Tanuljon meg három lépést a negatív Google-keresési eredmények eltávolítására vagy eltüntetésére, amelyek rontják márkája hírnevét.

Az online hírnév ma egy márka legértékesebb kincse. A megjelenés módja – akár pozitív, akár negatív – egyenlő jelentőséggel bír.

A kedvező online hírnév a lehetőségek kapuit nyithatja meg, a káros pedig gyorsan be is csaphatja azokat. 

Manapság az „első benyomást” már nem a hagyományos személyes találkozások kovácsolják. Inkább egy egyszerű Google-keresésen keresztül állapítható meg.

Kedvezőtlen hírcikkek, kritikus vélemények, kínos fotók vagy káros tartalmak tartósan ott maradhatnak a Google Keresésben, árnyékot vetve eredményeire és korlátozva lehetőségeit.

Az alábbiakban egy három lépésből álló folyamat található, amely segít azonosítani, megszólítani és javítani online hírnevét.

1. lépés: Ellenőrizze a Google keresési eredményeit

Az online hírnév javítása a keresési eredmények átfogó ellenőrzésével kezdődik, hogy azonosítsa a negatív, pontatlan vagy hibás tartalmat.

A sikeres audit végrehajtásához kezdje egy egyszerű Google-kereséssel. A következő területekre érdemes fokozottan odafigyelni:

Google automatikus kiegészítés

Amikor beírja a nevét a Google keresősávjába, megjelenik a javasolt kulcsszavak legördülő listája.

Ezek a kulcsszavak negatív vagy pontatlan eredményeket jeleníthetnek meg, amelyek az „első benyomást” jelentik, amelyet bárki láthat, amikor az Ön nevére vagy vállalkozására keres.

Tehát meg kell győződnie arról, hogy pozitívak vagy semlegesek.

A 20 legjobb keresési eredmény

Érdemes az idejét és energiáját a nevéhez kapcsolódó első 20 eredmény elemzésére fordítania.

Bár lehet, hogy több száz találat áll rendelkezésre, a legjobb 20 befolyásolja leginkább közvéleményét és online hírnevét.

Amikor a nevére keres, észrevesz egy részt, amely néhány képet tartalmaz a találatok tetején.

Győződjön meg arról, hogy minden megjelenített kép pontosan ábrázolja Önt, és nem tartalmaz semmi zavarba ejtőt vagy károsat.

A keresési eredmények 10. pozíciója közelében a „Kapcsolódó keresések” felirat látható. Ez a szakasz megjelenítheti azokat a kizáró kulcsszavakat, amelyeket érdemes figyelembe venni.

Az emberek is kérdeznek

A találatok között megjelenhet az Emberek is kérdeznek szakasz, amely a Google által relevánsnak ítélt kérdéseket tartalmazza. Győződjön meg arról, hogy a megjelenített kérdések és a kapcsolódó válaszok pozitívak vagy semlegesek.

Ez is érdekelhet:  Youtube SEO - Hogyan javíthatja YouTube-videóinak rangsorolását: 11 gyors stratégia

Google Tudáspanel

Ha a Google „figyelemreméltónak” ítéli Önt, valószínűleg lesz egy Google tudáspanelje.

Ez egy összefoglalót tartalmaz arról, hogy ki vagy, különféle profilokra mutató hivatkozásokkal.

Azt tapasztaltuk, hogy a tudáspanelek hamis vagy pontatlan információkat tartalmaznak, ezért mindenképpen ellenőrizze a tudáspanelt, ha rendelkezik ilyennel. 

2. lépés: Távolítsa el a negatív tartalmat a Google-ról

Az ellenőrzés befejezése után meg kell határoznia, hogy véglegesen eltávolíthatja-e az azonosított negatív vagy nem kívánt tartalmakat.

Az alábbiakban bemutatunk néhány gyakori forgatókönyvet és azok kezelését:

Negatív vagy elavult cikkek

Az ilyen típusú tartalom eltávolításához forduljon a fogadó webhely adminisztrátorához és/vagy szerkesztőjéhez. Legyen tiszteletteljes, és indokolja meg, miért kell eltávolítani a tartalmat.

Ideális esetben a teljes cikket törlik, így a link eltűnik a Google keresési eredményei közül. Ha nem hajlandó eltávolítani a cikket, kérheti nevének törlését vagy a link indexelésének megszüntetését .

Személyes adat

Amikor a nevére keres, valószínűleg olyan webhelyeket fog látni, amelyek az Ön címét, telefonszámát, családtagjainak nevét stb. tartalmazzák.

Ezek az adatgyűjtő webhelyek mindenkinél megjelennek a keresési eredmények között, de magasabb rangot fognak kapni a Google-ban, ha az Ön neve egyedi, vagy ha nem rendelkezik sok információval az interneten magáról.

Az adatok eltávolításához keresse meg a webhely Kapcsolatfelvétel vagy Leiratkozás oldalát, ahol kérheti adatainak eltávolítását.

Ha a webhely nem felel meg az Ön kérésének, kérje a Google-t , hogy távolítsa el a linket a keresési eredmények közül.

Negatív vélemények vagy megjegyzések

Előfordulhat, hogy véglegesen eltávolítják az Önnel/vállalkozásával kapcsolatos negatív véleményeket vagy megjegyzéseket. A legtöbb véleményező webhely saját irányelvekkel rendelkezik a platformjukon engedélyezett tartalom típusára vonatkozóan.

Elemezze ezeket az irányelveket annak megállapítására, hogy a negatív vélemény(ek) tartalmaznak-e szabálysértéseket. Ha igen, akkor „megjelölheti” a véleményt, vagy közvetlenül a webhelyhez fordulhat, és kérheti az eltávolítást.

Negatív vagy zavarba ejtő képek

Ha nem kívánt képet talál a keresési eredmények között, kattintson a képre az azt tároló webhely megkereséséhez.

A kép eltávolításához fel kell vennie a kapcsolatot az adott webhelypel, és kérnie kell az eltávolítást. Ha az Önről megjelenített kép kiskorú (18 év alatti) korából származik, kérheti a Google-tól az eltávolítását.

Ez is érdekelhet:  Mik azok a Google keresési operátorok?

 

Negatív automatikus kiegészítési feltételek

Ha negatív automatikus kiegészítési kifejezésekkel találkozik Önre vagy vállalkozására vonatkozóan, jelentheti a negatív vagy káros előrejelzéseket. Tekintse meg a Google automatikus kiegészítését: Az online jó hírnevét fenyegető csendes fenyegetés, hogy pontosan hogyan kell ezt megtenni.

 

 

3. lépés: A negatív tartalmak letiltása a Google-on

Miután eltávolított a lehető legtöbb negatív tartalmat, ideje leszorítani a fennmaradó negatív tartalmat a Google keresési eredményei közül.

Ennek a folyamatnak az iparági elnevezése „keresőmotor-elnyomás”. Ez a folyamat magában foglalja új pozitív tartalom létrehozását, amely a negatív linkek felett áll.

Az elnyomási stratégia kidolgozásához először meg kell fontolnia, hogyan szeretné, hogy a közönség érzékeljen, és milyen típusú tartalmat szeretne megjeleníteni a keresési eredmények között.

Amikor ügyfeleinkkel dolgozunk, átfogó tartalomstratégiát hozunk létre, amely igazodik az ügyfelek konkrét céljaihoz és célkitűzéseihez. Ez egy lehetőség arra, hogy a közvélemény felé alakítsa a véleményét, ezért szánjon időt annak mérlegelésére, hogy milyen típusú tartalmat szeretne „első benyomásként” megjeleníteni.

Jelentős mennyiségű stratégia alkalmazható a negatív linkek elnyomására, ugyanakkor elősegíti a pozitív online hírnév kialakítását.

Ahhoz, hogy sikeres legyen az elnyomás, fontos, hogy rendelkezzen a SEO alapjaival . Az alábbiakban bemutatunk néhány leggyorsabb és leghatékonyabb módszert a negatív linkek elnyomására a Google-on:

Hozzon létre egy professzionális weboldalt

Vásároljon olyan webhelydomaint, amely tartalmazza az Ön kereszt- és vezetéknevét (vagy annak valamilyen változatát). Több száz ingyenes webhelykészítő létezik, amelyek segítségével gyorsan professzionális webhelyet hozhat létre.

A webhelyen belül gondoskodnia kell arról, hogy legyen életrajza, és hogy a webhely  címcímkéje tartalmazza az Ön teljes nevét.

Tedd értelmessé a weboldalt. Tartalmazzon tartalmat szakmai hátteréről és egyéb megjeleníteni kívánt információkról.

Általánosságban elmondható, hogy minél több olyan tartalommal rendelkezik, amely leírja Önt, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a webhely az Ön neve alapján előkelő helyet foglal el a Google-on.

Hozzon létre online profilokat

A különböző profilalapú webhelyek (más néven web 2.0-s tulajdonságok) a múltban előkelő helyen szerepelnek a keresési eredmények között.

Több ezer webhely elemzéséből kiderül, hogy megfelelő optimalizálás esetén egy maroknyi gyorsan feljut a keresési eredmények tetejére. Néhány példa a LinkedIn, a Medium és a Crunchbase.

Ez is érdekelhet:  Mobil SEO: Hogyan optimalizáld a webhelyedet mobil eszközökre

 

Sajtóközlemények

Az Önről vagy cégéről szóló sajtóközlemény közzététele az egyik leghatásosabb stratégia a negatív tartalmak elnyomására és online hírnevének javítására.

A sajtóközleményeket több száz különböző híroldalon juttatják el, és általában legalább egy sajtóközlemény-link magas rangot kap a nevére vonatkozó keresési eredmények között, ha megfelelően van optimalizálva.

Ha több sajtóközleményt tesz közzé, ügyeljen arra, hogy minden alkalommal más sajtóközlemény-terjesztési csatornát használjon. A jól ismert PR-elosztó oldalak közé tartozik a PR Newswire, a PR Web és az EIN.

Interjúk és podcastok

Amikor elnyomja a negatív linkeket, és építi online hírnevét, keressen interjú- vagy podcast-lehetőséget a saját résén.

Az interjúk és podcastok történelmileg előkelő helyet foglalnak el a keresési eredmények között, és segítenek elnyomni a negatív linkeket a Google-on.

Ez lehetőséget ad arra is, hogy bemutassa szakértelmét vagy tudását egy adott iparágban, ami tovább javíthatja online hírnevét.

Javítsa és optimalizálja a meglévő tartalmat

A negatív eredmények elhallgatása a Google-on nem csak új tartalom közzétételét jelenti.

Keressen meglévő internetes tulajdonokat vagy profilokat, amelyeket felügyel, és fedezze fel azokat a lehetőségeket, amelyekkel optimalizálhatja őket a keresőmotorokhoz.

Ha jól csinálja, akkor a meglévő pozitív és semleges linkjeit a negatívak fölé helyezheti.

Vegye kézbe online hírnevét

A fent vázolt három lépésből álló folyamat felhatalmazza Önt online hírnevének javítására és ellenőrzésére.

Kezdje alapos ellenőrzéssel a problémák azonosítása érdekében, majd lehetőség szerint kezelje és távolítsa el a negatív tartalmat.

Végül alkalmazzon stratégiai elnyomási taktikákat, hogy online hírnevét kötelezettségből olyan eszközzé alakítsa, amely segít több lehetőség megszerzésében.

Ne feledje, hogy online hírneve dinamikusan tükrözi Önt. Fektessen időt és energiát egy olyan első benyomás kialakításába, amely valóban a legjobb énjét képviseli.

A megfelelő megközelítéssel olyan képet állíthat vissza és tarthat fenn, amely ajtókat nyit, és egy szebb jövő felé tereli.

Az Ön online hírneve megéri az erőfeszítést. Védje, ápolja, és hagyja, hogy ez egyengesse az utat a sikerhez.