Melyik a jobb az üzleti életben: SEO vagy PPC?
Melyikbe érdemes fordítani az erőforrásokat?
Az igazat megvallva a válasz nem az egyik vagy a másik. Mindkettőre szükség van a sikerhez!
Bár mindkét csatorna a forgalom és az eladások növelésére összpontosít, a kettő között lényeges különbségek vannak.
Ha nem tudja, hol kezdje, ez a cikk végigvezeti Önt a SEO és a PPC közötti különbségeken , mindegyik előnyein és hátrányain, valamint a két csatorna együttes használatán egy megbízható digitális marketingstratégia részeként.
SEO vs. PPC: Mi a különbség?
Mielőtt belemerülne a SEO és a PPC előnyeibe és hátrányaiba , fontos meghatározni a kettőt.
SEO meghatározása
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás segít webhelyének a nem fizetett keresési listákon való elhelyezkedésében. Általában minél magasabb helyezést ér el, annál nagyobb forgalmat ér el webhelye.
Az organikus keresési eredményeket korábban „10 kék linknek” nevezték. A keresőmotor eredményoldala (SERP) azonban kifinomultabbá vált.
Az organikus eredmények a következők bármelyikéből vagy azok kombinációjából állhatnak:
- Organikus listák.
- Térképek.
- Tudáspanel vagy grafikonok.
- Kiemelt kivonat.
- Képek.
- Videók.
A PPC meghatározása
A PPC vagy a kattintásonkénti fizetés a felhasználók megcélzására összpontosít kulcsszó- és közönségcélzással, hogy a fizetett elhelyezéseket jelenítse meg a keresési eredményoldalon.
Az organikus listákhoz hasonlóan a fizetett keresési hirdetések is főcímből és leírásból álltak.
Ma a PPC-hirdetések a SERP-n sokkal többet tudnak megjeleníteni, mint az egyszerű hirdetésszöveget. A keresési hirdetésben előforduló további elemek a következők:
- Belső linkek.
- Képek.
- Csillagok értékelése.
- A vállalkozás profiljának helye.
- Telefonszám.
Íme egy példa egy aktuális fizetett keresési hirdetésre:
A SEO és a PPC összehasonlítása
Egy tipikus keresési eredményoldalon a fizetett hirdetések (PPC) és az organikus (SEO) listák egyaránt szerepelnek.
A SEO-val és a PPC-vel kapcsolatos költségeken kívül más kulcsfontosságú különbségek is vannak a kettő között.
Mi a különbség a SEO és a PPC között?
SEO | PPC |
---|---|
Közvetett költségek | Közvetlen kattintásonkénti költség |
A forgalom folyamatos, korlátlan | A forgalom a költségvetésre korlátozódik |
Időbe telik az eredmények megtekintéséhez | Szinte azonnali eredmény |
Gyakran hitelesebbnek tartják | Kevésbé hitelesnek tekinthető |
Bizonyos iparágakban nehéz lehet versenyezni | Közvetlenül versenyezhet nagyobb versenytársakkal |
Célzás kulcsszavak és kifejezések alapján | Különféle célzási lehetőségek |
Hosszú távú tartós hatás | A hatás addig tart, amíg a kampány fut |
SEO előnyei és hátrányai
A SEO-ba való befektetésnek számos üzleti előnye van, de vannak hátrányai is.
Vessünk egy pillantást a SEO néhány előnyeire.
- A SEO hosszú távon kevesebbe kerülhet. Technikailag a SEO forgalom „ingyenes”, mert a PPC-vel ellentétben nem kell kattintásonként fizetni a keresőmotoroknak. A SEO erőfeszítések közvetett költségeket igényelnek, például SEO-szakértő vagy ügynökség felvételét, optimalizálási eszközöket stb. Minőségi erőforrásokba való befektetéssel a „költség” hosszú távon rendkívül megtérül.
- A SEO fenntartható, állandó forgalmat biztosíthat az idő múlásával. A keresőoptimalizálással kapcsolatos korai erőfeszítések segíthetnek a webhely forgalmának növelésében, még akkor is, ha a PPC-költségvetések korlátozottak – vagy akár csökkentek is. Idővel egy jól optimalizált SEO-stratégia segíthet csökkenteni a fizetett kereséstől való függőséget, és növelheti a marketing hatékonyságát.
- A SEO növelheti márkája hitelességét és megbízhatóságát. Néha a hirdetéseket rosszul kapják meg, és a felhasználók nagyobb valószínűséggel bíznak az organikus eredményekben. Minél magasabban rangsorol, annál inkább tekinti Önt hiteles forrásnak a célközönség.
Annak ellenére, hogy a jó SEO-val hatalmas jutalmakat arathat, ez nem nélkülözi a buktatóit.
- Türelemre van szükség az eredmények megtekintéséhez.
- Nagyon versenyképes.
- Az eredmények megőrzése érdekében folyamatos erőfeszítésekre van szükség.
- A keresőmotor-algoritmus-frissítések befolyásolhatják a webhely láthatóságát.
- A minőségi tartalom trükkös lehet – különösen a kisvállalkozások számára.
- Az organikus láthatóságot befolyásolhatja a hirdetések dominanciája a SERP-ben.
A kulcsfontosságú célok és mérési protokollok kezdettől fogva történő meghatározása megkönnyíti annak megállapítását, hogy a keresőoptimalizálási erőfeszítései kifizetődőek-e, vagy szükség van-e elfordulásra.
PPC előnyei és hátrányai
Mielőtt a PPC- be fektetni döntene , mérlegelje az előnyöket és a hátrányokat.
Íme néhány a PPC legfontosabb előnyei:
- A PPC erősen célzott, lehetővé téve a megfelelő közönség elérését. A hirdetések célzásának számos módja van, beleértve a kulcsszót, a demográfiai adatokat, az életmódot, a kontextust, az elhelyezést és egyebeket. Az elérés szűkítése segít abban, hogy PPC-költségkerete a legrelevánsabb forgalmat irányítsa webhelyére – és végső soron jobb ügyfeleket.
- A PPC azonnali eredményeket mutathat. Az első PPC kampány beállítása akár néhány órát is igénybe vehet. Ellentétben az organikus forgalommal, amelynek hatékonyságának bizonyítása időbe telik, a PPC-hirdetések a kampány elindítása után szinte azonnal megjelenhetnek. A PPC nagyszerű módja annak, hogy rövid időn belül növelje a webhely forgalmát és eladásait.
- A PPC-t könnyebb tesztelni és kísérletezni. A PPC nemcsak gyorsan tud eredményeket felmutatni, hanem gyorsabban is méretezhető és optimalizálható. Az A/B-tesztelés nagy léptékű, és általában a hirdetési platformon, például a Google Ads-on belül is elvégezhető. Minél gyorsabban gyűjtik össze az adatokat, annál gyorsabban elemezhetők, tesztelhetők és optimalizálhatók a jobb eredmények érdekében.
Mint minden más csatornának, a PPC-nek is megvannak a bukásai.
- Rendkívül drága lehet.
- A hirdetéseket néha kevésbé tartják hitelesnek.
- A forgalom leáll, amint a költségvetés elfogy.
- A hirdetések hatékonysága csökkenhet.
- A kulcsszó szerinti célzás az elmúlt években lazult.
Jobb elképzeléssel kell rendelkeznie a SEO és a PPC előnyeiről és hátrányairól.
Itt az ideje, hogy válaszoljon az égető kérdésre: SEO vagy PPC?
SEO-t vagy PPC-t használjak?
Ez a téma erősen vitatott, és sok vélemény van.
A rövid válasz? Attól függ.
Egy tökéletes világban mind a SEO, mind a PPC erőfeszítések prioritást élveznek.
De tökéletlen világban élünk, és néha döntéseket kell hozni.
Ha választania kell az egyik vagy a másik között, vannak olyan helyzetek, amikor az egyik csatorna használata értelmesebb.
#1: Korlátozott költségvetése van
Ha korlátozott a költségvetése , vagy akár nincs marketingköltségvetése, a SEO hosszú távon költséghatékonyabb stratégia lehet.
Ha a minőségi tartalom kialakítására összpontosít a márkaismertség növelése érdekében a SEO bevált gyakorlatai révén, akkor hosszú távú forgalmat irányíthat webhelyére.
A megfelelő személy, ügynökség és/vagy eszközök megtalálásával kapcsolatos előzetes, közvetett költségekre van szükség ahhoz, hogy a SEO megtérüljön.
#2: Van egy szűk terméked
Az organikus forgalom elérése érdekében webhelyének rangsorolnia kell azokat a témákat vagy kulcsszavakat, amelyeket a felhasználók már keresnek.
Ne feledje: a keresés nem hoz létre keresletet; hanem megragadja a keresletet.
Ha az Ön terméke vagy szolgáltatása egy szűk iparágba tartozik, előfordulhat, hogy az organikus forgalom megszerzése nehezebb vagy hosszabb ideig tart.
Ebben a forgatókönyvben a PPC-be történő befektetés elősegítheti a márkaismertség gyors felkeltését , és webhelye számára a forgalom oly nagyon szükséges lökését.
#3: Termékbemutatóra vagy eladásra készül
A legutóbbi helyzethez hasonlóan Ön is egy vadonatúj terméket dobhat piacra – olyasvalamit, amit még soha nem vezettek be.
Ha az emberek nem tudják, mi az, nem fogják tudni, mit és hogyan keressenek rá!
Vagy lehet, hogy hatalmas akciót hirdet webhelyén, amelynek lejárati dátuma van.
Ebben a forgatókönyvben a legjobb megoldás a PPC használata egy nagy termékbevezetés vagy az értékesítés elősegítése körül.
Az értékesítés népszerűsítése során nemcsak a PPC-be való befektetés növelheti a forgalmat, hanem a keresési vagy vásárlási hirdetésekben is felhasználhat hirdetésszövegeket vagy promóciós eszközöket.
#4: Van egy helyi, tégla-és habarcsos vállalkozása
Ha Ön helyi vállalkozás, a helyi SEO-ba való befektetés kulcsfontosságú a hosszú távú sikerhez.
Egy megalapozott helyi SEO- stratégia elősegítheti, hogy márkája megjelenjen a helyi keresési eredmények között, ami kulcsfontosságú a közeli ügyfelek vonzásához.
Ha biztosítja, hogy webhelye vagy Google Vállalkozási profilja (GBP) organikusan előkelő helyen szerepeljen, az csökkenti a helyi PPC-hirdetésektől való függőséget.
#5: Rendkívül versenyképes terméke van
Ez a helyzet bonyolult, és valóban lehet vagy/vagy forgatókönyv.
Ha rendkívül versenyképes terméke van, az organikus rangsorolás sok időt, erőfeszítést, tesztelést és türelmet igényel.
De ez azt jelenti, hogy ebben a forgatókönyvben ne végezzen SEO-t? Egyáltalán nem!
A SEO-ba való befektetés egy versenyképes iparágban továbbra is megéri az erőfeszítést. A PPC azonban lehetővé teszi, hogy versenyképes kulcsszavakkal közvetlenül versenyezzen nagyobb cégekkel.
De ne feledje, hogy a versenyképes kulcsszavakhoz árcédula tartozik.
Ha megvan a költségkerete a versenyképes kulcsszavakba való befektetésre, a PPC azonnali távon segíthet a forgalom és az eladások növelésében, miközben Ön a hosszú távú SEO-stratégián dolgozik.
SEO és PPC együttes használata
Talán jobb válasz a SEO vagy a PPC sokat vitatott kérdésére?
Mindkettőt használnod kell .
Általános tévhit, hogy a SEO és a PPC versenyez egymással.
A sikeres márkák a SEO-t és a PPC-t egyaránt kihasználják, mert kiegészítik egymást – nem versenyeznek!
Nézzünk meg néhány módszert a SEO és a PPC együttes használatára.
#1: Kapcsolja össze a Search Console-t a Google Ads szolgáltatással adatmegosztáshoz
Sokat lehet tanulni a Search Console és a Google Ads összekapcsolásából.
A Google Ads fizetett és organikus jelentésével olyan adatstatisztikát láthat, amely mind a PPC, mind a keresőoptimalizálási kezdeményezések számára előnyös.
Láthatja például, hogy webhelyének oldalai milyen gyakran jelennek meg organikusan, és milyen keresési kifejezések váltották ki ezeket a találatokat.
A fizetett és organikus jelentés áttekintése segít jobban megérteni, hogyan működnek együtt a PPC-hirdetések és az organikus eredmények, és hol kell összpontosítani és rangsorolni az erőfeszítéseket.
Ha az organikus rangsorok küzdenek a rendkívül versenyképes kulcsszavakért, a PPC-hirdetések segíthetnek e kulcsszavak láthatóságának növelésében.
Ha webhelye jó helyen szerepel a kisebb volumenű, résbe tartozó kulcsszavak tekintetében, akkor előfordulhat, hogy ezeket nem kell prioritásként kezelni a PPC programban.
#2: Az organikus tartalmak népszerűsítése PPC-hirdetésekkel
Ha órákat tölt a webhely tartalmának létrehozásával, de senki sem látja, az elpazarolt erőfeszítésnek tekinthető.
A tartalom, például a blogbejegyzések, videók vagy tanulmányok PPC-hirdetéseken keresztül történő növelése sokkal gyorsabban elérheti a célközönséget.
Ez a minőségi tartalom hosszú távon előkelő helyet foglalhat el, de ehhez idő kell. Használjon PPC vagy fizetett közösségi média hirdetéseket a tartalom láthatóvá tételéhez!
#3: Használjon PPC-t az A/B tesztmásoláshoz és a céloldalakhoz
A PPC egyik előnye a gyorsabb tanulás és tesztelés.
De ezek a tanulságok nem csak a PPC-hirdetésekre vonatkoznak. Holisztikusan kell alkalmazni őket!
Ha olyan hirdetésszöveget vagy céloldal-tervezést tesztel, amely egyértelmű győztest eredményez, akkor ezeket a nyerteseket közzé kell tenni a webhelyén.
Ez egy másik világos példa arra, hogy a PPC-befektetés hogyan térül meg, nem csak közvetlenül a forgalomban és a hirdetésekből származó eladásokban.
Összefoglalva
A SEO és a PPC helyett kezdjen el a SEO-n és a PPC-n gondolkodni.
A kettő együtt tud, és kell is, hogy maximalizálja online jelenlétét, és növelje az eladásokat és a leadeket.
Előfordulhatnak olyan esetek, amikor a SEO-t előnyben kell részesíteni a PPC-vel szemben, és fordítva.
Az, hogy mi a megfelelő az Ön márkájához, minden esetben számos tényezőtől függ, például a fent bemutatottaktól.
Ha mind a SEO-t, mind a PPC-t szem előtt tartja, egy kiváló holisztikus digitális marketingtervhez juthat, amelyben a kettő együtt működik.