A céltalan taktikázás felesleges lehet, még akkor is, ha automatizálta őket.

Mivel az online világ túltelítetté válik a válogatott és ismétlődő tartalommal, fontos, hogy ténylegesen olyan SEO-stratégiát dolgozzunk ki , amely növeli annak valószínűségét, hogy webhelye képes felszabadítani a keresőmotorok láthatóságát, és növelni az organikus rangsorolást és forgalmat .

Bár sok marketingszakember ismeri az alapvető SEO-taktikákat , nem mindenki érti a taktika mögött meghúzódó okokat .

Az AI megjelenésével sokkal több tartalom létrehozására számítok. Sok tisztességes lesz, és néhány jó lesz.

A tartalom mennyisége, bizonyos taktikai dolgok gyorsabb elvégzésének képessége, valamint a keresőoptimalizálási erőfeszítések felgyorsítása továbbra is érdekes új környezetet teremt majd .

Ettől függetlenül a tervezett tevékenységek, amelyek a célok elérése érdekében vezetnek, továbbra is fontosak. Talán még fontosabb, mint valaha.

Természetesen most már gyorsabban élesíthetjük a dolgokat, tesztelhetjük és implementálhatjuk, de vajon az általunk végzett tevékenységek hatással vannak-e a marketing és üzleti célokra általánosságban, mérhető megtérülést produkálnak? Vagy csak több zajt és tevékenységet kelt?

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy miért fontos időt és energiát fektetni a SEO-stratégia kidolgozására a vállalkozások vagy magánszemélyek számára, akik marketing erőfeszítéseiket a következő szintre szeretnék emelni.

Mi az a SEO stratégia?

A SEO-stratégia egy tervezett megközelítés arra vonatkozóan, hogy miként fogja használni a SEO-t marketingcéljai elérésében.

Bárki közzétehet olyan tartalmat, amely forgalmat generál; egy SEO-stratégia azonban biztosíthatja, hogy megfelelő forgalmat generáljon.

A stratégia a miért a hogyan mögött áll az Ön taktikája.

Tegyük fel, hogy a cél az A közönség által generált potenciális ügyfelek számának növelése.

Stratégiája a webhely egy bizonyos témacsoportjának forgalmának növelésére összpontosíthat.

Innentől kezdve a taktika magában foglalhatja a csatorna alján lévő örökzöld oldalak tartalmának optimalizálását a klaszteren belül, vagy további blogcikkek írását, amelyek a csatorna tetején lévő látogatókat célozzák meg.

Ezután pedig a tartalomkészítési stratégiája támogatásához számos taktikát kell végrehajtania, hogy a tartalom jó helyen legyen.

Ez is érdekelhet:  Hogy javítsa rangsorát és láthatóságát?

Amint látja, a stratégia és a taktika egyaránt támogatja és függ egymást.

Miért fontos a SEO stratégia kidolgozása?

Egy stratégia sikeressé teheti SEO kampányát, mielőtt még elindulna.

Ennek birtokában minden egyéni taktikát alkalmazhat, és olyan tervet dolgozhat ki, amely ezeket a taktikákat a konkrét kulcsfontosságú teljesítménymutatókra (KPI-k) összpontosító stratégiákhoz igazítja .

Ahogy nincs két egyforma vállalkozás, úgy a marketingstratégia sem egyforma.

Az e-kereskedelmi webhelyek SEO-terve sokkal eltér a potenciális ügyfelek generálására összpontosító B2B webhelyétől.

Az ellenőrző listák kiválóan alkalmasak a munka szervezésére.

De az „ellenőrző lista SEO” végrehajtása a „legjobb gyakorlatok” listájának átdolgozásával az adott márka kontextusa nélkül valószínűleg nem fogja elérni a keresett eredmények teljes körét és skáláját.

Erőforrások maximalizálása

A SEO megvalósítása időt és erőfeszítést igényel.

Átgondolt stratégia nélkül az értékes idő és az emberi erőforrás szétszóródhat, ami elpazarolt erőfeszítésekhez és korlátozott eredményekhez vezethet.

Ahogy nincs két egyforma vállalkozás, úgy a marketingstratégia sem egyforma.

Az e-kereskedelmi webhelyek SEO-terve sokkal eltér a potenciális ügyfelek generálására összpontosító B2B webhelyétől.

Az ellenőrző listák kiválóan alkalmasak a munka szervezésére.

De az „ellenőrző lista SEO” végrehajtása a „legjobb gyakorlatok” listájának átdolgozásával az adott márka kontextusa nélkül valószínűleg nem fogja elérni a keresett eredmények teljes körét és skáláját.

A marketing trendek előtt maradni

A keresőmotorok algoritmusai folyamatosan fejlődnek, és ami ma működik, lehet, hogy holnap már nem lesz hatékony.

A SEO-stratégia magában foglalja az iparági trendek előtt maradást, az algoritmus-frissítések nyomon követését, és a megközelítés adaptálását a versenyképesség megőrzése érdekében.

A proaktív stratégia elfogadása jelentős előnyt jelent a lemaradó versenytársakkal szemben.

Bár azt javaslom, hogy tervben dokumentálja a stratégiáját, ennek élő és lélegző dokumentumnak kell lennie. Változtatni kell rajta, ahogy a taktikát végrehajtják, és a tanulságokat felhasználják a stratégia további hangolására.

A dokumentálás kulcsfontosságú, így a stratégia és a taktika tárgyilagos, de az alkalmazkodás és a görbe előtt maradás is fontos, szemben a terv ellenőrzőlistaként való futtatásával és a finomításra szoruló mutatók figyelmen kívül hagyásával.

Ez is érdekelhet:  Hogyan keresnek az emberek a Google-ben: A felhasználói szándék megértése

Hitelesség építés és bizalom

A jól kivitelezett SEO stratégia nemcsak a keresési rangsort javítja, hanem a márka tekintélyét és hitelességét is növeli.

Azáltal, hogy folyamatosan értékes és releváns tartalmat juttat el a közönséghez, bizalmat épít, és iparági vezető szerepet tölt be.

A hiteles tartalommal támogatott magasabb keresési rangsor növeli a potenciális ügyfelek bizalmát, és a végső cél felé tereli őket.

Igen, lehetnek gyors nyeremények, és megpróbálhat a tölcsér alján, vagy az ügyfélút végéhez közeledve élni a kulcsszavakkal és témákkal.

Ezek sok potenciális ügyfeleket és eladásokat eredményezhetnek, ha megfelelően optimalizálták őket.

 

A márkaépítési szempont azonban lehetővé teszi a megkülönböztetést, a tudatosság növelését, amikor a célközönség a kutatási fázisban vagy útjuk korai szakaszában van, és támogatja az életre szóló értéket.

Hacsak nem egyszerűen az árakon versenyez, olyan márkaidentitást szeretne felépíteni, amely támogatja termékei/szolgáltatásai egyedi jellegét és értékajánlatát.

Adatvezérelt döntéshozatal

A SEO-stratégia kidolgozásának egyik legjelentősebb előnye az adatvezérelt döntéshozatalra helyezett hangsúly .

A stratégiai megközelítés magában foglalja a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k) vitás nyomon követését, elemzését és értelmezését.

Az adatok elemzése lehetővé teszi, hogy betekintést nyerjen a közönség viselkedésébe a webhelyen végzett műveletek révén.

 

Az adatbetekintések segítenek azonosítani, hogy mi működik és mi nem, lehetővé téve, hogy tájékozott döntéseket hozzon SEO-i erőfeszítéseinek folyamatos optimalizálása érdekében.

Hogyan mérheti stratégiája hatékonyságát

A Google Analytics 4 segítségével könnyedén mérheti SEO kampányai sikerét és átfogó marketingstratégiáját.

A GA4 jelentéseket és funkciókat tartalmaz , amelyek segítségével nyomon követheti az Ön számára a legtöbbet jelentő láthatósági, elköteleződési és konverziós KPI-ket, és megértheti, hogy SEO-ra tett erőfeszítései milyen hatással vannak üzleti céljaira.

A Forgalomszerzési jelentések, a Konverziós jelentések, a Google Search Console jelentések és a Céloldal jelentések segítségével különféle paramétereken keresztül mérheti teljesítményét.

 

Konklúzió

A céltalan taktikázás azonban felesleges lehet, még akkor is, ha automatizálta őket.

Ez is érdekelhet:  Az underdog SEO: miért érdemes a kisebb versenyű kulcsszavakra összpontosítani?

Nincs olyan, mindenkire érvényes megközelítés, amely a SEO esetében működne.

Igen, sok taktika ugyanaz lesz – de fontos, hogy ezekre a prioritásokra helyezzen, aktuális státuszához igazodjanak, és hogy az üzleti lehetőségekhez és céljaihoz kapcsolódjanak egy koherens stratégiában.

Mögé állhat, és igazodhat stratégiájához, felülvizsgálhatja azt, ahogy tanulja a SEO-folyamat során, és végül a látszólag szubjektív és végtelen dolgot mérhető, javítható és bizonyítható folyamattá alakíthatja.