkozott oldal számára. Akár szeretik, akár lenézik a tartalmat, erős reakciót váltott ki, ami a minőségi tartalomra utal.

Ha egy oldal tartalma megszólításra késztet valakit, az tekintélyt, hitelességet és/vagy megbízhatóságot jelez.

Így az oldalakon található linkek olyanok, mint a bizalom, a hitelesség és a tekintély szavazatai.

Minél több linket kap egy oldal, annál több szavazatot kap, ami javíthatja a helyezésüket.

Azonban nem csak az számít, hogy egy oldal hány linket kap.

A Google a linkek minőségét is értékeli .

Senki sem szereti a hamis barátokat

Néha azonnal azonosítja a hamis embereket. Máskor ez nem olyan egyszerű.

Ugyanez igaz, amikor a Google weboldalakat néz. A bizalmi szavazatoknak tűnő linkek könnyen meghamisíthatók például:

  • Online fórumok.
  • Blog kommentek.
  • Vendégkönyvek.
  • Wikik.
  • Közösségi média profilok.
  • Cikkkönyvtárak.
  • Kérdések és válaszok webhelyek.
  • Társadalmi könyvjelző.

Ezeket mesterséges kapcsolatoknak nevezzük .

Néha a Google azonnal felismeri, hogy a linkek hamisak, de nem mindig. A Google-nak eltarthat egy ideig, amíg azonosítja a mesterséges linkeket.

Ezek a mesterséges hivatkozások negatív következményekkel járnak az oldalakra nézve.

A mesterséges linkeket tartalmazó oldalak rangját ronthatják a linkek minőségét figyelő rangsorolási tényezők, valamint az algoritmusfrissítések vagy akár a Google kézi műveletei .

Ahhoz, hogy jó, természetes linkjei legyenek , egy webhelynek minőségi tartalomra van szüksége, amely megbízható, hiteles és hiteles.

Ez lehetővé teszi, hogy az oldalak minőségi, természetes hivatkozásokat szerezzenek más webhelyekről, ami segíti a rangsorolásukat.

A bejövő linkek még a Google Penguin frissítése után is fontosak

Az elmúlt évtizedben a Google számos fontos algoritmus-frissítést hajtott végre. Az egyik ilyen fontos frissítés a Penguin volt .

A Google Penguin frissítése mára az alapvető algoritmus elengedhetetlen részévé vált .

A Penguin frissítés lehetővé teszi a Google számára, hogy hatékonyabban értékelje a linkek minőségét.

Közvetlenül a frissítés után néhány SEO-szakember kezdetben az volt a benyomása, hogy a linkek már nem számítanak; ez azonban nem így van.

A linkek fontosak a rangsorolásban, és továbbra is ugyanazokat az értékeket jelzik, mint korábban.

A linkek az oldal tartalmának minőségét tükrözik, amennyiben természetes linkek.

A Penguin frissítés megkönnyítette a Google számára a mesterséges linkek azonosítását.

A linkek mindig is fontos rangsoroló tényezők voltak ; a hivatkozások megszerzésének módszerei azonban fejlődtek, különösen a Penguin frissítése után.

A Penguin frissítése után most nagyobb hangsúlyt kapnak a természetes linkek, ami arra késztette, hogy az iparág sok SEO-ja sokkal inkább a tartalommarketingre összpontosítson.

Hivatkozásra alkalmas tartalom létrehozása és a tartalom népszerűsítése a világgal, hogy olyan felhasználókat szerezzenek, akik természetesen hajlandóak lennének megosztani a hirdetett tartalmat, és linkelni lennének azokra.

 

Nem mindenki gondolkodik úgy, mint egy SEO; Ne vigyük túlzásba a horgonyszöveget

A bejövő hivatkozások egyik fontos szempontja, amelyre a keresőmotorok figyelnek, a hivatkozás horgonyszövege.

A horgonyszöveg egy hivatkozás kattintható szövege vagy egy kép alternatív szövege a képhivatkozásokban.

A horgonyszöveg segít a keresőmotoroknak képet adni a céloldal témájáról.

Történelmileg ezzel visszaéltek, és lehetővé tette a linkbombázást , ami egyszerűen azt a pontos kifejezést használja a bejövő linkek horgonyszövegében több ezer weboldalról, függetlenül az oldal minőségétől vagy relevanciájától.

Számos korábbi Google-frissítés orvosolta ezt a problémát, beleértve a Penguin frissítést is, ahol a kulcsszó-fókuszú horgonyszöveg túlzásba vétele természetellenesnek tűnhet, és negatívan befolyásolhatja a rangsorolást.

A Penguin frissítése óta nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a bejövő linkekben természetes horgonyszöveg legyen.

Íme néhány olyan dolog, amire figyelni kell, ami veszélyeztetheti a linképítési erőfeszítéseit:

  • Természetesen, amikor az emberek egy linket adnak hozzá a webhelyére mutató oldalon, akkor a horgonyszöveg gyakran a márka vagy a cég neve lesz. Így, ha a kulcsszóközpontú horgonyszöveg mennyisége nagyobb, mint a márkajelzéssel ellátott horgonyszöveg, az problémákat okozhat. A legjobb, ha több márkás horgonyszöveg van.
  • Nem mindenki gondolja ugyanazt, és nagyon valószínűtlen, hogy sokan pontosan ugyanazt a horgonyszöveget használják. Ha folyamatosan ugyanarra a horgonyszövegre optimalizál, amikor más webhelyekről próbál hivatkozásokat szerezni, és ez kezd a legtöbb horgonyszöveggé válni, és ez nem az Ön márkaneve, az nagyon természetellenes. Fontos, hogy lássunk némi változatosságot a horgonyszövegben, még az olyan általános horgonyszövegeket is beleértve, mint például kattintson ide , látogasson el ide , webhely stb.
Ez is érdekelhet:  Mi a legjobb módja a linképítésnek 2024-ben?

Belső link fókusz: A PageRank jó elosztása az egész webhelyen

A bejövő linkek a legelőnyösebbek, mivel a PageRank átadásra kerül más webhelyekről az Ön webhelyére.

Minél több bejövő linket kap, annál több PageRank értéket kap.

Ahogy a linkek lánca egyik oldalról a másikra ugrik, a PageRank áramlása egyre gyengébb lesz.

Szinte minden webhelyen a legtöbb bejövő hivatkozást tartalmazó oldal a webhely kezdőlapja. Ezért, ha webhelyén egy oldal túl messze van a kezdőlaptól, a PageRank jelentősen csökken, mielőtt elérné az oldalt.

Emiatt a kezdőlaptól nagyon távol hivatkozott oldalak rossz helyezést érnek el. Mivel nem minden oldal kap bejövő hivatkozásokat, a belső hivatkozásoknak két célt kell szolgálniuk:

  • Segítsen a felhasználóknak navigálni webhelye különböző oldalaira.
  • Segítsen a keresőmotoroknak a teljes webhely feltérképezésében a lehető legkevesebb ugrással oldalról oldalra.

Íme a közös területek, ahol belső hivatkozásokat talál:

Normál webhelynavigáció: Hivatkozások, amelyek általában a felső sáv menüjében, az oldalsáv menüjében és az összes oldalon található láblécben találhatók. Ez általában a webhely architektúrájára épül, és arra, hogy a témák hogyan vannak kategorizálva és alkategóriákba sorolva, hogy a témákat és altémákat általánostól konkrét oldalakra építsék fel.

Kapcsolódó oldalak: Az oldal olyan része, amely az oldal témájához kapcsolódó egyéb oldalakra mutat rá. Ez előnyös a felhasználók számára, mert segít olyan oldalakat javasolni, amelyeket a felhasználó valószínűleg keresett.

Felhasználói webhelytérképek: A webhelytérkép egyetlen oldal, amely a webhely összes többi oldalára mutat. A használhatósági tanulmányok alapján háromféle ember navigál egy webhelyen: akik a normál webhelynavigációt használják, azok, akik azonnal használják a keresőmezőt, és azok, akik közvetlenül az oldaltérképre lépnek. Nagyon nagy webhelyek esetén a webhelytérképek túlnyomóak lehetnek, és ilyen esetekben előfordulhat, hogy a webhelytérkép csak a fő kategóriaterületeket tartalmazza, és nem feltétlenül a webhely minden oldalát.

Tartalmon belüli hivatkozások: Az oldal tartalmán belül hivatkozások adhatók hozzá a bekezdésen belüli szavakhoz. Ezt sok weboldal alul használja ki, de más esetekben túl is lehet optimalizálni, ami negatív hatással lehet a SEO-ra. Csak természetes módon kapcsolódjon, és az ehhez hasonló hivatkozások létrehozásakor tartsa szem előtt a felhasználót.

Annak ellenére, hogy a PageRank elosztása során hangsúlyozzuk a belső hivatkozások használatát, mindig ügyeljen arra, hogy a felhasználók legyenek a legmagasabb prioritásúak.

Mindig tervezzen webhelyeket, és gondoljon először a felhasználók belső linkjére, majd a keresőmotorokra, és ismerje meg a webhelyen belüli navigáció bevált módszereit.

 

Kimenő link fókusz: csak természetesnek tűnik

Az évek során a SEO-szakemberek fejlődtek a kimenő hivatkozások használatában.

Egyesek úgy vélték, hogy a kimenő linkek elvették a PageRank pozíciót, csökkentve annak rangsorolási lehetőségét.

Néhány évig ez igaz lehetett.

Innen származnak az olyan kifejezések, mint a „PageRank felhalmozás” és a „PageRank csatornázás”.

Ez is érdekelhet:  Új Google frissítés érkezik, amely a hasznos tartalomra összpontosít

Bármely kimenő link egyenértékű volt a szivárgással. De ha kimenő hivatkozásra volt szükség a felhasználók számára, hozzáadhatja a nofollow link attribútumot.

A nofollow olyan volt, mintha azt mondaná a keresőmotoroknak: „ne kövesd ezt a linket, és add meg a PageRank-emet az oldalnak.”

Sok SEO-szakember azonban visszaélt ezzel, amíg a Google 2009-ben frissítést nem készített a PageRank elpárologtatásáról.

Dióhéjban, a PageRank felhalmozás egyszerűen nem működött úgy, mint korábban. Számos elmélet és bevált gyakorlat született ebből, például:

  • Ne legyen túl sok kimenő link: Elméletileg a PageRank kiszivárogtatásának egész érvelése a mai napig érvényes. Időnként azonban találhat olyan webhelyeket, amelyek rengeteg kimenő linket tartalmaznak, és ennek ellenére az oldal továbbra is előkelő helyen áll. Így a szabály itt csak annyi, hogy azt tegyük, aminek ésszerűnek tűnik.
  • Ne mindig nofollow minden kimenő linket: A rel=nofollow attribútum hozzáadása az <a> címkén lévő linkekhez arra utasítja a keresőmotorokat, hogy ne írják jóvá az adott linket rangsorolás céljából. Célszerű mindig hozzáadni a nofollow-t, hogy elkerülje a PageRank más webhelyekre való kiszivárgását. A túlzásba helyezés vagy a túloptimalizálás azonban nem tűnik természetesnek, és úgy tűnik, hogy a szándék valóban a PageRank felhalmozása.
  • A jó minőségű webhelyek általában jó minőségű oldalakra mutatnak linket: A linkek megadása ugyanolyan fontos, mint a linkek beszerzése. A jó minőségű webhelyek fenntartják azt a minőségi szintet, amely azzá tette őket, akik ők, ezért ha ezek a webhelyek más webhelyekre fognak hivatkozni, akkor is jó minőségű célt választanak. Mivel ez gyakori viselkedés a jó minőségű webhelyeken, ezt a viselkedést is megismételheti, hogy jelezze a keresőmotoroknak, hogy Ön is jó minőségű webhely.

Ebben a három pontban a szabályok egymásnak ellentmondónak tűnhetnek.

Egyetlen kimenő hivatkozás sem őrzi meg a PageRank-ot, de egy link sem néz ki rosszul.

A nofollow hozzáadása segíthet a PageRank megőrzésében. Ha azonban a linkek mindegyike nofollow, akkor természetellenesebbnek tűnnek.

A hagyományos bölcsesség azt tanította, hogy a kimenő linkek kiszivárogtatják a PageRank-ot, és ez ma is igaz, de ajánlatos jó minőségű oldalakra hivatkozni.

Az itt található irányelvek nem tűnnek kőbe vésettnek, és némileg rugalmasak, de a fő szabály, amely érvényes és vonatkozik az összes fenti szabályra, az, hogy természetesnek tűnjön.

Hivatkozzon más oldalakra, ha ez természetes.

Összegzés

A linkek a SEO fontos részét képezték. Még mindig azok. És úgy tűnik, ez a következő években is fontos lesz.

Azonban, mint sok más dolog a SEO-ban, a múltban végzett optimalizálás nagyban különbözik a maihoz képest.

A hivatkozásokat bejövő linkek, kimenő hivatkozások és belső hivatkozások közé soroljuk.

  • A bejövő linkek nyújtják a legnagyobb hatást, mivel olyanok, mint a bizalom, a hitelesség és a tekintély szavazatai, amelyek segítenek a rangsorolásban, de fontos, hogy ezek a bejövő linkek természetes linkek legyenek, és jó minőségű, releváns webhelyekről származzanak.
  • A belső hivatkozások segítik a PageRank elosztását a bejövő hivatkozásokról a webhely más oldalaira, és sok más oldalon javítják a rangsorolást. Ezenkívül a belső hivatkozások nem csak a keresőmotorokról szólnak. Először mindig a felhasználókat szolgálja ki.
  • A kimenő hivatkozásokat a felhasználó számára természetesnek látszó módon kell használni. A jó minőségű webhelyekre mutató hivatkozások segít megmutatni ezeket a jeleket, és elősegíti, hogy webhelyét jobb minőségű webhelyekkel társítsa.

Ha egyetlen téma van az összes ilyen típusú linkben, akkor az a természetes hivatkozás .

Ha az emberek számára rossznak tűnik, akkor valószínűleg rossznak tűnik a keresőmotorok számára.