Fekete kalap, fehér kalap és szürke kalap SEO. Miben különböznek, és mit jelentenek az Ön SEO-megközelítésében?

A fekete kalapot és a fehér kalapot egészen az 1920-as években használták a nyugati filmekben. Könnyű módja volt a közönségnek, hogy különbséget tegyen a hős és a gonosz között.

A hős fehér kalapot viselt.

A gazember fekete kalapot viselt.

A terminológiát az évek során különféle iparágakban alkalmazták, különösen a biztonság területén.

A fekete és a fehér kalap a rosszindulatú és etikus hackerek leírásának egyik módja.

A SEO iparág ugyanezt a megfogalmazást alkalmazta a SEO tevékenységgel kapcsolatban.

  • Fehér sapka SEO.
  • Fekete kalap SEO.

Mi az a White Hat (Fehér kalap) SEO?

A White hat SEO a „szabályok” követését jelenti. Egyszerűen csak etikus taktikát alkalmaz, és követi a keresőmotor irányelveit.

Mi az a Black Hat (Fekete kalap) SEO?

A fekete kalap SEO kockázatos gyakorlatok alkalmazását jelenti. Olyan taktikákat alkalmaz, amelyek működnek (és legyünk őszinték, működnek is). Amíg meg nem teszik. Ezek a keresőmotorok irányelveivel ellentétes taktikáktól a veszélyesebb tevékenységekig terjednek (amelyek kézi műveletekhez vezethetnek).

De ki mondja?

Ez önmagában nem jogi kérdés. A Google irányelveinek be nem tartása nem illegális. Bár ha rajtakapják néhány nagyon aljas SEO-taktikán (pl. hackelés), jogi problémákkal szembesülhet.

Nincs olyan irányító testület, amely meghatározná, hogy mi rejlik az etikus SEO gyakorlatban.

Ez pusztán egy általános konszenzus a SEO szakemberek között, amely az irányító testülethez legközelebb álló szervezetek által adott irányelveken alapul.

A keresők.

Mi a jó és rossz gyakorlat a SEO-ban?

A SEO-ban csak azokat a szabályokat kell követnünk, amelyeket a keresőmotorok adnak nekünk.

A nap végén ez az ő platformjuk.

A keresőmotorok dönthetik el, milyen feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy megjelenjenek rajta.

A nagy keresőmotorok által használt algoritmusokat az évek során fejlesztették ki, hogy leküzdjék a keresési eredmények nyilvánvaló és haszontalan manipulálását.

Azért vannak, hogy elkapják azokat a webhelyeket, amelyek ellentétesek a rangsorolási rendszerek szellemével.

A keresőmotorok határozzák meg, hogy mi a fair play és mi a tiltott magatartás.

A Google irányelvei

A Google jól ismert arról, hogy meglehetősen világos webmesteri irányelvekkel rendelkezik, amelyeket a SEO szakemberek használnak annak meghatározására, hogy mi kerülhet forró vízbe, ha felfedezik a webhelyet.

A Google felhívja figyelmünket a „ Minőségi irányelvekre ”, azokra, amelyek „a megtévesztő vagy manipulatív viselkedés leggyakoribb formáit jelölik”.

Ezekben az irányelvekben olyan tevékenységeket látunk, mint az „álcázás”, „bejárati oldalak” és „kimásolt tartalom”.

Az irányelvek közvetlenül kapcsolódnak a Google algoritmusainak az évek során bekövetkezett változásaihoz.

A Penguin, a Panda és a Payday egyaránt tartalmazott intézkedéseket annak érdekében, hogy csökkentsék az olyan webhelyek jelenlétét a SERP-ben, amelyek nem követik az irányelveket.

A különbség a fekete kalap és a fehér kalap között

A fekete kalap és a fehér kalap SEO közötti alapvető különbség az, hogy a keresőmotorok irányelveinek szellemében dolgozik-e.

Ez is érdekelhet:  Különféle típusú SEO szolgáltatások, amelyekre szükség van webhelye forgalmának növeléséhez

Lehetnek olyan árnyalatok az irányelvekben, amelyeket nem talál egyértelműnek, de azon dolgozik, hogy megfeleljen az irányelveknek, vagy megkerülje azokat?

Mi az a Grey Hat (Szürke kalap) SEO?

Mint sok SEO esetében, itt is megoszlanak a vélemények arról, hogy mi a szürke kalap SEO.

Tekintse meg a Google „mi az a szürkekalapos SEO”-tal kapcsolatos találatainak első oldalát, és vegyes definíciókat tartalmazó cikkeket fog látni, amelyek nagyjából a következő kategóriákba sorolhatók:

  • A fehér sapka és a fekete kalap technikák keveréke.
  • Ez a taktika jelenleg fehér vagy fekete kalap, de a keresőmotorok működésének megváltoztatásával a jövőben ennek az ellenkezőjévé válhat.

 

Mindkét definíciónak van közös vonása.

A szürke kalap SEO nem fekete sapka és nem is fehér kalap, hanem valami középen.

Vagy átmenet a kettő között, vagy a kettő keveréke.

Ez egy elmosódott vonal.

Nem olyasmi, amiről szívesen tájékoztatná a Google-t, hogy csinál.

Nem olyasmi, amiért automatikusan meg kellene büntetni.

Ez nem feltétlenül rossz gyakorlat, de azért csinálják, hogy előrébb kerüljenek a ranglistán.

Miért számítanak ezek a meghatározások?

Lényegében a fehér, fekete és szürke kalap terminológia használata önkényes.

Amit vitathatatlanul tesz, az az, hogy segít kordában tartani a SEO szakembereket, amikor olyan webhelyeken dolgoznak, amelyek nem az ő tulajdonukban vannak.

A fekete kalap technikák, amelyek szándékosan ütköznek a keresőmotor irányelveivel, kockázatokat hordoznak magukban.

Ezért az irányelvekkel ellentétes webhelyeket a keresőmotorból való teljes vagy részleges kitiltással büntethetik.

Ez nagyon komoly, ha a webhely nem a sajátja.

Előfordulhat, hogy egy vállalkozás elveszíti legnagyobb bevételi forrását, ha a fő organikus forráson keresztül már nem található meg.

Irányító testület hiányában a SEO profik ügyfeleinek nem sok dolga van, kivéve:

– Csak fehér kalapos technikákat használ?

Egy kérdés, amit a leendő ügyfelektől hallottam.

 

Példák

Milyen tevékenységeket helyezhet el a fekete, fehér és szürke kalap kategóriába?

Linképítés

A Google webmesteri irányelvei szerint:

„Minden olyan link, amely a PageRank vagy a webhely rangsorolását a Google keresési eredményei között manipulálja, egy linkrendszer részének tekinthető, és sérti a Google webmesteri irányelveit.”

 

Fehér kalap

Értékes tartalom létrehozása a felhasználók számára azzal a céllal, hogy oktassák, tájékoztassák vagy örömet szerezzenek nekik.

Történt ugyanis, hogy a tartalom olyan jó, hogy más webhelyek forrásként akarnak hivatkozni rá.

 

Fekete sapka

Privát bloghálózatok (PBN-ek), webhelye hivatkozásának hozzáadása bármely blogbejegyzéshez, és fizetés a linkekért.

Mindez egyértelműen ellentétes a Google és a Bing webmesteri irányelveivel .

Ez is érdekelhet:  A SEO három pillére: hitelesség, relevancia és tapasztalat

 

Szürke Kalap

A pusztán linkszerzés céljából történő tartalom létrehozása a fenti definíció szerint ellentétes a Google irányelveivel.

Ha azonban ez a tartalom valóban releváns és értékes a webhely látogatói számára, az valóban ellentétes az irányelvek szellemével? Szürke terület.

Tartalom minősége

A Bing webhelytartalomra vonatkozó irányelvei egyértelműen jelzik a jó helyezéshez szükséges minőségi szintet:

„Azok a webhelyek, amelyek tartalmilag vékonyak, főleg hirdetéseket vagy társult linkeket jelenítenek meg, vagy amelyek más módon más webhelyekre irányítják át a látogatókat, általában nem kapnak jó helyet a Bingen. Tartalmának könnyen navigálhatónak kell lennie, gazdagnak és vonzónak kell lennie a webhely látogatói számára, és biztosítania kell a keresett információkat.”

 

A Google tanácsa hasonló. A tartalom minősége fontos a jó rangsoroláshoz.

Ennek ellenére vannak szürke területek.

 

Fehér kalap

A tartalom célja, hogy segítse a felhasználó navigációját, válaszoljon a kérdésekre, és örömet okozzon a felhasználónak.

Jó helyen szerepel, mert releváns és hasznos, úgy van optimalizálva, hogy a megfelelő közönség megtalálja a keresőkben.

A tartalom először a felhasználók igényei szerint készül.

 

Fekete sapka

A tartalom kifejezetten egy gyűjtő oldal , amelyet más webhelyekről gyűjtenek össze anélkül, hogy hozzáadnák az értéket, vagy kulcsszóspameket tartalmaznak.

A másolat kizárólag a keresőmotorok számára van.

 

Szürke Kalap

A tartalom kizárólag az oldal jó rangsorolása céljából íródott. Éppen elég kulcsszót tartalmaz ahhoz, hogy a látogatókat az oldalra terelje, de nem igazán ad hozzá sok értéket.

Az oldal ugyanilyen hasznos lenne a látogató számára a szöveg nélkül, de jobb helyen szerepel vele. Általános SEO gyakorlat.

Az irányelvek szellemében, vagy ellenkezik velük?

Hogyan különböznek

A fekete, fehér és szürke kalap technikái nem csak meghatározásukban különböznek egymástól. Ez a kockázatukban és a hasznukban is benne van.

Kockázat

A fekete, fehér vagy szürke kalap technikák alkalmazása kockázatokkal jár.

A fekete kalap technikák nyilvánvalóan a kézi műveletek kockázatával járnak.

Ha rajtakapják, hogy megszegi a keresőmotor irányelveit, akkor büntetésben részesülhet, ha webhelye tartalmának egy részét vagy egészét eltávolítják a keresési indexekből.

A fehér kalap technikáknál fennáll annak a veszélye, hogy nem működnek.

Lehet, hogy az internet jobb hely lenne, ha minden webhely a keresőmotorok szabályai szerint működne, de nem.

Mint ilyen, ha márkája egy nagyon versengő iparágban működik, akkor előfordulhat, hogy nem tud rangsorolni a fekete kalap technikákat alkalmazó versenytársakkal szemben.

A PBN-ek és más link-sémák rendkívül hatékonyak lehetnek. Ha elhatároztad, hogy betartod a szabályokat, bizonyos esetekben feláldozhatod a magas helyezést.

A szürke kalap technikáknál fennáll a veszélye annak, hogy a jövőben büntetést kapnak.

Ha az Ön által végzett tevékenység az irányelvekkel határos, akkor nem tudhatja, hogy a keresőmotor mikor szigoríthatja meg az algoritmusokat, hogy visszaszorítsa azt.

Ez is érdekelhet:  A technikai SEO fontossága

Hosszú élet

A fekete kalap technikák rövid távon hatékonyak lehetnek.

De ha a keresőmotorok gyorsan felfedezik őket, akkor a hatások rövid életűek lehetnek.

Időt és pénzt fektetni egy privát bloghálózat kiépítésébe, amelyet felfedeznek és a linkeket lefokozzák, pazarlás lehet.

A fehér kalap technikáknak nagyobb esélyük van kiállni az idő próbáját.

Ha a keresőmotorokra vonatkozó irányelvek érvényben vannak, hogy segítsenek előmozdítani a minőséget az interneten, akkor nem valószínű, hogy a minőség definíciója lényegesen megváltozna ahhoz, hogy valami, amit korábban az irányelvekkel összhangban lévőnek tartottak, hirtelen kívülre kerüljön.

A szürke kalap technikák idővel nagyobb ellenőrzés alá eshetnek a keresőmotorok részéről, ami csökkentheti hatékonyságukat.

Esettanulmányok

Ha meglévő munkáját arra használja, hogy új ügyfeleket szerezzen, vagy biztosítsa a következő előléptetést, a módszertan kritikus.

Ha a PBN-rendszeréről beszél, az nem fogja megnyerni a következő keresési díjat.

Ez valószínűleg nagyon idegessé teszi a kockázatkerülő ügyfeleket.

A legtöbb munkáltató, ha sokat tud a SEO-ról, nem hajlandó kockázatot vállalni valakivel szemben, aki nyíltan kérkedik a tartalomfarmokkal kapcsolatos sikereivel.

A sikeresen alkalmazott fehér kalapos SEO technikák nagy ügyességet mutatnak.

A keresőmotor szabálykönyvei szerint való játék lassabb és frusztrálóbb folyamat lehet, mint a fekete kalapos SEO.

Ha sikereket ér el anélkül, hogy levágta volna a sarkokat, akkor ez egy olyan dolog, amiről mindenképpen kiabálni kell.

A szürke kalap SEO valójában minden SEO kampány nagy részét képezi majd. Mint ilyen, nagyrészt jól elfogadják a SEO közösségben.

Bár a keresési eredmények manipulálásának szándéka miatt túlterjednek a fehér/fekete kalap megosztottságon, megtérülnek, és nem sértik egyértelműen a webmesteri irányelveket.

Sok ember, aki ezt a cikket olvassa, valószínűleg eltérő véleményen van arról, hogy melyik tevékenység a fehér vagy szürke kalap.

Mint ilyen, ez a tevékenység valóban nem tabu. Az innovatív linképítő kampányok díjakat nyernek.

Lenyűgöző lesz egy interjúban egy olyan stratégiai tartalomterv megvitatása, amely a kategóriaoldalak magasabb rangsorolására készült.

Következtetés

A fehér kalapos SEO és a fekete kalapos SEO könnyen meghatározhatónak tűnhet a felszínen, de valójában a SEO nagy része a szürke zónába esik.

A fekete kalap SEO jelentős kockázatokat rejt magában.

Ha a webhely, amelyen dolgozik, nem a sajátja, és a tulajdonos nem érti a kockázatokat, akkor soha nem fogadható el , hogy az oldalt kiteszi ezeknek a kockázatoknak.

A White hat SEO kézenfekvő útnak tűnhet, ha tudni szeretné, hogy szemrehányáson felül áll.

Ettől elég versenyképes leszel?

A szürke kalap SEO valahol középen helyezkedik el.

A szerző véleménye szerint valószínűleg a white hat SEO és a gondosan megfontolt szürke kalap SEO a legbiztonságosabb út.