A találati lista

A keresőmotorok a felhasználók keresésére egy találati listát adnak vissza, ahol weboldalakra mutató linkek találhatóak.

A találati listán megkülönböztetünk fizetett találatokat – ezeknél szerepel a Hirdetés szó. A keresőmotoroknak ezekből a fizetett hirdetésekből származik a bevételük döntő része.

​A lista nagyobb részét azonban a természetes, vagy organikus találatok adják. Ezek azok a tartalmak, amelyet a Google a weboldal minősége, a tartalom és a linkek alapján rangsorol. A SEO feladata, ahogy már írtam, hogy minél feljebb kerüljünk a rangsorban.

Ma már a találati listán rengeteg egyéb információ is megjelenhet. Ezek lehetnek képek, videók, értékelő csillagok, térképek, vagy azonnali információk, hogy csak néhányat említsek.

Ez egyrészt nehezíti a hagyományos keresőoptimalizálást, ugyanakkor újabb lehetőségeket is teremt, hogy megjelenj a felhasználók előtt a listán. Például egy videóval, vagy ha helyhez kötött a vállalkozásod, akkor a térképes találatok között.

A keresőoptimalizálás folyamatosan változik, élni kell ezekkel az új lehetőségekkel is, még ha kihívást is jelentenek!

google_talalati_lista

Ez is érdekelhet:  SEO vs. PPC: előnyei, hátrányai és különbségei